Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سازمان بهداشت جهانی اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای را رسما به عنوان یک بیماری معرفی کرد و پیش بینی می شود کشور‌های جهان از سال ۲۰۲۲ اجرای برنامه‌های پیشگیری و درمان برای این اختلال را آغاز کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، سازمان بهداشت جهانی در ماه ژوئن گذشته (خرداد - تیر ۹۷) اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای را در یازدهمین بازبینی طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها گنجاند و شنبه هفته جاری این اختلال را رسما به عنوان یک بیماری معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی پزشکان از این اختلال با عنوان یک اعتیاد رفتاری بی‌چون و چرا یاد می‌کنند چرا که با بازی بیش از اندازه با رایانه همراه است به طوری‌که بر زندگی روزانه فرد تاثیر می‌گذارد.

از میان نگرانی‌های بی‌شمار والدینی که فرزندانشان به بازی‌های رایانه‌ای اعتیاد دارند می‌توان به در خطر افتادن امنیت آن‌ها و بروز خشونت، پرخاشگری و سوء رفتار در آنان اشاره کرد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، اگرچه گروه کوچکی از افراد به اختلال بازی دچارند، اما پیامد‌های این اختلال برای مبتلایان می‌تواند فاجعه بار باشد.

طبق اعلام این سازمان، معیار این تصمیم این بوده است که بازی‌های رایانه‌ای چنان اولویت زندگی فرد باشد که از سایر علایق وی پیشی گرفته باشد.

مشخص شد برخی بازیکنان مدت‌های بسیاری طولانی در مقابل کنسول بازی نشسته و از همین رو دچار کمبود خواب و کاهش فعالیت فیزیکی و قرارگیری در معرض نورخورشید می‌شوند.

البته محققان این سازمان تاکید می‌کنند که همه بازیکن‌های گیم‌ها در این گروه قرار نمی‌گیرند بلکه ۰.۲ تا ۱ درصد آنان دچار این اختلال هستند.

همچنین محققان دریافته اند بازی‌های اکشن مانند Call of Duty و Grand Theft Auto موجب تهی شدن مرکز اصلی حافظه مغز موسوم به هیپوکامپ می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود کشور‌های جهان از سال ۲۰۲۲ اجرای برنامه‌های پیشگیری و درمان برای این اختلال را آغاز کنند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازی رایانه ای اعتیاد بیماری روانی گیمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  در این نمایشگاه ۴۰۰ اثر که شامل نقاشی موضوعی، نقاشی انتزاعی، مدادرنگی، نقاشیخط، تایپوگرافی، کالیگرافی، دیوارکوب، طراحی لوگو و پیکتوگرام  عرضه شده است .

این نمایشگاه تا ۱۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۹  تا ۱۲:۳۰ دایر  است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • افزایش قابل توجه درآمد اینترمیامی پس از حضور مسی
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • هوای پایتخت در شرایط قابل قبول / باران در راه تهران
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • تهرانی‌ها امروز در خانه نمانید
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید