Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:13:56 GMT

چراغ سبز ترامپ به نخست وزیر ژاپن

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۱۰۸۱

رئیس جمهور آمریکا موافقت خود را با سفر نخست وزیر ژاپن به تهران با هدف میانجیگری بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی اعلام کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن بار‌ها تمایل خود را برای سفر به ایران اعلام کرده است.

روزنامه یومیوری شیمبون ژاپن به نقل از منابع آگاه دولت توکیو نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نسبت به تصمیم شینزو آبه برای سفر به تهران در ماه ژوئن و تلاش برای میانجیگری بین ایران و ایالات متحده و کاهش تنش‌ها بین دو کشور، واکنش مثبتی نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این گزارش افزود: شینزو آبه روز یکشنبه به ترامپ اطلاع داده است که مایل به سفر به تهران و تلاش برای میانجیگری بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران است.

منابع دولت ژاپن گفتند: ترامپ از این پیشنهاد حمایت کرده و خواستار سفر فوری نخست وزیر ژاپن به تهران شده است.

چند روز قبل بود که شینزو آبه درباره سفر به ایران با جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و همین طور محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفتگو کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز نوشت: ژاپن متحد نزدیک آمریکا، روابط دیرینه و سنتی با ایران داشته است. در جریان این سفر شینزو آبه می‌خواهد می‌خواهد ایران را تشویق کند تا به تعهداتش پایبند باقی بماند.

خبرگزاری کیودو نیوز نیز گزارش داده است که سفر شینزو آبه به تهران طی روز‌های ۱۲ تا ۱۴ ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خرداد) انجام خواهد شد. آخرین باری که یک نخست وزیر ژاپن به ایران سفر کرده است مربوط به سفر ۱۹۷۸ میلادی توسط تاکئو فوکودا است. این سفر مدت کوتاهی قبل از سرنگونی رژیم شاهنشاهی صورت گرفته است.

پیش از این عمان نیز آمادگی خود را برای کاهش تنش‌ها بین تهران و واشنگتن اعلام کرده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرده است که تهران در هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیر مستقیم با واشنگتن شرکت نخواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ترامپ ژاپن آمریکا جوشن کبیر شب قدر مسعود پزشکیان عبدالرضا مصری معامله قرن استراماچونی پرویز بهرام شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟