Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داد، در عملیاتی که بیشتر شبیه رمانهای جاسوسی است تا یک عملیات واقعی اطلاعاتی، سرویس جاسوسی ام آی6 به همراه سازمان سیا و موساد یک عملیات اطلاعاتی علیه روسیه انجام داده‌اند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، جاسوسان انگلیسی اسناد محرمانه دفاعی روسیه را از طریق چای کیسه‌ای با یک بمب افکن سوپر سونیک که مقصد آن ونزوئلا بوده است قاچاق کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این گزارش، هدف این عملیات دستیابی به اطلاعات محرمانه و مهم درباره جدیدترین ورژن بمب افکن استراتژیک توپولوف-TU-160 روسیه بوده است.

اسپوتنیک گزارش داد که غربیها نگران هستند در یک درگیری احتمالی این بمب افکن خارج از دسترسی آنها برای هدف گیری باشد. 

این گزارش افزود: بعد از پیدا کردن رابط، عوامل جاسوسی ام آی6 اطلاعات ارزشمندی را درباره نسخه ارتقا یافته این بمب افکن از طریق یک بسته چای کیسه‌ای روسی جابجا کرده‌اند. مشخص نیست که اطلاعات روی یک حافظه الکترونیک ریخته شده است یا اینکه قصد قصد داشتند از روی همان بسته چای اطلاعات را بخوانند. 

پس از این عملیات، اطلاعات مورد نظر به سرویسهای اطلاعاتی تحویل داده شده است.

دیلی میل به نقل از یک مقام اطلاعاتی گزارش داده است که خدمه روسی پرواز ناخواسته این بسته چای را مورد استفاده قرار داده و به سطل زباله انداخته است اما عوامل اطلاعاتی هنگام سوخت گیری هواپیما در فرودگاهی نزدیکی کاراکاس آن را از میان زباله ها گرفته و در یک هتل در کاراکاس به یک عامل اطلاعاتی سیا تحویل داده است.

درحالیکه هیچ یک از سازمانهای اطلاعاتی درگیر این عملیات این عملیات را تایید نکرده اند اما ادعا شده است که نیروهای هوایی کشورهای غربی از این اطلاعات برای بهتر کردن مهارتهای خود برای مقابله با این بمب افکنهای روسی استفاده کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین عنوان کرد که آمریکا در راستای تداوم درگیری‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، آنتونوف روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

بایدن ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت
  • کشف ۲۵۶ کیسه آرد خارج از شبکه در نهاوند
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • ژنرال حلیوا رئیس سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل کیست و چرا استعفا داد؟