Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر چین در فلسطین خبر داد که این کشور در نشست اقتصادی بحرین که در چارچوب طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن است، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «گو وی» سفیر چین در فلسطین گفت: در نشست بحرین درباره فلسطین شرکت نمی کنیم.

وی روز دوشنبه در دیدار "نبیل شعث" مشاور امور بین الملل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: تحریم نشست منامه در چارچوب توافق دوجانبه چین و روسیه مبنی بر مشارکت نکردن در این نشست انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

سفیر چین بر موضع حمایتی کشورش از فلسطین و ملت آن، حق تعیین سرنوشت، استقلال و تشکیل کشور مستقل در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

مشاور امور بین الملل رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این دیدار گفت: نشست اقتصادی - آمریکایی که قرار است در بحرین برگزار شود از طرف فلسطین غیرقابل پذیرش است.

"نبیل شعث" اضافه کرد: ما این نشست را بخشی از طرح آمریکایی "معامله قرن" می دانیم و در آن شرکت نمی کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل سفیر چین فلسطین نشست بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • توافقی را که به آتش بس فراگیر منجر نشود، امضا نخواهیم کرد
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • چرا مقاومت بحرین شرکت «تراک‌نت» اسرائیل را هدف قرار داد؟
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل