Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@03:02:44 GMT

شرکت هیئت طالبان در نشست مسکو

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۱۵۵۴

در نشست مسکو هیئت طالبان و یک هیئت ۲۰ نفره از کابل نیز شرکت خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طالبان اعلام کرد که نمایندگان سیاسی این گروه در نشست فردا سه‌شنبه مسکو شرکت خواهد کرد که می‌تواند فرصت دیگری را برای گفت‌وگوی مستقیم رهبران سیاسی افغان، دیپلمات‌ها و طالبان فراهم کند.

  وزارت خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود که ۲۸ ماه می (فردا) مسکو به مناسبت یکصدمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک روسیه و افغانستان نشستی را برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه نمایندگان مردم این کشور، سفارت افغانستان در مسکو و شماری از شخصیت‌های سیاسی افغان برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند.   «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از حضور طالبان در این نشست خبر داده است.   رسانه‌های داخلی افغانستان نیز گزارش می‌کنند که «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان و شماری از دیگر رهبران سیاسی افغان نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.   «نظر محمد مطمئن» یکی از شرکت‌کنندگان دور قبل نشست بین‌الافغانی در مسکو به دیلی تایمز گفت که یک هیئت ۲۰ نفره از کابل نیز در این نشست حضور خواهد یافت.   رهبران طالبان تاکنون از دیدار با مقامات افغان خودداری کرده و پیش از آغاز مذاکرات با کابل خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان هستند.   روسیه پیش از این در فوریه سال گذشته نیز از نشست طالبان و شماری از رهبران سیاسی افغان میزبانی کرد اما کابل از فرستادن نمایندگان خود به این نشست خودداری کرد.   رهبران طالبان می‌گویند که حضور نمایندگان این گروه در نشست‌های مختلف با هدف توضیح مواضع طالبان برای یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران افغانستان صورت می‌گیرد.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دور کنونی مذاکرات برای آتش بس در غزه/ هیئت حماس امشب قاهره را ترک می‌کند

به گزارش جماران؛ از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک منبع مسئول در جنبش حماس اعلام کرد که هیئت جنبش متبوعش پس از دو روز مذاکرهف قاهره را برای ادامه مشورت با رهبران خود ترک کرده است.

این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که دور کنونی مذاکرات در قاهره پایان یافت و هیئت حماس امشب قاهره را برای ادامه مشورت با رهبران خود ترک خواهد کرد.

هیئت حماس پاسخ این جنبش به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس و مبادله اسرا را به واسطه‌های مصری و قطری ارائه داده و بررسی‌های عمیقی در مورد آن انجام گرفته است.

حماس افزود که به شیوه‌ای کاملا مثبت و مسئولانه با این موضوع تعامل داشته و مصمم به دستیابی به توافقی است که خواسته‌های ملی فلسطینیان را برآورده کند و به توقف کامل جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان، افزایش کمک‌ها به غزه، آغاز عمران و بازسازی غزه و تحقق مبادله اسرا منتهی شود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • پایان دور اول مذاکرات قاهره/ هیئت حماس مصر را ترک کرد
  • پایان دور کنونی مذاکرات برای آتش بس در غزه/ هیئت حماس امشب قاهره را ترک می‌کند
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی