Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در مراسم عزاداری شب شهادت حضرت علی(ع) حرم مطهر امام خمینی(س) گفت: در آموزه های دینی ما با بهره گیری از قرآن و روایات معصومین(ع) استفاده می شود که هم باید امید به خدا داشته باشیم و هم از عذاب الهی خوف داشته باشیم. رهبران دینی و ائمه معصومین(ع) ما را بر حذر می دارند از اینکه امیدوار محض و یا یک طرفه مایوس از رحمت خدا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما در صفات و اسامی الهی هر دو این دو جنبه را می‌بینیم. خداوند تبارک و تعالی را رحمان، رحیم، کریم، غفار و توّاب می‌گوییم. ولی قهّار و منتقم و جبار هم هست. بزرگان علم اخلاق می گویند خدا صفات جمالیه و جلالیه دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ ما انسان‌ها این است که معمولا در مسائل زندگی، معاشرت‌ها، معاملات، اخلاقیات، عبادات و مسائلی که به نوعی به زندگی ما مربوط است، یا دچار افراط و یا دچار تفریط می‌شویم. در همین مساله خوف و رجا هم گاهی دچار افراط و تفریط می‌شویم. افراط و تفریط حتی در عبادت هم ممدوح نیست. تعادل و اعتدال علامت عقلانیت است. نه به طور افراطی دنبال دنیا بروید و نه به طور افراطی دنبال آخرت بروید و دنیا را رها کنید؛ هر دو غلط است.

وی گفت: در رابطه با امید به خدا و ترس از عذاب خدا همین است. افراط و تفریط از دیدگاه اسلام ممنوع است. همان قدر باید به خدا امید داشته باشید که از خدا میترسید. عده‌ای دنبال گناه می‌روند و چون امیدشان به خدا خیلی زیاد است و می‌گویند خدا میبخشد. امید بیش از اندازه عامل معصیت می‌شود. خدا ارحم‌الراحمین است اما اگر نخواست به فضلش عمل کند و خواست به عدلش عمل کند چه میکنید؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) بعد از رسول خدا(ص) شایسته‌ترین و پاک‌ترین انسان اولین و آخرین است. این علی(ع) با آن دقتی که در بیت‌المال دارد، به خدا می‌گوید من بندهای غرق گناه هستم و تو بی نیاز بخشنده‌ای؛ اگر علی را عذاب کنی عدل تو است و اگر ببخشی تو آگاه تری.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد انسان از رحمت خدا مایوس باشد، معنای احیا و شب زنده‌داری و روزه و نماز از بین می‌رود. برای این دور هم جمع شده‌ایم که به خدا بگوییم نفس اماره و شیطان باعث شد خطا کنیم؛ ما را ببخش و ما هم قول می دهیم دیگر دور گناه نرویم.

ناطق نوری با اشاره به اینکه در جوار حرم امام قرار داریم، گفت: کنار قبر کسی هستیم که بعد از ۱۴۰۰ سال اسلام ناب محمدی را احیا و زنده کرده و به مسلمانان آبرو داده و پیش خداوند آبرو دارد. امیرالمؤمنین(ع) و قرآن را واسطه قرار می‌دهیم که از اینجا که رفتیم بیرون خوف و رجا را با هم داشته باشیم؛ هم بترسیم و هم امیدوار باشیم. ان شاء الله خداوند در این شب ما را از گناه و افراط و تفریط بی جهت نجات دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ناطق نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، دمنوش بارهنگ بهترین دارو برای دستگاه گوارش محسوب می‌شود و از تجمع چربی در بدن و اضافه وزن جلوگیری می‌کند.

فارس نوشت: محمدباقر مینایی یک متخصص طب سنتی گفت: در صورتی که افراد دمنوش بارهنگ و خاکشیر را به صورت منظم در رژیم غذایی خود مصرف کنند هرگز دچار اضافه وزن نمی شوند.

وی ادامه داد: هر عضوی از بدن یا هر بدنی نسبت به دمنوش ها عکس العمل متفاوتی نشان می دهد، بنابراین نمی توان یک دمنوش واحد را برای همه افراد تجویز کرد. وی در خصوص دمنوش هایی که می توانند برای بدن مفید واقع شوند و از تجمع چربی و بروز اضافه وزن در افراد جلوگیری کنند.

مینایی اظهار داشت: دمنوش بارهنگ بهترین دارو برای دستگاه گوارش محسوب می شود که سبب رسوب زدایی از لوله گوارش می شود.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه افراد دچار اضافه وزن و چاقی می توانند هفته ای سه تا چهار مرتبه از دمنوش بارهنگ استفاده کنند، عنوان کرد: میزان استفاده از این دمنوش در اشخاص لاغر به یک تا ۲ بار در هفته کاهش پیدا می کند.

وی گفت:خاکشیر نیز یکی دیگر از گیاهانی است که در برقراری تعادل ماده غذایی و جذب آن نقش موثری ایفا می کند، بنابراین در صورتی که افراد دمنوش بارهنگ و خاکشیر را به صورت منظم در رژیم غذایی خود مصرف کنند هرگز دچار اضافه وزن نمی شوند.

مینایی تاکید کرد: نوشیدن دمنوش چای سیاه همراه با لیمو عمانی سیاه نیز سبب تعادل وزن بدن، تسکین سیستم اعصاب مرکزی و تقویت کبد و قلب می شود.

دمنوش سیب برای تعادل وزن بدن

وی تصریح کرد: نوشیدن دمنوش به لیمو همراه با بادرنجبویه و عناب نیز با برقراری تعادل بین سه عضو رئیسه بدن(قلب، مغز و کبد) تاثیر چشمگیری در تعادل وزن بدن ایفا می کند که برای تهیه این دمنوش به ازای هر یک نفر باید سه قاشق غذا خوری به لیمو را با نصف قاشق غذاخوری بادرنجبویه به همراه پنج تا هفت عدد عناب را در قوری محتوی ۲ لیوان آب دم کنند و پس از تبخیر شدن نصف این محلول آن را صاف کنند و سپس بنوشند.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه نوشیدن دمنوش سیب(چای سیب) نیز سبب رسوب زدایی مجاری عروقی بدن می شود، افزود: مصرف دمنوش گلابی(چای گلابی) نیز از افزایش جذب اسیدهای چرب حاصل از جذب اول جلوگیری می کند و تنها به اسید های چرب مفید اجازه جذب می دهد که استفاده از دمنوش سیب و گلابی در مبتلایان به کبد چرب توصیه می شود.

وی اظهار داشت: مصرف دمنوش نعناع وحشی نیز سبب بهبود التهابات لوله گوارش می شود، بنابراین مبتلایان به مشکلات گوارشی (کولیت، التهاب معده و زخم معده) باید ۳۰ دقیقه پیش از غذا این دمکرده را بنوشند.

مینایی با اشاره به مصرف گل بابونه شیرازی به خصوص در افراد میانسال و سالمند مبتلا به دیابت بیان کرد:این دمنوش ضددرد و التهاب استخوان است و روند تسریع طبع و مزاج انسان به سمت سردی را کاهش می دهد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898964

دیگر خبرها

  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان
  • برنامه ویژه ستاره بایرن برای بازی برابر رئال
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • توافق با فلومیننزه: ستاره چلسی در راه برزیل
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب