Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک ترابی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص حجم مبادلات تجاری ایران با عراق گفت: امسال به دلیل محدودیت‌هایی که از سوی دولت عراق اعمال شده شرایط برای فعالان اقتصادی سخت‌تر شده و میزان تبادلات تجاری نسبت به سال قبل کاهش محسوسی داشته است. ضمن آنکه مسائل سیاسی نیز تاثیر خاص خودش را داشته است و مسئولین عراقی هر بار به یک بهانه‌ای مانع از صادرات کالایی خاص می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترابی ادامه داد: یک بار به بهانه استاندارد و بار دیگر به بهانه گواهی SGS اجازه واردات نمی‌دهند و یا اینکه می‌گویند لبنیات شما با استانداردهای ما همخوانی ندارد و جدیداً نیز برای صادرات کلینیکر سیمان محدودیت ایجاد کرده‌اند. ما انتظار داشتیم با سفر نخست‌وزیر عراق این مشکلات حل شود. گویا تفاهماتی نیز به خصوص در حوزه استاندارد مشترک صورت گرفته اما تا به امروز هنوز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به افزایش گردشگران عراقی گفت: با توجه به تغییرات قیمت ارز شاهد افزایش گردشگران عراقی به کشورمان هستیم که بیشتر آنها به عنوان توریسم سلامت به ایران سفر می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که ما باید تمرکز ویژه‌ای در این حوزه داشته باشیم. نزدیکی فرهنگ دو کشور و اشتراکات دینی و مذهبی باعث شده که عراقی‌ها ایران را برای انجام امور پزشکی انتخاب کنند اما نکته‌ای که در این بین مغفول مانده این است که یک توریسم سلامت ترجیح می‌دهد در کنار انجام کارهای درمانی از سایر امکانات تفریحی بهره ببرد.

وی افزود: با وجود هم‌مرز بودن استان کرمانشاه با عراق و فعالیت چند بیمارستان خصوصی اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌ها برای تفریحات و سرگرمی این استان نتوانسته آنطور که لازم است این توریست‌ها را جذب کند در حالی که عراقی‌ها تمایل دارند برای کاهش هزینه‌ها در نزدیک‌ترین شهر امور درمانی خود را انجام دهند. اکنون نیز ساکنان استان دیالی عراق به دلیل قرابت‌های فامیلی و خویشاوندی که با مردم کرمانشاه دارند سعی می‌کنند امور درمانی خود را در این استان انجام دهند اما اکثریت پس از ورود به کرمانشاه به شهرهای مشهد مقدس، اصفهان و شیراز سفر می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی کرمانشاه در پایان تصریح کرد: برای گسترش تجارت با عراق ما نیازمند حضور دیپلماسی و سیاست خارجی قوی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های خود کمال استفاده را ببریم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استاندارد ایران تجارت عراق مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۴۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست دکتر موسوی رئیس دانشگاه شریف، به کشور عراق سفر کردند.

در این سفر چند روزه دکتر موسوی و هیئت همراه ایشان با محسن المندلاوی سرپرست پارلمان عراق و نایب رییس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی، رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسؤولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ ساز و کارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیات اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق، سفیر ایران دیدار و گفت ‌و گو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6097208

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • مرور یک تجاوز شیمیایی