Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@17:51:01 GMT

آینده هنر استان یزد امیدوار کننده است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۵۰۵۵

آینده هنر استان یزد امیدوار کننده است

طالبی با اشاره به ظرفیت هنری استان یزد گفت: با توجه به فعالیت های انجام شده، آینده هنر استان یزد امیدوار کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد در دیدار کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری استان با وی، با اشاره به جایگاه ارزشمند حوزه هنری و ظرفیت‌های این نهاد در عرصه هنر اظهار کرد: در حوزه هنری یزد جمع خوبی حضور دارند و می‌توانند به تحرک و پویایی بیش از پیش شهر جهانی یزد کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طالبی گفت: با توجه به جایگاه فرهنگ در استان و ظرفیت‌های خوبی که برای بروز توانمندی‌های فرهنگی، هنری و ادبی در این شهر وجود دارد، می‌توان با تحرک بیشتر و هم‌افزایی نهادها و کانون‌های فرهنگی در راستای پویایی و اعتلای فرهنگ و هنر این شهر گام برداشت.


وی با بیان اینکه با برنامه‌ای منسجم و هم‌ افزایی تلاشگران عرصه فرهنگ و هنر می‌توان به پویایی و تحرک بیشتر این بخش کمک نمود و ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد افزود: استان یزد در سطح کشور به همین ویژگی شناخته می‌شود که امیدواریم در آثار هنری هم بتواند این ظرفیت را نشان دهد.


استاندار یزد با بیان اینکه در گذشته، آثار هنری که بتواند یزد و ظرفیت‌های آن را به خوبی نشان دهد، اندک بود و توسط تک ستاره‌ها بروز و ظهور داشت و تمام می‌شد گفت: با گزارشی که ارائه شد، آینده هنر استان امیدوار‌کننده است.
طالبی ادامه داد: در گذشته جریان مستمر تولید آثار فرهنگی و هنری در استان نسبت به کل کشور کم بود ولی خوشبختانه امروز حرکت‌ها و اقدامات خوبی در این عرصه بویژه در زمینه نویسندگی صورت گرفته است.

وی با تأکید بر لزوم همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها برای شتاب بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، هنری در استان خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی و هنری در مقاطع مختلف گرد هم جمع شوند و با هماهنگی، هم‌افزایی و انرژی مشترک فعالیت‌های فرهنگی، هنری تأثیرگذار و ارزشمندی را انجام دهند.

استاندار یزد با بیان اینکه شاید فرصت به دست آمده امروز برای فعالیت در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، دیگر به راحتی قابل تکرار نباشد بیان کرد: امروز زمینه انجام کارهای فرهنگی، هنری و اجتماعی در استان بیش از گذشته است و امیدواریم حوزه هنری هم رسالت خود را در این عرصه به خوبی انجام دهد.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر ماه رمضان مراسم شب قدر خبرگزاری شبستان مجلس احیای شب قدر مسجد ماه مبارک رمضان استان بوشهر شبستان یزد حوزه هنری یزد استاندار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • اطمینان لایپزیش؛ ژاوی سیمونز یک فصل دیگر هم می‌‎ماند
  • برنامه ویژه ستاره بایرن برای بازی برابر رئال
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین