Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@07:09:18 GMT

بانکهای کره ای با ایران همکاری نمی کنند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۰۶۴۰

بانکهای کره ای با ایران همکاری نمی کنند

به گزارش اکوفارس، «پویا فیروزی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با بیان اینکه دولت کره جنوبی پیگیر حفظ روابط تجاری خود با ایران است، ادامه داد: سفیر این کشور هم تمایلش را برای ادامه روابط تجاری با ایران اعلام کرده اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

فیروزی با بیان اینکه بانک‌های کره‌ای با شرکت‌های ایرانی همکاری نمی‌کنند، افزود: حتی در چند مورد دولت کره مستقیما دخالت کرد و وارد عمل شد، اما بانک منافع مدیریتی سهامداران خود را در نظر گرفت و پول را جابجا نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین بخشی از پول‌ها بلوکه شد و بخشی هم برگشت خورد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی همچنین اعلام کرد: برای اقلام دارویی پیگیر هستیم که مستقیما از طریق چک تجاری بتوانیم تجارت داشته باشیم؛ مذاکرات مرتبط با این بخش همچنان در حال انجام است.

فیروزی درباره برخی مجوزهای صادراتی که از قبل وجود داشته نیز اظهار کرد: بخشی از این مجوزها مربوط به اقلام کشاورزی و بخشی دیگر مربوط به ماهی و شیلات است که منتظر اعلام نهایی وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

به گفته وی صندوق ضمانت صادرات هنوز از فعالان تجاری کشور کره جنوبی حمایتی انجام نداده است.

بر اساس آخرین گزارش های سازمان توسعه تجارت ایران، حجم تجارت ایران و کره در صادرات غیرنفتی در هشت ماه سال ۹۷، دو میلیارد و ۵۷۹ میلیون دلار بود که سهم صادرات ایران به کره ۸۵۳ میلیون دلار و صادرات کره به ایران یک میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار بود.

مهمترین اقلام صادراتی ایران به کره جنوبی شامل میعانات گازی،  سرب تصفیه شده، اکسیدها، اوره، آلومینیوم، روی، کنسانتره مس بود و قطعات منفصه خودرو، ماژول نمایشگر، سیستم کنترل الکترونیکی ضد قفل (ABS)، کاغذ و مقوا، قطعات یخچال و فریزر و گوشی تلفن همراه مهمترین اقلام صادراتی کره به ایران را تشکیل می داد.

بر اساس گزارش سازمان توسعه تجارت، در سال ۲۰۱۷، ایران ۷.۸ میلیارد دلار نفت خام به کره جنوبی صادر کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت