Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@22:27:04 GMT

کاهش تولید زباله‌ های شهری در همدان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۵۷۲۵

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از کاهش تولید و دفع زباله‌های شهری خبر داد.

حسین سیبی با بیان این مطلب گفت: مسائل اقتصادی و تورم موجب مدیریت مصرف توسط شهروندان شده و به دنبال این مدیریت نیز تولید زباله‌های شهری کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: مسائل اقتصادی گرچه موجب بروز برخی مشکلات شده اما در موضوع مدیریت مصرف و در حوزه دفع پسماندهای شهری، کاهش زباله‌ها را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با چگونگی دفع شیرابه پسماندهای شهری خاطرنشان کرد: شیرابه‌ها معمولاً در محل دفن زباله ایجاد می‌شود و تا چندی پیش برای از بین بردن آن نیز با جمع‌آوری در یک سطح باید تبخیر می‌شد و این موضوع صدمات زیادی را به محیط زیست وارد می‌کرد.

سیبی بیان کرد: در حال حاضر برای از بین بردن و جمع‌آوری شیرابه‌های ناشی از دفع زباله‌های شهری حوضچه‌ای در حال ساخت است که حدود ۴۰ درصد آن احداث شده و تا پایان سال ساخت آن به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: مبلغی افزون بر ۲ میلیارد تومان اعتبار احداث این حوضچه است که با اتمام ساخت آن، شیرابه زباله‌ها در آن جمع آوری می‌شود و قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در پایان با بیان اینکه ساخت این حوضچه در راستای نگهداری صحیح از محیط زیست است، عنوان کرد: نقشه ساخت این حوضچه بر اساس طرح مشاور بوده و مکانیزه است./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی و بهره برداری از حوضچه‌های جمع آوری و مدیریت شیرابه سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان به مناسبت هفته زمین پاک برگزار شد.

کد خبر 6095028

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • رویکرد اصلی ما تفکیک زباله از مبدا است/ ضرورت کاهش زباله سوزی
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان