Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ایرانی‌ها رتبه دوم فروش خانه به خارجی‌ها در ترکیه را از آن خود کردند.

کاهش هزینه تابعیت در ترکیه، منافع خارجی‌ها در بخش املاک این کشور را افزایش داده است.

سهم ایرانی ها در فروش خانه های مسکونی به خارجی ها در ترکیه، هر ماه در حال افزایش است. با این افزایش قابل توجه در فروش خانه‌های مسکونی، ایرانی ها به مالکان مسکن در بخش‌های مختلف این کشور تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سه ماهه نخست امسال، عراقی ها ۱۷۸۱ واحد خانه در ترکیه خریدند و ایرانی‌ها با خرید ۹۴۶ واحد مسکونی در جایگاه دوم قرار دارند.

فاتح چیقاتماز، مدیر یک موسسه که به ایرانی در زمینه دریافت تابعیت، خرید خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند، گفت: با کاهش هزینه تابعیت از یک میلیون دلار در ژانویه ۲۰۱۷ تا ۲۵۰ هزار دلار در سپتامبر ۲۰۱۸، تقاضای برای خرید خانه مسکونی از سوی ایرانی‌ها افزایش یافته است.

وی گفت: سیاست‌های ضد مهاجرت آمریکا سبب شده ایرانی ها به سمت ترکیه روی بیاورند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: سیاست‌های داخلی ایران پس از تحریم‌ها، ممنوعیت‌های بر صادرات و واردات و مشکلات کشورهای پیرامون که سبب شد تا ۷۵ هزار شرکت ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر امارات، بحرین و عمان تعطیل شوند، از دیگر عواملی است که مسیر سرمایه‌گذاری ایرانی را به ترکیه منحرف شده است.

وی توضیح داد، استانبول یک مرکز گردشگری و تجاری است که ایرانی را جذب می‌کند و آنهایی که می‌خواهند خانه بخرند یا تجارتی راه بیندازند، استانبول را ترجیح می‌دهند، در حالی که آنتالیا منافع گردشگری و تعطیلاتی دارد.

منبع : فارس

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار ترکیه خروج ارز از کشور سرمایه گذاری در ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی

جلسه قرارگاه طرح ربیع استان خراسان جنوبی در راستای اجرایی نمودن طرح جمع آوری وبازگشت اتباع غیر مجاز به کشور مبداء در محل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برگزار گردید.

صفایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی با  اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از نیمی از اتباع یاد شده از کشور خارج گردیده اند از دستگاههای مرتبط درخواست کرد تا در سال جاری طبق سنوات گذشته برنامه مدون همراه با سیر مراحل و زمانبندی چگونگی شناسایی و جمع آوری را به تفکیک شهرستان های تابعه استان را در قالب قرارگاه استانی طرح ربیع در دستور کار قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات