Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@13:46:49 GMT

امام علی (ع) تجلی حقیقت قرآن است/ 300 آیه در مورد امام

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۵۸۳۳

امام علی (ع) تجلی حقیقت قرآن است/ 300 آیه در مورد امام

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی  طی سخنانی با اشاره به شهادت امام علی(ع) با بیان این‌که بیش از 300 آیه در قرآن در خصوص حضرت علی (ع) آمده است، ادامه داد: انسان متحیر می‌ماند زمانی که می‌خواهد از ایشان صحبت کند و باید یکی از خواسته‌های ما انسان‌ها در شب قدر این باشد که بخشی از رزق ما را خداوند معرفت امام علی (ع) قرار بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث صحیفه المومن حب علی بیان کرد: روز قیامت نامه‌ای عمل مؤمن با حب امام علی (ع) مهر می‌خورد و به‌عبارت‌دیگر روز قیامت انسانی مؤمن است که در نامه عمل او عنوان اصلی و اول حب ایشان باشد. وی ادامه داد: این به این دلیل است که اگر کسی حب به امام علی (ع) نداشته باشد حب به خداوند ندارد این‌ها شعار نیست بلکه جزء اعتقادهای اصلی ما است که اگر کسی امام علی (ع) را باور نداشته باشد دین را باور ندارد و اگر کسی ایشان را باور نداشته باشد درواقع خدا را باور ندارد. آیت‌الله فاضل لنکرانی بابیان این‌که امام علی (ع) مظهر ایمان به خدا است، تصریح کرد: پیغمبر اسلام به امام علی (ع) فرمود اگر تو نبودی بعد از تو مؤمن از غیرمومن شناخته نمی‌شد. وی ادامه داد: امام علی (ع) حقیقت قرآن است به‌طوری‌که قرآن و امام علی، حسن و حسین قابل جدا شدن از هم نیستند و علاوه بر این قرآن و دوازده امام باهم شناخته می‌شوند و ایمان انسان را رقم می‌زنند. آیت‌الله فاضل لنکرانی ابراز کرد: امام علی (ع) تجلی حقیقت قرآن است و ولایت ایشان ولایت الله و حب علی، عبادت الله است. وی بابیان این‌که تبعیت از امام علی (ع) از فرائض الهی است، بیان کرد: خداوند فرموده است گه از ایشان اطاعت کنیم و به وسیله ایشان انسان می‌تواند از ظلمات بیرون بیاید و داخل نور شود. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: هر کس حضرت علی (ع) را دوست داشته باشد خدا را دوست دارد و هر کسی با امام علی (ع) دشمن باشد با خدا دشمن است، جنگ با علی جنگ با خدا است و صلح با علی صلح با خدا است. وی با بیان این که باید معرفت انسان‌ها نسبت به امیر المومنین (ع) افزایش پیدا کند، یادآوری کرد: در رأس حاجات ما باید این باشد که خداوند محبت و ولایت امام علی (ع) را در دل ما قرار بدهد. آیت الله فاضل لنکرانی افزود: انسان هر چقدر معرفت امام علی (ع) در درونش بیشتر شود عبادتش تغییر پیدا می‌کند و اخلاق، بصیرت و آگاهی‌اش به جامعه بیشتر می‌شود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا امام علی فاضل لنکرانی 300 آیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد

به گزارش خبرنگارمهر، پیش از ظهر شنبه مراسم تشییع خانم معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله «سیدمصطفی خمینی» از مسجد نو واقع در میدان آستانه قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بر پیکر مرحومه خانم حائری اقامه نماز کرد و پس از طواف گرد مضجع مطهر بانوی کرامت، آن مرحومهدر مقبره شیخ فضل‌الله نوری صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر به خاک سپرده شد.

حجت ااسلام سید یاسر و سید حسن خمینی و تعدادی از اعضای بیت امام راحل، سید محمدآقامیری استاندار قم، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی چهره های سیاسی و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی بعد از نماز مغرب و عشا امشب در حسینیه شهدا برگزار می شود.

معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح ششم اردیبهشت ماه پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود که در ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان ۴ فرزند است.

این بانو در دوران تبعید حضرت امام (ره) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشت و همسر گرامیشان را همراهی می‌کرد.

کد خبر 6089930

دیگر خبرها

  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد