Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:00:35 GMT

آلودگی هوا در افغانستان بیش از جنگ قربانی می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۱۴۰۸

آلودگی هوا در افغانستان بیش از جنگ قربانی می‌گیرد

آمارهای سازمان‌های بین‌المللی نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۶ هزار نفر از مردم افغانستان به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست دادند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، همه ساله بخش مربوط به بیماری‌های تنفسی بیمارستان کودکان در کابل پر از کودکانی می‌شود که به سختی تنفس می‌کنند و مراجعه بیماران برای مشکلات تنفسی بشدت در فصل سرما افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش سازمان «وضعیت جهانی هوا» در سال 2017 میلادی بیش از 26 هزار افغان به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست دادند.

به گزارش «فارین پالیسی»، ریشه شیوع بیماری‌های تنفسی در افغانستان مشکلات مالی مردم این کشور است زیرا آنها تامین گرمای مورد نیاز خود در زمستان‌های سخت این کشور، هرآنچه در دسترس دارند را می‌سوزانند.

بسیاری از مردم با سوزاندن مواد پلاستیکی و یا زغال سنگ گرمای مورد نیاز خود را تامین می‌کنند و استفاده صنایع از سوخت‌های دارای سرب و ضایعات نیروگاه‌های انرژی به بحران آلودگی هوا در افغانستان می‌افزاید.

حتی در روزهایی که هوا تاحدودی خوب است نیز آلودگی هوا در بخش‌هایی از شهر مشهود است. در روزهای زمستان آلودگی به بالاترین سطح خود می‌رسد و افق و کوه‌های کابل از نظر نامعلوم است.

یک متخصص بیماری‌های تنفسی گفت که در فصل زمستان شمار مراجعه کنندگان بیماری‌های تنفسی بشدت افزایش می‌یابد و بر روی هر تخت دو بیمار و یا بیشتر بستری شده و خانواده دیگر بیمارها نیز پتوهایی که از خانه با خود آورده‌اند را بر روی زمین قرار می‌دهند تا در کف بیمارستان به بیمار آن‌ها نیز رسیدگی شود.

این پزشک افغان همچنین اظهار کرد که بیشتر بیمارهای این بخش را کودکان 6 ماه تا 5 سال تشکیل می‌دهند.

«محمد فهیم» متخصص داخلی در یک بیمارستان خصوصی در کابل نیز اظهار داشت که همه ساله در فصل زمستان شمار بیماران تنفسی افزایش می‌یابد.

آلودگی محیط زیست افغانستان خطرناک‌تر از هراس‌افکنی استوقتی هوای آلوده کابل به مثابه حملات مسلحانه است

قطعی برق در کابل متداول است که استفادع از وسایل گرمایشی الکتریکی را غیرقابل اتکا و بسیار پرهزینه می‌کند.

شهروندان متمول کابل قادر هستند به جای تکیه بر سیستم برق همگانی از ژنراتورهای شخصی استفاده کنند اما بیشتر 4 میلیون ساکن پایتخت افغانستان با سوزاندن زغال سنگ، چوب، پلاستیک و هر آنچه قابل اشتعال است گرمای خود را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»

بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در افغانستان میزبان یک رویداد ویژه بود، روزی که هزاران زن و دختر در قصر دارالامان حضور یافتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نخستین بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل شاهد رویدادهای ویژه‌ای بوده است، از بازدید مقامات مختلف داخلی و خارجی گرفته تا برگزاری جشن تکلیف دخترانه و حضور قاریان بین‌المللی از ایران که جلوه‌ای از همدلی دو کشور بود.

همچنین در تازه ترین رویداد، این نمایشگاه بزرگ شاهد روزی بود که هزاران زن و دختر با حضور در قصر دارالامان از غرفه‌های مختلف بازدید کردند.

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی و برخی شخصیت‌های خارجی در کابل گشایش یافت.

میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابلگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • وقوع انفجار در کابل
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم