Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@09:51:52 GMT

ترامپ خواستار سفر شینزو آبه به تهران شد!

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۹۹۰۳۲

ترامپ خواستار سفر شینزو آبه به تهران شد!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از لفاظی‌های اخیر علیه کشورمان، همچنان به دنبال کاستن از دامنه تنش‌ها میان تهران و واشنگتن است. در آخرین مورد از این تلاش‌ها، خبرگزاری ژاپنی یومیوری گزارش داد ترامپ که هم‌اکنون در ژاپن به سر می‌برد از شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور، خواسته است هر چه سریعتر [برای میانجیگری]به ایران سفر کند!

در همین ارتباط، روزنامه واشنگتن‌پست نیز گزارش داده است که ترامپ با اشاره به "روابط خوب ژاپن با دشمنان آمریکا در خاورمیانه" گفته است که از تلاش‌های شینزو آبه برای باز کردن باب گفتگو با ایران حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه، ترامپ امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود در کاخ آکاساکا پس از دیدار با آبه خطاب به خبرنگاران گفته است: «می‌دانم که نخست‌وزیر شینزو آبه و ژاپن روابط خیلی خوبی با ایران دارند؛ بنابراین، باید ببینیم چه پیش می‌آید.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در حالی که سال گذشته از توافق هسته‌ای ایران (برجام) که سال‌ها برای تحقق آن مذاکره شده بود، بدون هیچ دلیلی خارج شد، در این نشست خبری بار دیگر ژست مذاکره گرفت و گفت: «اگر ایرانی‌ها مایل به گفتگو باشند، ما نیز تمایل داریم گفتگو کنیم. هیچ کس دوست ندارد اتفاقات بدی بیفتد، بویژه من!»

درخواست ترامپ از نخست‌وزیر ژاپن برای سفر به ایران در حالی صورت می‌گیرد که شینزو آبه زمستان گذشته تحت فشار آمریکا سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به تهران را لغو کرد.

با این حال، سه روز پیش رسانه‌های ژاپنی مجددا گزارش دادند که شینزو آبه در حال بررسی سفر به تهران در اواسط ماه میلادی آینده (اواخر خرداد) است. در صورت انجام این سفر، این نخستین سفر یک نخست‌وزیر ژاپن به ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

اظهارات اخیر ترامپ در ژاپن آخرین نمونه از تلاش‌های او و دولتش برای تنش‌زدایی با ایران پس از تشدید لفاظی‌های اخیرِ مقامات آمریکایی علیه کشورمان است. روزنامه نیویورک‌تایمز هفته گذشته به نقل از چند مقام آگاه گزارش داد که دیپلمات‌های ارشد دولت ترامپ در جستجوی راه‌هایی برای کاستن از سطح تنش‌ها با ایران هستند.

به نوشته این روزنامه، مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت آمریکا، نیز اخیرا از مقامات اروپایی خواسته است به کاهش تنش با ایران کمک کنند و این کشور (ایران) را مجاب کنند که تنش‌های موجود را کاهش دهد.

نیویورک‌تایمز همچنین در گزارش خود به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد که ترامپ چهارشنبه گذشته در جلسه‌ای که در «اتاق وضعیت» کاخ سفید برای بررسی موضوع ایران تشکیل شده بود در پاسخ به اظهارات مشاوران و مقامات ارشد نظامی دولت خود "قاطعانه" تاکید کرد که خواهان رویارویی نظامی با ایران نیست.

به نوشته نیویورک‌تایمز، یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره تحرکات نظامی اخیر ایران و استقرار موشک برروی قایق‌های تندروی این کشور، ترس زیادی را نسبت به اقدام نظامی احتمالی ایران علیه منافع آمریکا و متحدانش در منطقه ایجاد کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت