Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان فرخنده که این روزها نمایش «جنین جن‌زده» با بازی و کارگردانی وی در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است، درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه بازخوردهایی که از نمایش گرفتیم خیلی راضی‌کننده بوده است و حتی بسیاری از مخاطبان این گلایه را مطرح می‌کردند که چرا در تبلیغات بر وجه کمدی نمایش تأکیدی نداشتیم که البته این اتفاق به خواست گروه صورت گرفت، چون نمی‌خواستیم تماشاگران به صرف دیدن یک کار کمدی به دیدن نمایش بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخنده در عین حال به این نکته هم اشاره کرد: به دلیل ساعت اجرای نمایش که ۱۹ بود و همزمانی اجرا با ماه مبارک رمضان و اینکه شاید برخی هنوز نمی‌دانستند که زمان طرح ترافیک تغییر کرده و تا ساعت ۱۸ است، زیاد از استقبال مخاطبان راضی نبودم که البته امیدوارم در روزهای پایانی اجرا شاهد حضور بیشتر مخاطبان باشیم.

وی درباره تجربه اجرا در یک تماشاخانه خصوصی توضیح داد: تجربه اجرا در تماشاخانه خصوصی به نظرم تجربه جذابی است. البته مسائلی مثل توجه به گیشه و هزینه سالن و جذب مخاطب باید مورد توجه قرار گیرد و اینکه اگر بتوانیم با در اختیار داشتن رسانه، فضای مجازی و تبلیغات درست مخاطب خاموش را به سالن‌های تئاتر بکشانیم، می‌توانیم تجربه موفقی را داشته باشیم. البته اساساً معتقدم ما تماشاگر مردمی تئاتر خیلی کم داریم و اکثراً خود اهالی تئاتر مخاطب نمایش‌های همکارانشان هستند و این چرخه مدام در حال تکرار است.

فرخنده درباره داستان نمایش عنوان کرد: نمایش داستان یک زن و شوهر است که بچه‌دار شده‌اند اما زن بر این تصور است که نیروهای ماورایی مثل اجنه می‌خواهند فرزندش را از او بدزدند. البته این ظاهر داستان است که باعث لحظات کمدی می‌شود اما در بطن ماجرا یک تراژدی عمیق در جریان است. موسیقی این نمایش به صورت زنده در صحنه توسط علی سینارضانیا ساخته و نواخته می‌شود که فضای جذابی را به کار بخشیده است. طراحی صحنه نیز به صورت رئالیستی فضای یک خانه را تداعی می‌کند که به جای درها از ۳۶ پرده استفاده کرده‌ایم که نمایانگر ۳۶ هفته بارداری نیز است.

این بازیگر تئاتر درباره ویژگی‌های نمایش که یک «کمدی وحشت» است، بیان کرد: بازی‌های این نمایش رئالیستی هستند که البته تلاش کردیم بازی‌ها را با یک رئالیسم جادویی تلفیق کنیم. وقتی یک موقعیت وحشتناک به شکلی طبیعی در حال رخ دادن است با خودش فضایی کمدی را هم به همراه می‌آورد. اساساً هر مساله ترسناکی از زاویه‌ای دیگر می‌تواند مسخره هم باشد و با خودش کمدی به همراه بیاورد.

وی افزود: اصولاً کنتراست حضور زن و شوهر نمایش در کنار هم و توهمات و رفتارهایشان موقعیت‌های کمدی به وجود می‌آورد. ما سعی می‌کنیم لحظات ناب خلق کنیم و طراوت و تازگی داشته باشیم و خیلی روی متن پافشاری نکنیم و خودمان را در لحظه و موقعیت‌هایی که پیش می‌آید، قرار دهیم. دلیل این مساله هم این است که من و میترا مؤمنی بازیگر نقش مقابلم در واقعیت هم زن و شوهر هستیم و ۲۰ سال است که با هم روی صحنه می‌رویم و همبازی هستیم. همین امر باعث بداهه پردازی در اجرا شده و هر شب اتفاقات غافلگیرکننده و هیجان‌انگیزی را روی صحنه رقم می‌زند.

فرخنده در پایان درباره تأثیر بازیگران چهره در جذب مخاطبان یک نمایش یادآور شد: معتقد نیستم بازیگر چهره تضمین‌کننده اجرا است اما می‌تواند نیروی تقویت‌کننده باشد. کار خوب خودش برای خودش تبلیغ می‌کند و باعث دیده شدن خودش و جذب تماشاگر می‌شود، البته این مسائل زمان‌بر هستند در حالی که در ایران تئاترهای ما بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ شب روی صحنه نیستند در حالی که تازه از شب بیستم به بعد است که یک نمایش دیده می‌شود و تماشاگر خودش را پیدا می‌کند و تماشاگران تازه می‌خواهند برای دیدن نمایش برنامه‌ریزی کنند.

نمایش «جنین جن زده» به کارگردانی سلمان فرخنده تا ۸ خردادماه هر روز به جز شنبه‌ها در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

کد خبر 4625434 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: نوفل لوشاتو تئاتر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • آهنگ جدید فرزاد فرزین برای سریالی که خودش بازیگر آن است | ویدئو
  • درخشش چهره محبوب فوتبال یکسال‌ بعد از خانه‌نشینی | تیم ناکام، پرتشنج و هرج و مرج زده در کوتاه‌ترین زمان احیا شد