Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سهراب شرفی در جلسه توسعه معدنی استان که با حضور غریب پور، معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تشکیل شد با اشاره به اینکه در حال حاضر توجه به بخش معدن می تواند ناجی اقتصاد کشور باشد، افزود: با توجه به اینکه یک اتفاق سیاسی نفت کشور با مشکل مواجه می شود بنابراین نمی توان در همه شرایطی به این مقوله تکیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیاز است تا یارانه های بخش کشاورزی به حوزه معدن و مواد معدنی اختصاص یابد، گفت: از آن جا که کشور ایران و استان فارس در بخش معدن و مواد معدنی از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است، در نتیجه توجه به بخش معدن و فرآورده های معدنی می تواند بسیاری از کشورها را به ایران وابسته کند.

رئیس خانه صمت با بیان اینکه از محل صدور مواد معدنی به منابع مهمی دست پیدا کنیم، ادامه داد: اگرچه در سال گذشته توانستیم 4 درصد اکتشاف مواد معدنی را افزایش دهیم، اما باید پذیرفت که در حوزه فرآوری مواد معدنی به دلیل نداشتن سهم قابل توجهی از بازارهای دنیا، نتوانستیم موفق عمل کنیم.

 رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: در حال حاضر افزایش و کاهش نرخ تعرفه ها در حوزه صنعت و باز و بسته شدن صادرات محصولان به ترتیب فعالان این عرصه صنعت و کشاورزی را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند، بنابراین انتقال یارانه ها به سمت اکتشاف و فرآوری مواد معدنی می تواند جبران بسیاری از مشکلات اقتصادی باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان فارس صنعت کشاورزی معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است

در گفتگوی ویژه خبری موضوع توسعه روابط تجاری مورد بررسی قرار گرفت و مهدی ضیغمی معاون وزیر سمت و رئیس سازمان توسعه تجارت و علی چاغروند، رئیس کمیته ششمین جشنواره توانمندی‌های صادراتی اتاق بازرگانی به سوالاتی پاسخ دادند.

ضیغمی گفت: ما ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ داریم که اکثر آنها تجار هستند. همچنین ۵۰ مقام عالی رتبه اقتصادی، تجاری و سیاسی داریم که در راس هیئت‌های تجاری به کشور آمده اند. ما از ۱۲۳ کشور برای این رویداد برزرگ ثبت نام داشتیم و ورود مقامات همچنان ادامه دارد. در حال حاضر نیز حدود ۸۰۰ شرکت یا در نمایشگاه حضور دارند و یا در برنامه‌های به همرسانی شرکت می‌کنند.

او افزود: در این رویداد تمرکز ما بر کشور‌های همسایه بوده و هست و کشور‌های منطقه مثل عراق، افغانستان و پاکستان و کشور‌های حوزه اوراسیا مورد توجه بوده اند، اما بر آفریقا و آسیای شرقی توجه ویژه داشته ایم. تصور ما این است که ۲ تا ۵ میلیارد یورو ارزش مبادلات ناشی از رویداد دستاورد‌های ملی باشد. این دومین تجربه ما در این ابعاد کیفی و کمی است. این نمایشگاه برای بخش خصوصی است و دولت صرفا نقش تسهیلگر داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته حدودا ۱۰ حوزه را در نمایشگاه داشتیم، اما امسال این حوزه‌ها را کمتر و البته تمرکز خود را بیشتر کرده ایم. پتروشیمی، فولاد، صنایع غذایی و بسته بندی، حوزه کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات پزشکی و دارویی در نمایشگاه امسال حضور دارند. ما باید گروه‌های کالایی دارای ارزش افزوده و دانش بنیان را باید افزایش دهیم.

چاقروند گفت: سال گذشته ۱۳۰۰ تاجر برای رویداد اکسپو وارد کشور شد که امسال این رقم افزایش قابل توجهی داشته است. اتاق‌های بازرگانی متعددی با کشور‌های مختلف داریم که اکنون ۲۰ مورد از ان‌ها غرفه دار هستند. یکی از مواردی که باید برای صادرات مستمر رعایت کنیم، بحث دسترسی به زنجیره ارزش است. برای بهبود فرصت‌های صادراتی باید سرمایه‌ها را جذب کنیم و سرمایه گذاری را بهبود ببخشیم که این در سایه ثبات اقتصادی مهیا می‌شود.

او افزود: قبات اقتصادی به این معنا که مرتبا قوانین و مقراات را تعییر ندهیم. ما باید اولویت‌های سیاسی تجاری خود را در کنار اولویت‌های تجاری ببینیم و به جای مدیریت هزینه باید به سمت مدیریت درامد پیش برویم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد