Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: باید دید روحانی واقعاً دنبال اختیارات است یا هدف دیگری را دنبال می‌کند.

به گزارش صدای ایران از فارس، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر روحانی پیرامون لزوم اعطای اختیارات ویژه به رئیس جمهور با بیان اینکه باید دید اساساً هدف ایشان از این صحبت‌ها واقعاً اختیارات است یا موضوع دیگری است، اظهار داشت: اگر این مسأله روشن شود، مشخص می‌شود که به نظر برخی تحلیل‌گران هدف گرفتن اختیارات نیست؛ چون ایشان اختیارات‌ دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اگر رئیس جمهور اختیارات می‌خواهد باید مشخص کند در چه چیزی دنبال اختیارات است و کلی گفتن اینکه من اختیارات ویژه می‌خواهم کافی نیست.

بادامچیان با بیان اینکه فرض کنیم ایشان می‌گوید برای اقتصاد و مسئله ارز می‌خواهم اختیارات ویژه داشته باشم،‌ تصریح کرد: مسأله ارز مشکل بزرگ کشور است و علتش هم ناکارآمدی و سیاست‌های غلط است. ایشان رئیس مجموعه بانک‌ها است و برنامه و بودجه هم در اختیار ایشان است و در مجلس هم مانعی برای مسائل ارزی ندارد. قوه قضاییه هم که همکار ایشان در حل مشکلات ارزی است.

رئیس جمهور ادامه داد: رئیس جمهور در مسأله فرهنگ اختیارات دارد و در حوزه قضایی و حکومتی نیز تعزیرات حکومتی در اختیار ایشان است؛ بنابراین ایشان دنبال هدف دیگری هستند. 

وی اظهار داشت: اینگونه بازتاب شده که ایشان اختیارات ویژه می‌خواهد تا کناره‌گیری کند و به همین علت می‌گوید به من اختیارات بدهید و اگر ندهید کناره‌گیری می‌کنم؛ که این بحث دیگری است. البته این نیاز به چنین اظهاراتی ندارد و رئیس جمهور در این مسائل می‌تواند طبق قانون عمل کند و به رهبری هم بگوید؛ پس بهانه‌جویی کار خوبی نیست.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه آرزومندم که دولت روحانی در مدت باقی‌مانده آن چنان خوب عمل کند که مردم دعاگوی ایشان باشد خاطرنشان کرد: ما کمک می‌‌کنیم و پیشنهاد می‌دهیم ولی این دولت نتوانسته از همه نیروها استفاده کند و در یک گروه اصلاح‌طلب و اعتدالی محدود شده وگرنه نیاز به اختیارات نیست. ایشان با همه کار کند و همه می‌توانند با ایشان کار کنند و مثل سیل و زلزله همه آماده همکاری با دولت هستند و اگر سیاست‌ها و ناکارآمدها عوض شوند نیاز به اختیارات ویژه نیست.

وی در پاسخ به این اظهارات رئیس جمهور که شرایط جنگی کنونی اختیاراتی ویژه نیز می‌خواهد، تصریح کرد: در جنگ هم هر کسی اختیارات می‌خواست، برای جنگ می‌خواست نه برای جای دیگر.

بادامچیان با تأکید بر اینکه اگر آقای روحانی معتقد است برای اقتصاد اختیارات می‌خواهد مشخص کند و بگوید برای مثال در مورد ارز، واردات و صادرات اختیارات ویژه می‌خواهم، تصریح کرد: ایشان می‌تواند این تقاضا را در مجلس مطرح کند تا به او اختیارات بدهند؛ اما این مبهم‌گویی باعث می‌شود عده‌ای بگویند ایشان دنبال بهانه است تا طلبکارانه کناره‌گیری کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دبیرکل موتلفه روحانی صدای ایران بادامچیان ایران صدا ایران صدا رئیس جمهور اختیارات رئیس جمهور اختیارات روحانی حزب موتلفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: دریافتی اعضای شورای شهر ۱۰ میلیون تومان است و اعداد و ارقامی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، شایعه و کذب است.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با بیان اینکه در شورای شهر اراک خبری از بریز و بپاش‌ها و حیف و میل بیت‌المال نیست، اظهار کرد: در شورای ششم اقدمات کم نظیر و در برخی موارد بی‌نظیری انجام شده و فعالیت شورا در حوزه مدیریت شهری قابل دفاع است.

وی افزود: در حوزه مالی و بودجه‌ریزی اقدامات خوب و کم نظیری صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: در موضوع حمل‌ونقل عمومی و ترافیک نیز پیگیری‌های شورا در موضوع خرید اتوبوس‌ها و میدل باس‌ها، نصب پل‌های هوایی و تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح، اصلاح هندسی معابر و بازگشایی بسیاری از معابر اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

قربانی اضافه کرد: در حوزه خدمات شهری نیز موضوع تفکیک زباله از مبدا و احداث بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار هم در حال انجام است و هم اینک اقدامات مربوط به ساخت‌وساز این بازارچه‌ها انجام شده است و در حال انجام امور مربوط به بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: نوسازی وسایل بازی در پارک‌های سطح شهر و موضوع هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام شده است و نزدیک به ۱۰۰ درصد از خودروهای سنگین سازمان عمران و ترافیک را تغییر و تحول داده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه تکمیل سه تقاطع غیرهمسطح در دو سال گذشته انجام شده است، اضافه کرد: تجهیز سالن همایش پارک شهر و مناسب‌سازی آن از دیگر اقدامات فرهنگی شورا بوده است و با راه‌اندازی خط تولید قطعات بتنی، شهرداری را در نیاز به محصولات بتنی خودکفا کرده‌ایم.

قربانی اضافه کرد: در موضوع سازمان فرهنگی ورزشی نیز ۱۰ زمین چمن مصنوعی نوسازی و تجهیز شده و ایجاد زورخانه ورزش‌های باستانی و پهلوانی نیز در شورا ششم انجام شده است.

وی تاکید کرد: توجه و تاکید اعضای شورا و الزام شهردار به ارائه توضیحات و گزارش هفتگی در راستای اقدامات و برنامه‌های مهم شهری از جمله بازی‌های هیجانی، پارک آبی، پارک بانوان شماره دو، احداث فرهنگسرا و اجرای فاز دو آرامستان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: طرح دره نورالشهدا که بیش از دو دهه مورد غفلت قرار گرفته بود، در این دوره شورا ششم با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است و سرمایه‌گذاری درحوزه زیرساخت‌ها در این منطقه انجام شده است.

قربانی گفت: دریافتی اعضای شورای شهر ۱۰ میلیون تومان است و اعداد و ارقامی که در فضای مجازی مطرح می‌شود شایعه و کذب است.

وی افزود: برخی از افراد معلوم الحال و فرصت طلب خزعبلاتی را به طور عمدی و از سر ناآگاهی در فضای مجازی مطرح می‌کنند تا به این وسیله دستاوردهای مدیریت شهری را تضعیف کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه روایت‌پردازی‌های نادرست موجب جریحه‌دار شدن قلوب مردم می‌شود، تصریح کرد: برخی افراد با روایت‌های شائبه برانگیز و با تهمت و دروغ‌پردازی بدون ارائه سند، اقدامات موثر مدیریت شهری را نادیده می‌گیرند و به دنبال ماهی‌گیری از آب گل آلود هستند.

قربانی اضافه کرد: منحرف کردن افکار عمومی گناهی نابخشودنی است، چراکه روایت‌های شائبه برانگیز موجب ناامیدی مردم از نظام اسلامی می شود، این افراد باید پاسخگوی تهمت‌ها و روایت‌پردازی‌های دروغین خود در پیشگاه الهی و مردم شریف اراک باشند.

وی گفت: اینگونه رفتارها هرگز مانع استمرار فعالیت‌ها نخواهد شد و با یاری خداوند متعال مسیر توسعه و پیشرفت برای شهر هموارتر می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر 749238

دیگر خبرها

  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • کناره‌گیری وزیر اول اسکاتلند از سمت خود
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • ببینید | حواشی جالب سفر رئیس جمهور به پاکستان