Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@21:25:40 GMT

محبوبترین شهر در ترکیه در تورهای لحظه آخری

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۱۸۲۱

یکی از شهر های توریستی در کشور ترکیه آنتالیا می باشد ؛ شهری ساحلی که در تاریخچه ی ترکیه نقش بسزایی دارد ؛ این شهر در غرب ترکیه واقع شده است و جز اولین مناطق زندگی مردم ترکیه محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  واحد پول این شهر لیر ترکیه است ؛ و اختلاف ساعت  آنتالیا در ترکیه  با ایران یک ساعت و نیم است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر از جنوب به دریای مدیترانه متصل می شود .

شرایط آب و هوایی در آنتالیا

با توجه به شرایط جغرافیایی که مدیترانه ای نیز محسوب میشود ؛در زمستان هوای بارانی و معتدلی دارد ودر تابستان شهر آفتابی است .

تا به حال بارش برف و یخبنذان در این شهر رخ نداده است .

مناسب ترین زمان برای شنا در سواحل این شهر  در تور آنتالیا از فروردین ماه تا آبان ماه است.

اقامت در ترکیه

در این شهر انواع هتل ها با امکانات فراوان وجود دارد ؛  البته اقامتگاه های مختلفی به غیر از هتل در این شهر وجود دارد. با توجه به بودجه ای که برای اقامت در ترکیه درنظر گرفتین می توانید یکی از این مکان ها را انتخاب کنید .

هتل های لوکس در آنتالیا

Concorde de luxe resort/هتل کنکورد

هتل 5ستاره کنکورد در بهترین مکان در ترکیه قرار دارد؛ این هتل در فاصله چند قدمی ساحل لار قرار دارد ؛ این هتل دارای سوئیت های بسیار شیک و اتاق های راحت با استاندارد جهانی است.

این هتل دارای 6 رستوران آلا کارت  با خصوصیات خاص است ؛این رستوران ها غذاهای فوق العاده ومتنوعی برای گردشگران عزیز سرو می کنند و در فصل تابستان و زمستان خدمات متنوعی ارائه می دهند .

Barut lara/هتل باروت لارا

هتل باروت لارا چشم اندازه فوق العاده ای به طبیعت سرسبز محیط اطراف و امواج دریا دارد .

امکانات این هتل لوکس :

سالن آرایش و زیبایی

مرکز خرید

اسپا

سونا

حمام ترکی

اجرای موسیقی

تیم انیمیشن

رستوران های این هتل انواع غذاهای بین المللی را سرو می کند .اتاق های این هتل دارای تخت تلوزیون و سرویس قهوه و نسکافه است .این هتل دارای بالکن های بزرگ با صندلی و میز های زیبا است .

حمل و نقل در شهر آنتالیا

می توانید برای رفت و آمد در شهر از مینی بوس و دولموش استفاده کنید .

هزینه دولموش گرانتر از مینی بوس است ولی راحت تر میتوانید به همه جا بروید .

 

تفریح در آنتالیا

می توانید تفریحات آبی در دریای اسن شهر را امتحان کنید . در زسر آفتاب دلنشین این ساحل اوقات خوشی را سپری کنید  و به زیبایی ها و آرامش دریای مدیترانه بیندیشید .

این شهر دارای آبشار های زیبایی  به نام های : دودن ، ماناوگات ، کورسونلو است ؛ پیشنهاد می کنم از این مکان ها دیدن کنید و از مناظر لذت ببرید .

چشم انداز های رویایی شهر آنتالیا سواحل سنگی ؛ دریای آبی و زلال خاطره خوشی را برایتان به یادگار می گذارد.

از مناطق باستانی آسپندس ، قلعه ی پنبه ای ، غار موزه کارائین ، موزه باستان شناسی آنتالیلا ، آکواریوم آنتالیا ،اولد تاون ، دروازه هادریان در سفر خود دیدن کنید و از جاذبه های این شهر زیبا لذت ببرید .. شده است blue flag  هتل کنکورد برنده جایزه

غواصی در آب های سواحل آنتالیا :

بیشتر از 30 مرکز غواصی در سواحل انتالیا وجود دارد ، شما می توانید در این مراکز آموزش های لازم از ابتدایی ترین ها تا حرفه ای ترین حالت ها را بیا موزید .

و با همراه شدن یک مربی به غواصی در عمق آب ها و دیدن حیات در زیر آب ها را دیدن کنید . بیشتر بخوانید: مساجد گرجستان در تور گرجستان

این تجربه غواصی در زیر آب برای شما عزیزان حتما تجربه خارق العاده ای خواهد بود .

آنتالیا یکی از شهر های بندری در جهان برای خرید کردن است ، در مراکز خرید این شهر معروف ترین برند های دنیا وجود دارد ، و در تغییر هر فصل انواع جشنواره های حراج برگزار می شود .

اگر به این شهر جذاب سفر کنید دست خالی باز نمی گردید .

گلف بازی در انتالیا : یکی از تجربه های جذاب و سر گرم کننده در سفر به آنتالیا می تواند گلف بازی نیز باشد ؛ در بهترین زمین و با بهترین مربیان بازی گلف به شما آموزش داده می شود و شما در این زمین به این بازی جذاب می پردازید .

بهترین زمین گلف در ترکیه در آنتالیا واقع شده است .

این تفریح یکی از تفریحات پر طرفدار در میان گردشگران این شهر محسوب می شود .

شهر آنتالیا و اسب سواری در جنگل های این شهر :

در جنگل های این شهر می توان اسب کرایه کرد و وارد این جنگل شوید و به گشت و گذار بپردازید .

 

موزه‌ی آنتالیا

اگر به تاریخ و به‌ویژه تاریخ ترکیه علاقه دارید، این موزه‌ی فوق‌العاده را از دست ندهید. نمایشگاه‌های خیره‌کننده‌ی این موزه، یافته‌هایی دیدنی را از محل‌های حفاری سرتاسر سواحل ترکیه به نمایش گذاشته‌اند. بهتر از همه، اینکه این مجموعه به شیوه‌ی خاصی به نمایش گذاشته شده، که فهم تاریخ غنی و چه‌بسا پیچیده‌ی ترکیه را آسان می‌کند. بخش باستان‌شناسی هم دیدنی‌هایی را از عصر برنز تا بیزانس، با تأکید خاصی بر ویرانه‌های آن منطقه، به نمایش گذاشته است. اگر وقت کمی دارید، مستقیما به سراغ موزاییک‌های دوره‌ی سلوکیان، نمایشگاه گنجینه‌ی نقره از دوره‌ی «آسپندوس» و مجسمه‌های مقدس از دوره‌ی «پرگه» بروید.

 

مناره‌ی ییولی

مناره‌ی «ییولی» (Yivli Minare) از جاهای دیدنی آنتالیا و متمایزترین بنای آن است که توسط یکی از پادشاهان سلوکی به‌نام «سلطان علاء‌الدین کی‌قباد» (۱۲۳۶-۱۲۱۹) ساخته شده است. این مناره نمونه‌ای از معماری سلوکی محسوب می‌شود، با پایه‌ای چهارگوش که یک استوانه‌ی هشت‌ضلعی روی آن قرار گرفته و در ادامه هم استوانه‌های دندانه‌دار دارد و در بالای آن هم راهرویی بالکن‌مانند وجود دارد. مسجدی که در کنار این مناره قرار دارد، متعلق به قرن چهاردهم است، ولی همچنان استفاده می‌شود. مناره‌ی «ییولی» درست کنار دروازه‌ی ورودی کاله به شهر قدیمی قرار دارد. درمقابل مناره، برج ساعت آنتالیا متعلق به دوره‌ی عثمانی قرار گرفته و در کنار آن هم چند مقبره که قدمت‌شان به قرن چهاردهم برمی‌گردد.

 

دروازه‌ی هادریان

دروازه‌ی «هادریان» (Hadrian’s Gate) یکی از دروازه‌های ورودی اصلی به منطقه‌ی «کاله‌ایچی» است. قطعات قابل‌توجهی از دیوارهای شهر از دوران «هلنیستی» و رومی در سمت شرقی این شهر قدیمی حفظ شده‌اند و دروازه‌ی «هادریان» برجسته‌ترین قسمت آنهاست. این دروازه که به افتخار بازدید خود امپراتور «هادریان» در سال ۱۳۰ پس از میلاد ساخته شد، سه مدخل طاقی مرمرین دارد که در کنار چند برج قرار گرفته و با مجسمه‌هایی تزئین شده است. همین‌طور که از این مداخل رد می‌شوید، بالای سرتان را نگاه کنید تا از حکاکی‌های شگفت‌انگیز روی سقف لذت ببرید.

          هتل titanic deluxe belek

 این هتل  در کنار رود خانه و در میان جنگل های نخل واقع شده است .

این هتل فوق العاده 2 استخر سر پوشیده و 9 استخر رو باز دارد ؛ یک پارک آبی با سرسره ، زمین بازی و سالن بدن سازی مجهز در این هتل وجود دارد .

این هتل لوکس  در تور آنتالیا از یک ساحل اختصاصی با مساحت 800 متر برخوردار است ، تمام اتاق های این هتل دارای بالکن های متنوعی نیز است که چشم اندازی به فضای سبر سبز باغ های اطراف دارد .

بعضی از اتاق های این هتل ویو رو به رودخانه نیز دارد ؛ در این هتل خارق العاده چندین رستوران متنوع وجود دارد ؛ که این رستوران ها غذا های  ترکی ، دریایی و ایتالیایی در این رستوران ها سرو می کنند .

به گزارش سفر باتو ،  اسپای این هتل از دو فضا رو باز و سر پوشیده نیز برخوردار است ، این هتل لوکس دو زمین فوتبال و8 زمین تنیس دارد .

و فرودگاه این شهر در فاصله 30 کیلومتری این ریزورت واقع شده است .

آنتالیا شهری است که تاریخ و فرهنگ کهنی را در خود جای داده است .

یکی از نزدیک ترین منطقه های تفریحی گردشگری در آنتالیا منطقه لارا می باشد .

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر و ترکیه گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبران حماس از دوحه را رد کردند

ترکیه و قطر گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دوحه قصد دارد رهبران حماس را اخراج کند، رد کرده‌اند.

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان پس از بازگشت از عراق در گفتگو با خبرنگاران گفت که معتقد است قطر دست به چنین اقدامی نمی‌زند و افزود که تمرکز باید بر وضعیت غزه باشد تا محل استقرار رهبران حماس.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه هیچ اطلاعاتی مبنی بر اخراج رهبران حماس از قطر دریافت نکرده است، افزود که از شیخ تمیم آل ثانی، امیر قطر نشنیده است که چنین اقدامی را مطرح کند.

او گفت: نگرش او نسبت به آنها همیشه مانند یکی از اعضای خانواده است و فکر نمی‌کنم این موضع در آینده تغییر کند.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز دیروز گفت که در حالی که تلاش‌های میانجی‌گری ادامه دارد، اخراج سران حماس از دوحه بی‌فایده است. 

شنبه گذشته، رسانه‌های آمریکایی اخباری را مبنی بر نقل مکان احتمالی رهبران حماس از قطر به کشور دیگری منتشر کردند. حماس این خبر را تکذیب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ / فیلم
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • بخش اندکی از حق آبه هیرمند آزاد شده است
  • قطر و ترکیه گزارش‌هایی مبنی بر اخراج رهبران حماس از دوحه را رد کردند
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • فیلم | برخورد وحشتناک قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه
  • منتخبان تیم ملی موتور کراس ایران برای مسابقات جهانی ترکیه