Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@00:39:15 GMT

شرایط برای کشت تابستانه در خوزستان مناسب نیست

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۵۷۳۶

شرایط برای کشت تابستانه در خوزستان مناسب نیست

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به شرایط نامناسب زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی پس از سیلاب خوزستان جهت کشت تابستانه گفت: با توجه به این مشکلات کشاورزان در بلاتکلیفی هستند.

قاسم ساعدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شرایط زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی پس از سیلاب خوزستان جهت کشت تابستانه مناسب نیست، اظهار کرد: کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری که در سیلاب خوزستان شکسته شده و آسیب دیده‌اند همچنان ترمیم نشده‌اند و این مساله برای کشاورزان در خوزستان مشکل‌ساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون که زمان کشت تابستانه است و کشاورزان می‌توانند با انجام این کشت بخشی از خسارت‌های وارد شده در سیلاب را برای خود جبران کنند اما متأسفانه با آماده نبودن و عدم ترمیم این کانال‌های آبرسانی در بحث کشت تابستانه با مشکل مواجه هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: کشاورزان خوزستان در چنین شرایطی در اوج بلاتکلیفی هستند زیرا نه تنها خسارت‌های آن‌ها جبران نشده است، بلکه با توجه به مشکلاتی که در بحث خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌ها، شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری وجود دارد، وضعیت کشت تابستانه آن‌ها همچنان مشخص نیست.

ساعدی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌های استان از جمله دشت آزادگان هنوز سیل‌بندهای شکسته‌شده در اثر سیلاب ترمیم نشده‌اند و این مساله شرایطی را به وجود آورده که همچنان شاهد ورود آب به مزارع کشاورزی باشیم.

وی عنوان کرد: انتظار داریم تا در این زمینه دولت هرچه سریع‌تر ورود کرده و نسبت به تعیین تکلیف شرایط کشاورزان به ویژه در بحث جبران خسارت‌های سیلاب و فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌ها جهت کشت تابستانه کشاورزان اقدام و مشکلات آن‌ها را در این زمینه حل کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کشت تابستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای ایلام آمده است: بتوجه به پیش بینی های موسسه تحقیقات آب کشور، هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و بررسی های دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای ایلام مبنی بر فعالیت توده بارشی از عصر روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ لغایت روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به دلیل سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و امکان سرریز سدهای ایلام و دویرج دهلران، از کلیه هم استانی های عزیز خواهشمندیم به جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارت از نزدیک شدن، استقرار و اسکان در پایین دست سدها، حریم و بستر روخانه ها و دهانه پل ها خودداری کنند.

کد خبر 6092700

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام
  • رنگ‌های مناسب هر فصل رو بشناسیم (فیلم)
  • تصاویر | سیلاب در منطقه دشتیاری
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود