Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:12:13 GMT

بدحجابی زیبنده شهر مذهبی قم نیست

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۸۶۸۳

بدحجابی زیبنده شهر مذهبی قم نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بامداد دوشنبه در مراسم احیا شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در این شب حضرت علی (ع) به شهادت می‌رسد، همچنین این شب شأن نزول دارد و خداوند آن را برتر از ۸۰ سال قرار داده و آنچه که بیش از پیش اهمیت دارد، همه شرایط برای تقویت معرفت فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعبیر سستی و بی ارادگی در روایات به صورت فراوان به آن اشاره شده است، تصریح کرد: تفریط، فرصت سوزی و کسالت از جمله مواردی است که از آنها یاد شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه پنج نوع تنبلی را برشمرد و گفت: تنبلی در دین، تنبلی اجتماعی، تنبلی در مطالعه از جمله مواردی است که می‌شود به آن اشاره کرد.

وی با تبیین مسئله تنبلی در دین، عنوان کرد: برخی افراد در مسائل دینی تنبل هستند و واجبات مانند اقامه نماز و به جا آوردن روزه و یا دادن خمس و زکات را کسالت بار انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام رفیعی در ادامه با تبیین تنبلی اخلاقی، گفت: برخی افراد دارای مشکلات کینه دیرینه و یا اخلاق بد با خانواده و فرزندان هستند و نمی‌توانند تنبلی را کنار بگذارند و حسن خلق داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به روایتی از امام علی (ع) اشاره و تصریح کرد: «کسی که نفسش را رها کند نابود می شود» و این مسئله‌ای است که باید همواره به آن توجه داشت.

در جامعه ما بخشی از فقر ناشی از تنبلی و بیکاری است

این کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: علامه مجلسی (ره) در بحارالانوار ذکر کرده است که امیرالمومنین (ع) در بستر بیماری آیه «تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی» را ذکر می‌کردند که باید به آن توجه داشت.

وی در ادامه از دیگر تنبلی‌ها را تنبلی اجتماعی ذکر و بیان کرد: برخی اشخاص نسبت به اطراف خود در جامعه بی تفاوت هستند و در خدمت به مردم تنبلی می‌کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی با تأکید بر اینکه از دیگر تنبلی‌ها، تنبلی معیشتی است، گفت: در جامعه ما بخشی از فقر ناشی از تنبلی و بیکاری است که حس خدمت به خانواده در برخی افراد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تنبلی در مطالعه از دیگر موارد تنبلی است که موجب جهالت در جامعه می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) با تأکید بر اینکه اگر در حفظ ارزش‌های دینی تنبلی شود، جامعه را به انحطاط می‌کشد، گفت: بی حجابی‌ها و برخی رفتارهای غیرشئون در خیابان‌های قم دیده می‌شود که شایسته یک شهر مذهبی نیست.

وی با بیان اینکه سرقت از مال مردم و کلاهبرداری آتش است، تصریح کرد: در روایات آمده است کسی که از دنیا می‌رود فرشتگان و مردم سوالاتی دارند که فرشتگان می‌پرسند چه چیزی با خود به سرای آخرت آورده‌ای و مردم می‌پرسند چه چیزی باقی گذاشته است.

حجت‌الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: بعد از معرفت، باور عمیق از راه‌های دوری از کسالت است و پس از آن محبت از موارد دیگری است که کسالت را دور می‌کند، زیرا اگر کسی به خداوند محبت داشته باشد برای رضایت او گناه نمی‌کند.

وی یادآور شد: اگر شخصی با نگاه به نیاز خود برای تقویت ارتباط نزدیک تر با خدا تلاش کند، کسالت از وی دور می‌شود، در غیر این صورت این سستی و کسالت به عادت تبدیل می‌شود که در این راستا مبارزه با عادات غلط عزم جدی را می‌طلبد.

کد خبر 4626927

منبع: مهر

کلیدواژه: ناصر رفیعی قم حرم حضرت معصومه س بدحجابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر سپاهان
  • از بیرانوند اصرار، از پزشکان پرسپولیس انکار؛ مقابل سپاهان هم رفیعی فیکس است
  • اوسمار: رفیعی مقصر ۴ گلی که از آلومینیوم خوردیم، نبود
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حمایت علیرضا بیرانوند از امیررضا رفیعی + عکس
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟