Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@16:55:46 GMT

واکنش «الحوثی» به اظهارات وزیر خارجه آمریکا

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۸۷۰۴

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد که اظهارات «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره صلح در یمن گمراه کننده است.

وی افزود: پمپئو نماینده سیاست دولت آمریکا است؛ دولتی که قانون کنگره برای توقف حمایت از ائتلاف عربی علیه یمن را رد کرده است و هرگونه اظهار نظری از سوی او خدمت به مخالفان توقف تجاوز علیه یمن به شمار می‌رود تا از این طریق پول‌های کشورهای عربی خلیج فارس به خزانه آمریکا سرازیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحوثی اظهار داشت: اظهارات پمپئو نشان می‌دهد که نشست چهارجانبه آمریکا، انگلیس، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در لندن برای تشدید تجاوز به یمن بود نه برای صلح و دیدار نماینده سازمان ملل با «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس نمایشی بود.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با پایگاه خبری «هیل» از اقدامات کاخ سفید در حمایت از ائتلاف سعودی در جنگ یمن دفاع کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یمن وزیر خارجه آمریکا دولت آمریکا قانون تجاوز خلیج فارس امارات متحده عربی عربستان سعودی لندن سازمان ملل وزیر خارجه مصاحبه کاخ سفید جنگ الحوثی انقلاب وزیر خارجه آمریکا یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه