Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون خروج بیش از ۵ میلیون دلار برای واردات درپوش پلاستیکی به کشور، چند درصد مردم دنیا تا ۱۰ سال آینده برق ندارند؟، قیمت قطعی فروش آپارتمان در هفته اول خردادماه در تهران، واکنش یورو به نتایج انتخابات اروپا، تنش تجاری آمریکا با چین، طلا را گران کرد و سایه تنش‌های خاورمیانه و کاهش تولیدات اوپک پلاس بر بازار نفت را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت: تحویل 50 هزار خودرو به مشتریان در روزهای آینده

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت کاهش قیمت خودرو در بازار در روزهای اخیر، گفت: قیمت خودرو عمدتا تحت تاثیر مسائل روانی بازار است؛ در دوره‌ای به دلیل نوسانات ارز، قیمت سازی‌ها در فضای مجازی و... قیمت خودرو افزایش پیدا کرد. وی در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: تصمیماتی مانند ترخیص خودروهای مانده در کمرگ بر قیمت خودرو در بازار اثر مثبت داشت و قیمت‌ها را کاهشی کرد. این وزیر کابینه دوازدهم با بیان اینکه وزارت تحت امرش برای ساماندهی بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها تصمیماتی اتخاذ کرده است، اظهار کرد: حدود 50 هزار دستگاه خودروهای کف پارکینگ در روزهای آینده به مشتریان تحویل داده می‌شود که اثر بسیار خوبی بر بازار دارد. رحمانی تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو را در بهبود شرایط بازار موثر دانست و خاطرنشان کرد: مصوبه مجلس اثر مثبتی بر قیمت خودرو در بازار و کاهش التهابات داشت. وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت خودروهای مانده در گمرک، گفت: اکثر آنها ترخیص شده اند.

خروج بیش از ۵ میلیون دلار برای واردات درپوش پلاستیکی به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۲ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۶۹۳ کیلوگرم درپوش پلاستیکی وارد ایران شده است. واردات این حجم درپوش پلاستیکی باعث خروج ۵ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۹۱۵ دلار یا به عبارتی ۲۴۳ میلیارد و ۶۲۳ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۴۸ ریال شده است. گفتنی است این میزان در پوش پلاستیکی از ۲۶ کشور جهان وارد کشور شده است که در این میان کشور ترکیه با رقم یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۹۶۲ دلار بزرگترین صادر کننده این کالا به کشور است.

چند درصد مردم دنیا تا ۱۰ سال آینده برق ندارند؟

بانک جهانی اعلام کرد حدود ۸ درصد جمعیت دنیا، با تداوم سیاست های فعلی تا سال ۲۰۳۰ به برق دسترسی نخواهند داشت. این بانک در پیش بینی خود تاکید کرده است که از این تعدادی که دسترسی به برق نخواهند داشت، ۹۰ درصدشان در صحرای آفریفا مستقر خواهند بود. بانک جهانی در گزارش بررسی توسعه انرژی خود نوشت: سطح دسترسی جمعیت جهانی به برق به حدود ۸۹ درصد رسیده است و تعداد افرادی که از این دسترسی محرومند به حدود ۸۴۰ میلیون نفر کاهش یافته است. این تعداد در سال ۲۰۱۶ معادل یک میلیارد نفر و سال ۲۰۱۰ معادل ۱.۲ میلیارد نفر بوده است. براساس نظر بانک جهانی، تعدات سیاسی جدی تر، برنامه ریزی بلندمدت برای انرژی، افزایش تامین اعتبار ازطریق بخش خصوصی از جمله مواردی است که برای افزایش دسترسی به این شاخص ضروری است. این گزارش اضافه کرده است که باوجود پیشرفت های صورت گرفته، برق رسانی به سایر افراد باقی مانده فاقد دسترسی بسیار دشوار است و پیش بینی می شود ۶۵۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ هم به برق دسترسی نداشته باشند.

رکورد جدید خرید خانه در ترکیه توسط ایرانی ها

دیلی صباح: ایرانی‌ها رتبه دوم فروش خانه به خارجی‌ها در ترکیه را از آن خود کردند. کاهش هزینه تابعیت در ترکیه، منافع خارجی‌ها در بخش املاک این کشور را افزایش داده است. سهم ایرانی ها در فروش خانه های مسکونی به خارجی ها در ترکیه، هر ماه در حال افزایش است. با این افزایش قابل توجه در فروش خانه‌های مسکونی، ایرانی ها به مالکان مسکن در بخش‌های مختلف این کشور تبدیل شده‌اند. در سه ماهه نخست امسال، عراقی ها 1781 واحد خانه در ترکیه خریدند و ایرانی‌ها با خرید 946 واحد مسکونی در جایگاه دوم قرار دارند.

فاتح چیقاتماز، مدیر یک موسسه که به ایرانی در زمینه دریافت تابعیت، خرید خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند، گفت: با کاهش هزینه تابعیت از یک میلیون دلار در ژانویه 2017 تا 250 هزار دلار در سپتامبر 2018، تقاضای برای خرید خانه مسکونی از سوی ایرانی‌ها افزایش یافته است. وی گفت: سیاست‌های ضد مهاجرت آمریکا سبب شده ایرانی ها به سمت ترکیه روی بیاورند. وی همچنین خاطر نشان کرد: سیاست‌های داخلی ایران پس از تحریم‌ها، ممنوعیت‌های بر صادرات و واردات و مشکلات کشورهای پیرامون که سبب شد تا 75 هزار شرکت ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر امارات، بحرین و عمان تعطیل شوند، از دیگر عواملی است که مسیر سرمایه‌گذاری ایرانی را به ترکیه منحرف شده است. وی توضیح داد، استانبول یک مرکز گردشگری و تجاری است که ایرانی را جذب می‌کند و آنهایی که می‌خواهند خانه بخرند یا تجارتی راه بیندازند، استانبول را ترجیح می‌دهند، در حالی که آنتالیا منافع گردشگری و تعطیلاتی دارد.

قیمت قطعی فروش آپارتمان در هفته اول خردادماه در تهران

دنیای اقتصاد: پس از اینکه خواب معاملات مسکن به عمیق‌ترین حالت خود در فروردین امسال رسید و حجم معاملات به زیر ۴ هزار فقره، یعنی کمتر از سطحی که عموما حتی در این ماه نیمه تعطیل رقم می‌خورد، سقوط کرد، نگرانی درباره وضعیت بازار مسکن در اردیبهشت ماه تشدید شد و اغلب واسطه‌ها این طور پیش‌بینی می‌کردند که اردیبهشت نیز وضعیت بازار رکودی خواهد بود. این پیش‌بینی البته طبق برآوردهای اولیه حجم معاملات از سامانه اطلاعات بازار املاک محقق شده است؛ طوری که به نظر می‌رسد تعداد معاملات مسکن در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته حداقل ۴۰ درصد افت را تجربه کند. اردیبهشت سال گذشته معاملات مسکن با حدود ۱۷ هزار فقره به اوج خود رسید و بهترین ماه رونق بود، چراکه هنوز میزان رشدقیمت مسکن به سطوح نجومی نرسیده بود و نیز به دلیل اینکه هنوز اعلام قیمت از سوی مالکان «لحظه‌ای» نشده بود، امکان معامله برای متقاضیان مسکن بیشتر بود. اما امسال اردیبهشت بازار مسکن رخوت‌آلود بوده و خبری از حال و هوای رونق نیست. حجم معاملات در ماه میانی بهار امسال، قدری بیشتر از حد بهمن و قدری کمتر از اسفند سال ۹۷ برآورد می‌شود.

واکنش یورو به نتایج انتخابات اروپا

با پیروزی احزاب طرفدار اتحادیه اروپا در انتخابات پارلمانی این اتحادیه، ارزش یورو در برابر همتایانش صعودی شد. در معاملات روز دوشنبه بازارهای ارزی جهان، یورو با رسیدن به ۱.۱۲۱۱ دلار به بالاترین سطح ۱۰ روز اخیر خود در برابر این ارز رسید. ارزش یورو پس از آن تقویت شد که احزاب طرفدار اتحادیه اروپا نظیر سبزها و لیبرال‌ها توانستند بیش از دو سوم کرسی‌های پارلمان اروپا را تصاحب کند. مینوری اوچیدا، تحلیلگر مسائل ارزی در بانک میتسوبیشی گفت: به نظر می‌رسد طرفداران اتحادیه اروپا هنوز در اکثریت هستند. با راحت شدن خیال معامله‌گران از اروپا اکنون نگاه آنها منعطف به اخبار مذاکرات تجاری آمریکا و چین خواهد بود. در برابر سایر ارزهای مهم، هر یورو به ازای ۷۷.۷۷۷۴ روپیه هند، ۱.۶۱۶۶ دلار استرالیا، ۱.۵۰۵۰ دلار کانادا، ۱.۱۲۵۰ فرانک سوئیس، ۱۲۲.۶۷۵۲ ین ژاپن و ۷.۷۲۱۷ یوان چین مبادله شد. به دلیل افزایش تقاضا برای خرید دلار و اوراق دلاری توسط بانک‌های ژاپنی در روزهای اخیر، ارزش دلار در برابر ین تقویت شد و هر دلار به ۱۰۹.۰۲ ین رسید. به نظر می‌رسد سفر ترامپ به ژاپن و تاکید وی بر کاستن مازاد تجاری این کشور با آمریکایی‌ها بر افزایش تقاضای دلار در این کشور مؤثر بوده است.

تنش تجاری آمریکا با چین، طلا را گران کرد

با توجه به نگرانی در مورد طولانی شدن جنگ تجاری آمریکا و چین که سبب ریسک پذیری در بازار شده است و همچنین با انتظار آمار اقتصادی ضعیف آمریکا که امکان کاهش نرخ بهره را در این کشور تقویت کرده است، قیمت طلا دیروز به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 1.55 دلار افزایش 1286.48 دلار فروخته شد. قیمت این فلز گران بها در ساعات اولیه معاملات تا 1287.32 دلار، بالاترین رقم از 17 ماه می تاکنون بالا رفت.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار در سنگاپور گفت: «از آنجایی که تمایل برای ریسک کردن در بازار تاحدودی کم شده است، طلا واقعا خسارات اولیه را جبران کرد.» «تحریم های آمریکا علیه هوآوی و حتی باقی شرکت های فناوری چین نیز واقعا بر شدت تنش‌های تجاری با چین افزوده است.» انتشار یک سری آمار ضعیف از اقتصاد آمریکا در هفته گذشته، بر نگرانی‌ها در مورد جنگ تجاری طولانی شده با چین، که تاثیرگذاری بر اقتصاد آمریکا و تقویت احتمال کاهش نرخ بهره این کشور را آغاز کرده است، افزود. دلار آمریکا نیز در برابر سبدی از ارزهای بین المللی با چالش روبرو است و از بالاترین رقم 2 سال گذشته فاصله گرفته است که این امر طلا را برای مالکان دیگر ارزها ارزان تر می‌سازد.

سایه تنش‌های خاورمیانه و کاهش تولیدات اوپک پلاس بر بازار نفت

روز دوشنبه، با تداوم تنش‌های خاورمیانه و کاهش تولیدات اوپک پلاس، نفت دوباره به ۷۰ دلار نزدیک شد، هرچند نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری و کاهش رشد رشد اقتصادی، افزایش قیمت‌ها را محدود کرده است. کاهش تولیدات نفت در جهان که هم به علت توافق کاهش تولید اوپک پلاس به صورت داوطلبانه صورت می‌گیرد و هم افت صادرات ناشی از تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران و ونزوئلا را شامل می‌شود، باعث شده است قیمت شاخص‌های نفت، امسال ۲۹ درصد جهش کنند. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، که هفته قبل ۴.۵ درصد سقوط کرده بود، دیروز تا ساعت ۲۰:۱۰ به وقت تهران، ۱.۱۹ دلار یا ۱.۷۳ درصد جهش کرد و به ۶۹.۸۸ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲۹ سنت یا ۰.۴۹ دلار رشد کرد و به ۵۸.۹۲ دلار رسید. اولیویر جاکوب، تحلیل‌گر نفتی پتروماتریکس، می‌گوید: عامل اصلی بازدارنده قیمت‌های نفت، واقعاً نگرانی‌های موجود درباره اقتصاد جهانی است. هر دو بنچ‌مارک نفتی هفته گذشته بدترین سقوط قیمت هفتگی خود در سال جاری را ثبت کردند. این در حالی است که تعطیلات رسمی در ایالات متحده و انگلستان حجم معاملات امروز را کاهش داده است.

با گران‌ترین خانه پاریس آشنا شوید

خانه‌ای در پاریس به ارزش ۲۸۰ میلیون دلار لقب گران‌ترین خانه فرانسه را از آن خود کرد. به نقل از بیزینس اینسایدر، این خانه که تنها خانه مجاور برج ایفل پاریس نیز هست در کنار رودخانه سن قرار دارد و بی‌نظیرترین نما از برج ایفل و این رودخانه مشهور را دارد. تاتیانا بورلتکوفسکایا، مدیر گروه املاک "کالینکا اینترنشنال" گفت که این خانه یک سرمایه‌گذاری بالقوه نیز محسوب می‌شود چرا که تنها طی یک سال ارزش آن ۳۴ میلیون دلار افزایش یافته است. این خانه اکنون متعلق به دو خواهر است و جزئیات داخلی زیادی از آن تاکنون منتشر نشده است. بازار مسکن فرانسه اخیراً به دلیل افزایش تمایل ثروتمندان خارجی برای سرمایه گذاری در املاک این کشور به ویژه در شهر پاریس با افزایش سرسام‌آوری مواجه شده است. این خانه دارای ۱۱۳ هزار فوت مربع مساحت مسکونی است! در حال حاضر پاریس یکی از سه شهر گران جهان محسوب می‌شود. این شهر در کنار سنگاپور و هنگ نامش به عنوان گران‌ترین شهر جهان در سال ۲۰۱۹ مطرح شده است. متوسط قیمت هر متر مربع خانه در شهر پاریس به ۱۲۳۵ دلار رسیده است و خانه‌های لوکس دارای متوسط قیمت ۲۷۸۷ دلار در هر متر مربع و بیشتر هستند. دومنیک سنت پیرست، مدیر یکی از شرکت‌های فعال در زمینه مسکن فرانسه گفت: از اواخر سال ۲۰۱۸ و با ابهام در مساله برگزیت، اشتیاق سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای مسکن در پاریس افزایش یافته و بخشی از سرمایه‌ها به جای لندن روانه پاریس شده است. بالاترین رکورد ثبت شده برای خرید یک خانه در فرانسه مربوط به سال ۲۰۱۵ است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان یک عمارت تاریخی متعلق به قرن شانزدهم را به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.

ارزش یارانه ۴۵ هزار تومانی سال ۸۹ هم اکنون ۱۰ هزار تومان است

محمود بهمنی با اشاره به پرداخت ناعادلانه یارانه در کشور، گفت: یارانه هایی که توسط دولت پرداخت شده نصیب افرادی می شود که مصرف بیشتری دارند و این افراد به میزان بیشتری از  دهک های پایین جامعه از یارانه ها استفاده می کنند. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز زمانی که کالایی از قیمت واقعی آن پایین تر عرضه می شود یعنی اینکه افراد خاصی از این یارانه استفاده می کنند، همانند فردی که ماشین بنز سوار می شود و باک بنزین خود را با 60 لیتر پر کرده و 60 هزار تومان پرداخت می کند، اما فردی حتی یک دوچرخه نداشته و نمی تواند بنزین یارانه ای مصرف کند، بنابراین یارانه بنزین به جیب ثروتمندان ریخته می شود. وی با بیان اینکه میزان یارانه های پنهان رقم بسیار بالایی است، ادامه داد: این حجم از یارانه می تواند به بودجه کشور کمک کند، اما متاسفانه نصیب یک عده خاص و غیرمستحق می شود، بنابراین در شرایط کنونی باید موضوع پرداخت یارانه پنهان باید بررسی شود و  سپس دهک های مختلف جامعه مشخص و یارانه ها و کمک ها به دهک های متوسط رو به پایین جامعه ارائه شود. بهمنی با اشاره به اینکه حدود 78 میلیون نفر در کشور یارانه دریافت می کنند، تاکید کرد:  آیا تمام این افراد مستحق  دریافت یارانه هستند؟، خیر، بلکه دهک های ثروتمند باید از لیست یارانه بگیران خارج شوند و به یارانه دهک های پایین و متوسط جامعه افزوده شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک اطلاعاتی دولت برای شناسایی دهک های مختلف کامل نیست، افزود: هم اکنون  نمی دانیم چه کسانی مستحق بوده و چه کسانی مستحق نیستند، لذا ابتدا باید این موضوع توسط دولت بررسی شود، چراکه در حال حاضر باید ثبت نام  تعدادی جدید برای پرداخت یارانه انجام شود و ثروتمندان که بدون تعدیل همچنان یارانه دریافت می کنند، حذف شوند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت،، با اشاره به کاهش ارزش یارانه نقدی از سال 89 تاکنون، تصریح کرد: ارزش یارانه 45 هزار تومانی سال 89 در حال حاضر 10 هزار تومان است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: خرید خانه ترکیه یورو انتخابات اروپا یارانه نقدی بازار مسکن قیمت مسکن آپارتمان تولید خودرو وزیر صنعت قیمت نفت قیمت طلا جوشن کبیر شب قدر مسعود پزشکیان عبدالرضا مصری معامله قرن استراماچونی پرویز بهرام شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها

به گزارش خبرآنلاین،فروردین امسال توقع مدنظر دلالان از بازار مسکن شهر تهران برآورده نشد. آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار ملک که به شکل سنتی از نیمه دوم فروردین فعالیت خود را به منظور ارزیابی وضعیت این بازار آغاز می‌کنند با این برآورد که بازار مسکن در سال جاری ظرفیت رشد چندانی در مقایسه با بازارهای رقیب ندارد از خرید ملک منصرف شدند.

ایسنا در خبری نوشت:در حال حاضر تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کاهش محسوسی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد. با این حال به گفته مشاوران املاک، عده‌ای از بخر و بفروش‌ها فایل‌های زیر قیمت را در مناطق شمالی تهران خریداری و با سود بیش از نرخ تورم، آپارتمان مدنظر را فایل می‌کنند.

مقاضای مصرفی خرید مسکن نیز پس از رشدهایی که از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد و ادامه یافت به نوعی از بازار حذف شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد بازار ملک در اردیبهشت کم‌رونق‌تر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

فروردین سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت ۱۷۵۷ فقره بود. اردیبهشت نیز ۴۳۵۹ فقره خرید و فروش آپارتمان در تهران انجام شد. اسفند ۱۴۰۲ این تعداد ۶۱۷۹ فقره بود.

درخصوص قیمت نیز طبق اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در فروردین و اردیبهشت پارسال به ترتیب ۶۶.۴ میلیون و ۷۵.۳ میلیون تومان بود. این رقم تا پایان سال به ۸۱.۴ میلیون تومان رسید که در مقایسه با اسفند سال قبل از آن ۲۴.۸ درصد رشد یافت.

با توجه به تورم عمومی حدود ۴۰ درصد و رشد حدود ۲۴ درصدی قیمت مسکن در پایتخت ارزیابی کارشناسان و فعالان بازار مسکن این است که این بازار از ظرفیت لازم برای رشد برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی ترسناک یک کارشناس بازار مسکن/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی اجاره

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه ۱ تهران درخصوص وضعیت بازار ملک در اردیبهشت به ایسنا گفت: بازار مسکن بی‌مشتری است. با وجود آن‌که در مناطق شمالی تهران بعضا میزان افزایش قیمت آپارتمان با نرخ دلار سنجیده می‌شود امسال میزان رشد آن به اندازه بازار ارز نبوده است. قیمت‌های پیشنهادی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به اسفند بالا رفته، اما خریدار وجود ندارد.

وی افزود: در منطقه ۱ میزان خرید و فروش، قیمت را تعیین نمی‌کند بلکه دلالان به منطقه قیمت می‌دهند. یک سری سرمایه‌گذار، واحدها را خریداری می‌کنند و اجاره هم نمی‌دهند. برای آن‌که مالیات خانه خالی مشمولشان نشود مثل ماشین، آپارتمان را با سند وکالتی واگذار می‌کنند. بخر و بفروش‌ها بین خودشان معامله می‌کنند، ولی سند نمی‌زنند.

یکی از واسطه‌های ملکی در جنوب شرق تهران نیز گفت: با آمدن سال جدید، قیمت ملک مقداری تغییر کرد، ولی تعداد مشتری تغییر چندانی نکرد. البته رکود به شدت پارسال نیست. در دفتر ما تقریبا هفته‌ای یک مبایعه‌نامه (خرید و فروش) امضا می‌شود، اما این‌طور نیست که بگوییم بازار رونق گرفته است. نرخ‌های اعلامی مالکان هم ۱۰ تا ۱۵ درصد تغییر کرده، ولی هنوز تثبیت نشده است.

منبع : ایسنا

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900639

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان