Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسر امور بودجه اتحادیه اروپا ضمن بر شمردن موضوعات مهمی که پارلمان آینده اروپایی باید آن را مد نظر قرار دهد، درباره وقوع برگزیت نامنظم در صورت روی کار آمدن بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس هشدار داد. ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "گونتر اوتینگر"، کمیسر آلمانی امور بودجه اتحادیه اروپا در مصاحبه ای با روزنامه "دی ولت" آلمان به مسئله ریزش آراء احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در آلمان در انتخابات پارلمانی اروپا پرداخته و در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که شما به عنوان یکی از سیاستمداران مهم حزب دموکرات مسیحی بعد از ریزش آراء حزبتان در انتخابات پارلمانی چه توصیه ای دارید گفت: سیاست آلمان نباید حالا ائتلاف بزرگ را  زیر سوال قرار دهد و این مسئله بخصوص باید از طرف حزب سوسیال دموکرات مد نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من موافق این هستم که این مسئله مورد ارزیابی قرار گیرد که آیا ائتلاف بزرگ حالا نباید یک رویکرد طرفدار اروپایی قدرتمندانه تر را در پیش گیرد.

وی افزود: در قرارداد ائتلافی به مسئله شکوفایی جدید برای اتحادیه اروپا اشاره شد و این حالا باید برنامه ما باشد. این باید آمادگی بیشتر برای انجام اقدامات مالی بیشتر برای اروپا را شامل می شود.

انتخابات پارلمانی اروپا از روز پنج شنبه تا یکشنبه در 28 عضو اتحادیه اروپا برگزار شد و نتایج آن بر اساس اولین شمارش آراء منتشر شده است.

 شمارش بخش گسترده‌ای از آراء نشانگر پیشتازی حزب دموکرات مسیحی در آلمان است. براساس همین آمار سبزها با کسب دست‌کم 20 درصد آرا یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های سیاسی خود را تجربه کردند. حزب سوسیالیست آلمان با 15.5 درصد آراء سوم است و راست‌گرایان افراطی «جایگزینی برای آلمان» با کسب 10 رصد آراء مجوز حضور در پارلمان را به دست آورده‌اند.

با وجود پیشتازی حزب دموکرات مسیحی، این حزب ضعیف‌ترین نتایج تاریخی خود را در انتخابات اروپایی کسب کرده است.

حزب سوسیالیست آلمان هم کم‌ترین آرای تاریخی خود را در ایالت برمن در 73 سال گذشته به دست آورده است.

نتایج همین آمار نشان می‌دهد که محبوبیت‌ راست‌های افراطی «آلترناتیو برای آلمان» نسبت به انتخابات پیشین پارلمان اروپا دست‌کم سه درصد افزایش یافته است.

"اوتینگر" در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که آیا روی کار آمدن صدر اعظمی از حزب سبز آلمان مانند آقای "رابرت هابک" در این شرایط قابل تصور است گفت: آقای هابک شایستگی هایی دارد که غیر قابل انکار است اما من فکر نمی کنم که سبزها در انتخابات پارلمانی آلمان نتیجه مشابه خوبی که در انتخابات پارلمانی اروپا را به دست آوردند کسب کنند. در کنار مسئله حفاظت از آب و هوا ( که مورد توجه حزب سبز است) همچنین مسئله اقتصاد، کار و مسائل اجتماعی هم در سطح آلمان نقش مهمی را برای شهروندان ایفا می کند. اما با این حال ما باید افزایش روزافزون موافقت با این حزب را جدی بگیریم.

وی در ادامه نتایج انتخابات پارلمانی اروپا را مثبت ارزیابی کرده و گفت: احزاب بزرگ آلمانی در آینده در پارلمان اروپا وزن کم تری دارند اما این انتخابات نتیجه مثبتی هم داشت و آن این بود که ناسیونالیست ها و کمونیست ها در این انتخابات آن نتیجه ای که خود انتظار داشتند را دریافت نکردند. این پارلمان، در طرفداری از اروپا کار خواهد کرد و توسط نیروهای ضد اروپایی خللی در آن ایجاد نمی شود. ما یک اکثریت قاطع نیروهای طرفدار اروپا را در این پارلمان دریافت کردیم.

"اوتینگر" در پاسخ به این پرسش که موضوعات بزرگ 5 سال آینده این پارلمان چه خواهد بود گفت: اولین مسئله موضوع شایستگی سیاست جهانی است. چگونه می توانیم اروپا را در یک دنیای پر از بحران به گونه ای پیش ببریم که با یک رای سخن گفته و یک نقش را بازی کند. در این راستا باید ما به جای تصمیم گیری به اتفاق آراء اعضا رای حداکثری را در عرصه سیاست خارجی دنبال کنیم.

دوم اینکه در دوران کاهش رشد اقتصادی باید مسئله ثبات اقتصاد مد نظر قرار گیرد و این به مفهوم تقویت شایستگی رقابت، نوآوری، توسعه زیر ساخت های مدرن و احتمالا توافقات اقتصادی گسترده با اقتصادهای قوی دنیا است.

سوم اینکه ما به یک اتحادیه اروپای قدرتمندتر نیاز داریم. اتحادیه اروپا باید در مسائل بزرگ تکالیف بیشتری را بر عهده گیرد.

اوتینگر در ادامه به مسئله برگزیت پرداخته و در پاسخ به این پرسش که شما چه موقع انتظار برگزیت را دارید گفت: من قبل از تعطیلات تابستان دیگر انتظار یک رای گیری درباره توافق برگزیت در پارلمان این کشور را ندارم. اگر بوریس جانسون ، نخست وزیر جدید انگلیس شود و این چیزی است که واقعا نمی توان به آن امیدوار بود در این صورت یک خروج نامنظم می تواند به وقوع بپیوندد. این برای انگلیس و برای اتحادیه اروپا بد خواهد بود.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز جمعه اعلام کرد هفتم ژوئن (برابر با 17 خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

انتخابات پارلمان اروپا؛ از شکست ماکرون تا افزایش محبوبیت حزب برگزیتاعتراف یونکر به شکست کمیسیون اروپایی در مسئله برگزیتقوت گرفتن وقوع سناریوی برگزیت سخت با کناره گیری "ترزا می"

وی مقابل مقر نخست وزیری اعلام کرد از رهبری حزب محافظه‌کار متبوعش کناره‌گیری می‌کند که این در واقع به‌معنی استعفا از ریاست دولت نیز هست.

می همچنان نخست وزیر انگلیس باقی خواهد ماند تا جانشین وی در یک روند دومرحله‌ای انتخاب شود.

پیش‌نویس توافقنامه پیشنهادی ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا در چندین رأی‌گیری مجلس عوام بریتانیا رأی کافی را نیاورد و او هم از درون حزب و همچنین از سوی احزاب مخالف به‌شدت در معرض انتقاد قرار داشت. وی بالاخره نتوانست زیر این فشارها تاب بیاورد و استعفای خود را اعلام کرد.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس از نامزدهای مطرح برای عهده داری جانشینی ترزامی است.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا

باشگاه بارسلونا باید امیدوار باشد قهرمان جدید بوندس‌لیگا، از رسیدن به فینال رقابت‌های لیگ اروپا باز بماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بارسلونا اگرچه در این فصل لالیگا دست از قهرمانی شسته، اما یکی از مهمترین اهدافش را که کسب سهمیه لیگ قهرمانان بوده، محقق کرده است. با این وجود برنامه‌های تیم ژاوی هرناندس برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان ممکن است دستخوش تغییراتی شود که دیگر به خودش و جایگاهی که در پایان فصل در جدول لالیگا خواهد داشت، وابسته نیست.

افزایش تعداد تیم‌ها در نسخه جدید لیگ قهرمانان اروپا از 26 به 32 تیم، سبب ایجاد تغییراتی در شیوه چیدمان تیم‌ها در مرحله گروهی شده است که براساس آن در حال حاضر بارسلونا در گلدان یک یعنی جزو سرگروه‌ها قرار دارد، اما ماندن کاتالان‌ها در این جایگاه قطعی نیست و نتایج بازی‌های باقیمانده از رقابت‌های اروپایی فصل جاری می‌تواند آن را تغییر دهد.

پیروزی بارسلونا برابر والنسیا با هت‌تریک لواندوفسکی

 

مهمترین و احتمالاً بدترین اتفاقی که ممکن است برای شاگردان ژاوی هرناندس رخ دهد، قهرمانی بایرلورکوزن در رقابت‌های لیگ اروپای فصل جاری است، اما نه فقط قهرمانی بلکه نباختن این تیم در 90 دقیقه معمول فینال لیگ اروپا نیز به ضرر بارسلونا تمام می‌شود. قهرمان جدید بوندس‌لیگا که در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا رم را در ایتالیا با نتیجه 2 بر صفر شکست داد، در صورت یکسره کردن نماینده سری A در بازی برگشت و صعود به فینال، در رده‌بندی باشگاهی یوفا در فصل 24-2023 با بارسلونا برابر خواهد شد.

از این رو پیروزی یا حتی تساوی در 90 دقیقه فینال لیگ اروپا امتیازات، نماینده آلمان را افزایش می‌دهد و موجب سبقت گرفتن آن از بارسلونا و جابه‌جایی آن از جمع سرگروه‌ها به گلدان تیم‌های دوم خواهد شد که این اتفاق به طور بالقوه قرعه‌ای دشوارتر را پیش روی ژاوی و مردانش قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا