Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: فشارخون بالا علامت بالینی مشخصی ندارد و تنها راه تشخیص تغییرات فشارخون، اندازه گیری فشارخون با استفاده از دستگاه اندازه گیری فشارخون (فشارسنج) است.

دکتر بهزادی ضمن اشاره به علل ایجاد فشار خون در شخص، افزود: اغلب پزشکان قبل از این که در مورد بالا بودن فشارخون تصمیم بگیرند، چندین بار در روزهای مختلف فشارخون فرد را کنترل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر فرد فشارخون بالا داشته باشد، لازم است به طور منظم فشارخون خود را اندازه گیری کند و زیر نظر پزشک تحت درمان قرار گیرد.

دکتر حمید رضا بهزادی با تاکید بر اینکه " فشار خون‌ بالا گاهی‌ کشنده‌ بی‌سر و صدا" است گفت: از علل اصلی ناکامی در درمان فشارخون بالا را می‌توان بی‌علامت بودن بیماری و آگاهی ناکافی جامعه و به ویژه بیماران نسبت به بیماری و عوارض آن و مصرف نا منظم دارو ذکر کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیان کرد: انتظار می رود در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون جمعیت بالای 30 سال شهرستان که بیش از 57 هزار نفر می باشد و تمامی زنان بادار و بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی در هر گروه سنی غربالگری شوند و هدف از تشخیص و درمان پرفشاری خون کاهش احتمال بروز بیماریهای قلبی عروقی است.

دکتر حمید رضا بهزادی خاطر نشان کرد: تعامل، همکاری ارگانها و اطلاع رسانی در زمان تعیین شده طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، می تواند اقدام موثری باشد در کاهش بیماریهای قلبی و عروقی که بازخورد آن، ارمغان  سالهای آینده خواهد بود.

دکتر بهزادی در خصوص پیوند اعضاء گفت: فرهنگ سازی در زمینه اهداء اعضاء از گام های اولیه این امر می باشد که یاری و همدلی تمامی ارگانهای دولتی و غیر دولتی را طلب می کند.

این جلسه با حضور اشرف عبدالهی و ندا سلطانی شاه آبادی کارشناسان ارشد اهدای عضو و آمنه عابدینی اکارزواره مسئول امور اداری و شناسایی تلفنی اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج سلامت فشار خون قشم کنترل جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت سد های خاکی بالا دست شهر زرند

دریافت 216 MB کد خبر 6087697

دیگر خبرها

  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • سیل محور طزرجان - ده‌بالا را تخریب کرد
  • مرمت سد های خاکی بالا دست شهر زرند
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • افت فشار آب در شبکه شهری کنارک