Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران  جوان، به نقل از خانه ملت، محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت ناعادلانه یارانه در کشور، گفت: یارانه‌هایی که توسط دولت پرداخت شده نصیب افرادی می‌شود که مصرف بیشتری دارند و این افراد به میزان بیشتری از دهک‌های پایین جامعه از یارانه‌ها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز زمانی که کالایی از قیمت واقعی آن پایین‌تر عرضه می‌شود یعنی اینکه افراد خاصی از این یارانه استفاده می‌کنند، همانند فردی که ماشین بنز سوار می‌شود و باک بنزین خود را با ۶۰ لیتر پر کرده و ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌کند، اما فردی حتی یک دوچرخه نداشته و نمی‌تواند بنزین یارانه‌ای مصرف کند، بنابراین یارانه بنزین به جیب ثروتمندان ریخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: پرداخت برخی یارانه‌ها منجر به قاچاق معکوس می‌شود/ یارانه بگیران پردرآمد همچنان در صف ۴۵ هزار تومان!

یارانه پنهان نصیب یک عده خاص و غیرمستحق می‌شود

وی با بیان اینکه میزان یارانه‌های پنهان رقم بسیار بالایی است، ادامه داد: این حجم از یارانه می‌تواند به بودجه کشور کمک کند، اما متاسفانه نصیب یک عده خاص و غیرمستحق می‌شود، بنابراین در شرایط کنونی باید موضوع پرداخت یارانه پنهان باید بررسی شود و سپس دهک‌های مختلف جامعه مشخص و یارانه‌ها و کمک‌ها به دهک‌های متوسط رو به پایین جامعه ارائه شود.

دهک‌های ثروتمند باید از لیست یارانه بگیران خارج شوند و به یارانه دهک‌های پایین و متوسط جامعه افزوده شود

بهمنی با اشاره به اینکه حدود ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می‌کنند، تاکید کرد: آیا تمام این افراد مستحق دریافت یارانه هستند؟، خیر، بلکه دهک‌های ثروتمند باید از لیست یارانه بگیران خارج شوند و به یارانه دهک‌های پایین و متوسط جامعه افزوده شود.

بانک اطلاعاتی دولت برای شناسایی دهک‌های مختلف کامل نیست

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک اطلاعاتی دولت برای شناسایی دهک‌های مختلف کامل نیست، افزود: هم اکنون نمی‌دانیم چه کسانی مستحق بوده و چه کسانی مستحق نیستند، لذا ابتدا باید این موضوع توسط دولت بررسی شود، چراکه در حال حاضر باید ثبت نام تعدادی جدید برای پرداخت یارانه انجام شود و ثروتمندان که بدون تعدیل همچنان یارانه دریافت می‌کنند، حذف شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کاهش ارزش یارانه نقدی از سال ۸۹ تاکنون، تصریح کرد: ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ در حال حاضر ۱۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی یارانه وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان 662 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ 2 میلیارد و 108  میلیون دلار و برای خدمات 110 میلیون دلار  به نرخ 44038 تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی 585 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهشی شد




طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 578 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 83  میلیون دلار و در مجموع 662 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 450 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 182 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 145 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 122 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 181 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 174، 27، 142، 94 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 28 میلیون دلار ارز نیمایی و 147 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال