Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای دیداری رسمی در ژاپن به سر می‌برد، مدعی شد در روابط آمریکا و کره شمالی احترام زیادی وجود دارد.

ترامپ همچنین گفت به رغم آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی انتظار می‌رود اتفاقات خوبی رخ دهد.

او گفت: شخصا فکر می‌کنم خیلی از چیز‌های خوب با کره شمالی پیش می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن را احساس می‌کنم. ممکن است درست باشد، ممکن است درست نباشد، اما آن را حس می‌کنم. ما یک راه طولانی در پیش داریم. احترام خوبی ایجاد شده است، قطعا در روابط آمریکا و کره شمالی احترام زیادی به وجود می‌آید.

این اظهارات پیش از آغاز مذاکرات دوجانبه ترامپ با آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن مطرح شد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرده بود، نوشت: کره شمالی چند سلاح کوچک را شلیک کرد که باعث پریشانی برخی از افرادِ من و دیگران، اما نه خود من شد. من اطمینان دارم که کیم به قولش به من عمل می‌کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد ترامپ در دیدار با آبه نسبت به عدم تعادل عمیق تجاری میان توکیو و واشنگتن ابراز نگرانی و تاکید کرده است که با مذاکرات دوجانبه تجاری این موضوع قابل حل است. او همچنین بر بازگرداندن شهروندان ژاپنی ربوده شده در کره شمالی تاکید کرد.

ترامپ در این ملاقات به تنش‌های اخیر میان تهران و واشنگتن نیز اشاره کرد. خبرگزاری ژاپنی یومیوری گزارش داد ترامپ از آبه شینزو، خواسته است هر چه سریعتر [برای میانجیگری] به ایران سفر کند!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا آسیا دونالد ترامپ کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد