Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@17:15:24 GMT

برگزاری مراسم تعزیه خوانی در اراک

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۰۶۸۶

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،به مناسبت شهادت امیر المومنین علی (ع) و شب‌های قدر از سه شنبه ۷ خرداد ماه به مدت ۵ شب مراسم تعزیه خوانی در استان مرکزی برگزار میشود.

در حال تکمیل...

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدجواد جعفری مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در نشست تخصصی این جشنواره که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و نمایندگان استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به میزبانی واحد بندرعباس برگزار شد با اشاره به ماه‌های مبارک رجب و شعبان (تولد مولای متقیقان امام علی(ع) تا میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج))، این ماه‌ها را سرشار از برکت و معنویت برشمرد و اظهار کرد: جریان‌سازی و ترویج فرهنگ امامت و ولایت در این برهه فرصت مناسبی برای گفتمان‌سازی نوین اسلامی است.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت عظیم دانشگاه آزاد اسلامی بنا شده چهارمین جشنواره امامت و ولایت با موضوع علمی و فرهنگی با محور زیارت جامعه کبیره بر پایه شعر، داستان، دلنوشته، سرود و هنر‌های تجسمی با مشارکت حداکثری و پیش‌بینی سازوکار‌های مناسب، تشکیل ستادها و شوراها برگزار شود و این مهم باید به نحو مطلوب و مشارکت حداقل ۱۵۰ هزار نفر با هدف هم‌افزایی و کیفیت‌بخشی به موضوع برگزار شود.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: جشنواره امامت و مهدویت برای هر استان با موضوع خاص برگزار می‌شود که از ۱۳ رجب آغاز و در نیمه شعبان پایان می‌‌پذیرد که برای استان کرمان عنوان جشنواره شعر سرو، برای سیستان و بلوچستان عنوان شعر نبوی و برای هرمزگان عنوان شعر صحیفه سجادیه است.

جعفری تشریح کرد: با توجه به درخواست استان‌ها مورد موافقت قرار گرفته و عوامل برگزارکننده می‌توانند برای بالا بردن مشارکت عمومی در کنار موضوع اصلی جشنواره به سایر موضوعات هنری نیز در رشته‌های مختلف بپردازند؛ اما امتیاز این جشنواره فقط در حوزه تعیین شده برای آنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی، پیش‌بینی استفاده از ظرفیت عظیم دانشجویی و دانش‌آموزی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده و لازم است هر استانی به طور مستقیم و جداگانه نیز از ظرفیت مدارس سما و دانشجویان، هیئت علمی، استادان حق‌التدریس و کارکنان برای مشارکت بیش از پیش در عرصه ترویج فرهنگ امامت و مهدویت استفاده و این مهم به طور ویژه تقویت شود.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی، طرح و تصویب عناوین برنامه‌های موضوعی، تاریخ برگزاری مراسم اختتامیه و تنظیم جدول زمانبندی و توزیع امتیاز شاخص‌ها، انتخاب برنامه‌های برتر را از مهم‌ترین عناصر برگزاری این جشنواره در استان‌ها اعلام کرد و یادآور شد: تولید پوستر جشنواره، مراسم رونمایی از پوستر فراخوان جشنواره، تیزر تبلیغاتی تلویزیونی، تبلیغات محیطی و میدانی و هم چنین توجه به فضای مجازی، مشارکت دانشگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های خارج از دانشگاه در جشنواره، مصاحبه‌های تلویزیونی، رادیویی، مطبوعاتی، تشکیل ستاد اجرایی و کمپین‌های کاری، تنظیم سین برنامه اجرایی مراسم افتتاحه و اختتامیه، میزان شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف مسابقه، دعوت از مسئولان کشوری، استانی و شهری در مراسم همانند امام جمعه، استاندار، فرماندار، شهردار، میزان مخاطبان برنامه مراسم اختتامیه، تهیه کلیپ‌های موضوعی از خروجی برنامه‌های جشنواره، کلیپ اجرای صحنه‌ای برگزیدگان در روز مراسم اختتامیه، تبلیغات و بازتاب رسانه‌ای، تهیه، ارسال مستندات، تصاویر، فیلم‌ها، تولید اثار مکتوب مانند کتاب، لوح‌های فشرده و پیاده‌سازی صحیح شیوه‌نامه جشنواره الزامی و ملاک ارزیابی این مؤسسه در انتخاب واحد برتر است.

جعفری همچنین از مسئولان خواست تا با سهیم کردن ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌ها، مساجد، حوزه‌های تبلیغاتی، دانشگاه‌ها و مدارس آموزش و پرورش در بخش دانش‌آموزی و سپردن نقش اصلی به دانشجویان و استادان در این جشنواره که اهمیت زیادی دارد در برگزاری آن توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

اعلام آمادگی دانشگاه آزاد برای برگزاری جشنواره شعر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم در این نشست با اشاره به توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در برگزاری این جشنواره‌ها گفت: با توجه به اینکه استان هرمزگان در برگزاری کنگره امام سجاد(ع) یدطولانی دارد و دانشگاه آزاد اسلامی هم در برگزاری این کنگره‌ها و همچنین چند دوره برگزاری جشنواره صحیفه سجادیه(ع) موفقیت چشمگیری داشته و توانسته حائز رتبه‌های برتر کشوری شود، امسال نیز می‌تواند این جشنواره را با کیفیت بالاتر و مشارکت بیشتر اقشار مختلف برگزار کند.

محمدحسین رنجبر اضافه کرد: برگزاری این جشنواره در سال گذشته در واحد قشم با مشارکت و استقبال علمای اهل تسنن، دانشجویان شیعه و سنی، استادان، دانش‌آموزان و حضور مدیران بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه (ع) در این جشنواره و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در این راستا، توانست موفقیت‌های چشمگیری را نصیب دانشگاه کند.

وی اعلام آمادگی کرد که دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان می‌تواند علاوه بر حوزه شعری این جشنواره در زمینه‌های علمی، فرهنگی و سایر شاخه‌ها و رشته‌های هنری نیز می‌تواند حضور فعال داشته باشد.

این نشست با قرائت پیام دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت چهارمین دوره برگزاری این جشنواره همراه بود و با اظهارنظر معاونان و مدیران فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان ادامه یافت و پیشنهادهایی برای بهتر برگزاری این مراسم مصوب و مقرر شد تا حصول نتیجه نهایی از طرف مؤسسه امامت و مهدویت پیگیری و ماحصل این نتایج در برگزاری این جشنواره به خوبی به‌کار گرفته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • اعلام زمان برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتسال
  • برگزاری مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بیرجند
  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی + عکس و فیلم
  • برگزاری مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت