Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@10:57:11 GMT

اعتیاد به بازی های رایانه ای رسما بیماری شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۵۲۸۲

اعتیاد به بازی های رایانه ای رسما بیماری شد

به گزارش جهان نيوز، سازمان بهداشت جهانی در ماه ژوئن گذشته (خرداد - تیر ۹۷) اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای را در یازدهمین بازبینی طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها گنجاند و شنبه هفته جاری این اختلال را رسماً به عنوان یک بیماری معرفی کرد.
برخی پزشکان از این اختلال با عنوان یک اعتیاد رفتاری بی‌چون و چرا یاد می‌کنند چرا که با بازی بیش از اندازه با رایانه همراه است به طوری‌که بر زندگی روزانه فرد تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از میان نگرانی‌های بی‌شمار والدینی که فرزندانشان به بازی‌های رایانه‌ای اعتیاد دارند می‌توان به در خطر افتادن امنیت آن‌ها و بروز خشونت، پرخاشگری و سوء رفتار در آنان اشاره کرد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، اگرچه گروه کوچکی از افراد به اختلال بازی دچارند، اما پیامدهای این اختلال برای مبتلایان می‌تواند فاجعه بار باشد.
طبق اعلام این سازمان، معیار این تصمیم این بوده است که بازی‌های رایانه‌ای چنان اولویت زندگی فرد باشد که از سایر علایق وی پیشی گرفته باشد.

مشخص شد برخی بازیکنان مدت‌های بسیاری طولانی در مقابل کنسول بازی نشسته و از همین رو دچار کمبود خواب و کاهش فعالیت فیزیکی و قرارگیری در معرض نورخورشید می‌شوند.

البته محققان این سازمان تاکید می‌کنند که همه بازیکن‌های گیم‌ها در این گروه قرار نمی‌گیرند بلکه ۰.۲ تا ۱ درصد آنان دچار این اختلال هستند.همچنین محققان دریافته اند بازی‌های اکشن مانند Call of Duty و Grand Theft Auto موجب تهی شدن مرکز اصلی حافظه مغز موسوم به هیپوکامپ می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود کشورهای جهان از سال ۲۰۲۲ اجرای برنامه‌های پیشگیری و درمان برای این اختلال را آغاز کنند.

منبع: ایرنا کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران اکسپو) از امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود که اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند کرد.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساحتمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه می‌شود.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه B2B با حضور ۵۰ هیأت عالی رتبه برگزار شود.

در این نمایشگاه امکاناتی از جمله هماهنگی جلسات اختصاصی B2B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تورهای تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، برگزاری وبینارهای آشنایی با توانمندی‌های صنعتی ایران، برگزاری وبینارهای تخصصی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، انتشار گزارش‌های تخصصی بازار محصولات منتخب صنایع غذایی، انتشار گزارش‌های تخصصی، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه می‌شود.

نرم افزارهای تخصصی در این نمایشگاه شامل اطلاعات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه شامل، اطلاعات محصولات عرضه شده در نمایشگاه، امکان ثبت میزان رضایت در رابطه با جلسات، امکان برقراری ارتباط مستقیم با مرکز بی تو بی، نمایش نقشه نمایشگاه و جانمایی شرکت‌ها، امکان ارسال نظرات و پیشنهادات در رابطه با ایران اکسپو فراهم شده است.

برای مشاهده جزئیات سخنرانی عباس علی آبادی وزیر صمت در آئین گشایش رویداد ایران‌اکسپو اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6089807 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • اختلال در مسیر قهرمانی، اوسمار و اولین چالش بزرگ
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای