Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@15:05:20 GMT

معیار سنجش فعالیت‌های مشارکتی در محلات کیفی است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۵۰۳۹

معیار سنجش فعالیت‌های مشارکتی در محلات کیفی است

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه معیار سنجش فعالیت‌های مشارکتی و فرهنگی محلات کیفی است، گفت: امیدواریم نتیجه حضور، حمایت و مشارکت شهروندان و نقش فعالانه سمن‌ها در سال‌های آینده موجب تغییر محسوس مسایل حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق آسیب دیده و کم برخوردار شود.

مرتضی رشیدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بیشتر محله‎ها و مناطق کم برخوردار شهری در مناطق ۱۴، ۱۰ ،۵ و ۱۲ شهرداری اصفهان قرار دارد و سمن‌های فعال در این مناطق که دارای مجوز قانونی باشند، تحت حمایت معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توانمندسازی ساکنان مناطق و فضاهای آسیب دیده شهری افزود: با شناسایی فضاهای شهری کم برخوردار، در مناطق و محله‌های شهر حضور پیدا کرده‌ایم و با کمک، همراهی و همکاری سمن‌ها به عنوان بازوهای اجرایی خود، نسبت به محروم زدایی و توانمندسازی ساکنان منطقه اقداماتی صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از سمن‌های فعال در مناطق کم‌ برخوردار شهر حمایت خواهیم کرد تا این نهاد مردمی با نقش تسهیل گری خود راه را برای مشارکت ساکنان و افزایش سرمایه اجتماعی باز کند. 

رشیدی عنوان کرد: عملکرد سمن‌ها در محله‌های منطقه ۱۲ تأثیر بسزایی داشته، البته در مناطق دیگر از جمله منطقه ۱۴ نیز حضور NGOها و فعالیت‌های داوطلبانه مردم محله، موجب افزایش سرمایه اجتماعی شده است.

وی با بیان اینکه این سرمایه اجتماعی برای سمن‌ها و شهروندان ساکن در محل بسیار حائز اهمیت است، افزود: ارتقاء سرمایه اجتماعی موجب شده تا شهروند ساکن در یک محل با اعتماد به سمن‌ها، در برنامه‌های تدارک دیده شده آنها مشارکت فعال داشته باشد و از حضور منفعلانه در محل سکونت خود فاصله بگیرند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه معیار سنجش فعالیت‌های مشارکتی و فرهنگی محلات کیفی است، تصریح کرد: امیدواریم نتیجه حضور، حمایت و مشارکت شهروندان و نقش فعالانه سمن‌ها در سال‌های آینده موجب تغییر محسوس مسایل حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق آسیب دیده و کم برخوردار شود.

رشیدی ادامه داد: فعالیت مشترک معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی با سمن‌هایی که دارای مجوز رسمی باشد، امکان‌پذیر است البته باید راهکارها و برنامه‌های آنها با سیاست‌های حوزه مدیریت شهری هم سو باشد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان عنوان کرد: از نقش تسهیل‌گری سمن‌ها حمایت می‌کنیم و برنامه‌های مشترک و ترکیبی با این نهادهای مردمی برگزار خواهیم کرد البته هدف اصلی فراهم آوردن فضای تعاملی، خلق رویداد مشترک و فعالیت‌های مشترک با سمن‌هایی است که در حوزه توانمندسازی اقشار آسیب دیده و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

رشیدی خاطرنشان کرد: سمن‌هایی که وظایف آنها در دو حوزه توانمندسازی اقشار آسیب دیده و کاهش آسیب‌های اجتماعی تعریف شده باشد، مورد تایید و حمایت است، در واقع این بدان معنا است که رسالتی برای حمایت از سمن‌های دیگر نداریم.

وی ادامه داد: نهادهای مردمی که حیطه کاری آنها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی اقشار آسیب دیده است، در اولویت قرار دارند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان استانداری بهزیستی سازمان های مردم نهاد فرمانداری اصفهان گروه های مردم نهاد مجوز مشارکت شهروندان مشارکت مردمی مناطق کم برخوردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد نقدپور بعد از ظهر جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده از حریق شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: در همان ساعت اولیه پس از حریق سپاه و بسیج شهرستان در منطقه حادثه دیده حضور پیدا کرده و در کنار دیگر دستگاه‌ها در حال خدمت رسانی به مردم شریف آن منطقه هستند.

وی ضمن قدردانی از تمهیدات و دستورات ویژه فرماندهی محترم سپاه قدس گیلان، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده تا از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه شفت با اشاره به آمادگی برای ساخت مسکن مددجویان به کمک کمیته امداد و دیگر دستگاه‌ها در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) گفت: بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم آسیب دیده این منطقه است.

نقدپور ادامه داد: سپاه، بسیجیان، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی در کنار دیگر مجموعه نهادها و ادارات دولتی همه دست به دست هم داده و در حال انجام وظیفه در منطقه حادثه دیده هستند.

وی به برقراری امنیت در کنار نیروهای خدوم فراجا در منطقه امام زاده ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرک امام زاده ابراهیم (ع) منطقه زیارتی سیاحتی است و پذیرای زائران زیادی بوده، لذا برنامه ریزی لازم با همکاری فراجا در برقراری نظم و امنیت صورت گرفته است.

فرمانده سپاه شفت از همکاری گروه‌های جهادی برای پخت چند وعده غذای گرم و توزیع بین خانوارهای دچار حریق خبر داد و افزود: بسیج ظرفیت‌ها و فعالیت‌های جهادی در این شهرک موجب تقویت امید مردم شده و امروز به برکت فرهنگ جهادی و انقلابی حاکم در کشور با حضور جوانان و جهادگران در بحران‌ها آسیب‌ها به حداقل ممکن می‌رسد.

کد خبر 6095867

دیگر خبرها

  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • بازدید استاندار گیلان از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم