Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال رسوایی اخیر معاون صدراعظم اتریش، پارلمان این کشور رای اعتماد خود را از سباستین کورتز پس گرفت و او را از صدراعظمی برکنار کرد.

سه حزب سوسیال دموکرات، حزب آزادی و حزب یتس با اکثریت آرای خود در مجلس به فعالیت ۱۸ ماهه سباستین کورتز، صدراعظم اتریش پایان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در پی این رای عدم اعتماد، سباستین کورتز که در تدارک ترمیم کابینه با نفرات جدید تا برگزاری انتخابات بعدی بود از صدراعظمی این کشور کنار خواهد رفت و باید فرد جدیدی مسئول تشکیل کابینه تا انتخابات بعدی شود.

در پی انتشار ویدئویی درباره فساد مالی معاون کورتز، صدراعظم اتریش با اعلام فروپاشی کابینه ائتلافی از رئیس‌جمهور این کشور خواست انتخابات زودهنگام برگزار کند.

این ویدئو که توسط نشریه اشپیگل و روزنامه زوددویچه سایتونگ به‌ صورت مخفیانه در سال ۲۰۱۷ فیلمبرداری شده بود، نشان می‌دهد که هاینس کریستین اشتراخه، معاون کورتز به‌ همراه یوهان گودنوس یکی از اعضای ارشد حزب راست افراطی آزادی با زنی در حال صحبت هستند که می‌گوید سرمایه‌گذار روسی است و می‌خواهد یکی از مهم‌ترین روزنامه‌های اتریش (کرونن سایتونگ) را بخرد و با خرید این روزنامه برای حزب راست گرا تبلیغات سیاسی خواهد کرد.

در پی رسوایی هاینس کریستین اشتراخه تمام وزرای کابینه از حزب آزادی از جمله وزیر کشور از سمت خود در دولت این کشور کناره‌گیری کردند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا فساد مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، اتریش خواستار تلاش‌های تازه‌ای برای تنظیم استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های تسلیحاتی شد که می‌تواند به اصطلاح «ربات‌های قاتل» ایجاد کنند. این در حالی است که اتریش یک کنفرانس را برگزار کرده است که هدف آن احیای بحث‌های متوقف شده درباره استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی بود.

با پیشرفت سریع فناوری هوش مصنوعی، سیستم‌های تسلیحاتی که می‌توانند بدون مداخله انسان کشتار کنند، به ما نزدیک‌تر می‌شوند و چالش‌های اخلاقی و قانونی را به وجود می‌آورند که اغلب کشور‌ها می‌گویند باید به زودی به آنها رسیدگی شود.

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش در نشست سازمان‌های غیردولتی و بین المللی و همچنین نمایندگان ۱۴۳ کشور جهان گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این لحظه بدون اقدام بگذرد. ​​اکنون زمان توافق بر سر قوانین و هنجار‌های بین المللی برای تضمین کنترل انسانی است.

وی در سخنرانی افتتاحیه کنفرانسی با عنوان «انسانیت بر سر دوراهی سیستم‌های تسلیحاتی خودمختار و چالش مقررات» گفت: حداقل اطمینان حاصل کنیم که عمیق‌ترین و گسترده‌ترین تصمیم درباره اینکه چه کسی زندگی می‌کند و چه کسی می‌میرد، در دست انسان‌ها باشد و نه ماشین‌ها.

سال‌ها بحث در سازمان ملل به نتایج ملموسی نرسیده است و بسیاری از شرکت‌کنندگان در کنفرانس دو روزه در وین گفتند که روزنه اقدام به سرعت در حال بسته شدن است.

میرجانا اسپولیاریک، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، در یک میزگرد در این کنفرانس گفت: عمل کردن و اقدام بسیار سریع بسیار مهم است.

او افزود: آنچه امروز در زمینه‌های مختلف خشونت می‌بینیم، شکست‌های اخلاقی در مواجهه با جامعه بین‌المللی است؛ و ما نمی‌خواهیم با سپردن مسئولیت کنترل خشونت، به ماشین‌ها و الگوریتم‌ها، چنین شکست‌هایی را تسریع کنیم.

هوش مصنوعی در حال حاضر در میدان جنگ استفاده می‌شود. دیپلمات‌ها می‌گویند هواپیما‌های بدون سرنشین در اوکراین طوری طراحی شده اند که وقتی فناوری پارازیت سیگنال ارتباط آنها را با اپراتورشان قطع می‌کند، راه خود را به سمت هدف خود بیابند.

آمریکا گفت که در حال بررسی گزارش مبنی بر استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای کمک به شناسایی اهداف بمباران در غزه است.

ژان تالین، برنامه‌نویس نرم‌افزار و سرمایه‌گذار فناوری، گفت: ما قبلاً دیده‌ایم که هوش مصنوعی اشتباهات انتخابی را به روش‌های بزرگ و کوچک انجام می‌دهد، از تشخیص نادرست سر طاس داور به‌عنوان توپ فوتبال گرفته تا مرگ عابران پیاده بر اثر عدم تشخیص خودروهای خودران.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • گام عملی برای جهش تولید
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد