Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@04:15:46 GMT

رأی عدم اعتماد پارلمان اتریش به دولت

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۳۶۲۵

رأی عدم اعتماد پارلمان اتریش به دولت

بیشتر نمایندگانی که در استیضاح دولت سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش علیه او رأی دادند، اعضای دو حزب سوسیال دموکرات و راست افراطی بودند که تا یک هفته پیش از متحدان او در ائتلاف حاکم اتریش محسوب می‌شدند.

اختلاف و بحران سیاسی در اتریش به دنبال انتشار یک ویدئوی جنجالی از معاون پیشین صدراعظم و استعفای او آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویدئو هاینتس کریستیان اشتراخه، رهبر حزب آزادی از جناح راست افراطی که معاون کورتس و عضو ائتلاف حاکم اتریش بود، با یک زن روس در حال مذاکره در اسپانیا دیده می‌شود. در این ویدئو که مربوط به سال ۲۰۱۷ است، اشتراخه در حال چانه‌زنی بر سر اعطای قرارداد‌های دولتی در ازای کسب حمایت سیاسی مشاهده می‌شود.

به نظر می‌رسد این رسوایی که به زلزله سیاسی در اتریش انجامید با یک خانواده الیگارش روسی در پیوند باشد، زیرا زن حاضر در ویدئوی مذکور مدعی شده که خواهرزاده یک فرد ثروتمند روسی به نام ایگور ماکاروف است. دولت روسیه و شخص ماکاروف هر گونه ارتباط با این ماجرا را رد کرده‌اند.

به گزارش یورو نیوز، استعفای اشتراخه به خروج تمام وزیران راست افراطی از کابینه انجامید. روز دوشنبه گذشته، پس از آن که هربرت کیکل، وزیر کشور دولت ائتلافی از سوی سباستین کورتس، صدر اعظم محافظه‌کار از کار برکنار شد، نوربرت هوفر، رهبر جدید حزب آزادی و وزیر حمل و نقل از تمام هم حزبی‌هایش خواست دولت را ترک کنند.

اکنون رئیس‌جمهوری اتریش باید تا زمان برگزاری انتخابات بعدی در ماه سپتامبر، فردی را به عنوان صدراعظم موقت کشور معرفی و او را مأمور تشکیل کابینه کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارلمان اتریش رای اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • گام عملی برای جهش تولید