Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکایی می‌گویند ارتش این کشور می‌تواند در مقابل حملات ایران غافلگیر شود.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پایگاه اینترنتی فرانسوی‌زبان «جی فروم» نوشت: بر اساس اعلام دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در صورت وقوع جنگ، ایران از گروه‌های نیابتی خود برای حمله به ناو‌های حاضر در تنگه هرمز استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنگه هرمز به عنوان شاهراه حمل و نقل دریایی در خلیج فارس به مرکز تنش‌های بین‌المللی تبدیل شده است.
دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند ایران موشک‌های خود را روی قایق‌های کوچک در خلیج فارس مستقر کرده است. تهران برای حمله از حمایت شبکه گسترده‌ای از گروه‌های کمکی و متحدانش برخوردار است. این حمله نه فقط به کشتی‌های تجاری در منطقه بلکه به منابع نظامی مستقر در منطقه خواهد بود. ایران می‌تواند با استفاده از شبکه‌های وابسته به خود در منطقه، حملات گسترده‌ای داشته باشد. طبق برآورد‌های کارشناسان اطلاعاتی آمریکا نشانه‌های دیگری وجود دارد که تهران طیف وسیعی از سلاح‌های تاکتیکی و قایق‌های بسیار کوچک را توسعه داده که می‌تواند مشکلات جدی برای نیروی دریایی آمریکا و ناو‌های بزرگ آن ایجاد کند. ایران احتمالا از عوامل مخفی خود برای این حملات استفاده می‌کند. این می‌تواند شامل استفاده از غواصان یا خدمه برای خرابکاری در کشتی‌ها باشد.
چنین رویکردی با استفاده ایران از نیرو‌های کمکی و حملات نامتقارن قابل مقایسه است. چنین تاکتیکی به تهران اجازه می‌دهد با هزینه‌ای نسبتا پایین به اهداف خود برسد و همچنین از پذیرش پیامد‌های این حملات اجتناب می‌کند.
ایران بر روی توسعه کشتی‌های نظامی بسیار کوچک مجهز به تسلیحات پیشرفته و مورد نیاز حملات سریع متمرکز شده است. به گفته اداره اطلاعات دریایی آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پلتفرم‌های بسیار کوچک و تندرو مجهز به تسلیحات پیشرفته را که مطابق با شرایط جنگ‌های نامتقارن هستند به منطقه اعزام کرده است.
اولویت اصلی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشتی‌های تهاجمی تندرو، قایق‌های کوچک، موشک‌های کروز ضد ناو و ضد مین است. منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رسانه های آمریکایی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا حمله نظامی آمریکا به ایران ناوهای آمریکا در خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین