Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: تخلف دولت در عدم اجرای مصوبه افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته، به ویژه برای حقوق‌های ۲/۵تا ۵ میلیون تومان، محرز تشخیص داده شده و باید ظرف ۱۰ روز دیوان محاسبات با بررسی احکام، گزارشی را آماده و به هیات رئیسه بدهد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی احکام حقوقی صادره و تخلف دولت در نوع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: با توجه به اعتراض نمایندگان به نحوه عملکرد دولت نسبت به اجرای قانون مجلس در جزء «ی» بند الف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره ۱۲؛ پیشنهاد اینجانب در باره افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت که در صحن علنی مجلس با موافقت قاطع نمایندگان مردم مصوب شد، هیات رئیس مجلس جلسه‌ای را تشکیل داده و آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی را مامور پیگیری این موضوع کردند.

وی افزود: به دنبال این مصوبه هیات رئیسه جلسه‌ای برای پیگیری موضوع با حضور علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه مجلس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس؛ عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور، نماینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور و نماینده اداره قوانین مجلس به ریاست سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی تشکیل دادیم.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات بیان داشت: در این جلسه ابتدا گزارش انحراف و تخلف دولت از قانون مصوب مجلس در ارتباط با افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت را ارائه کردیم.

وی افزود: در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی حاضر در جلسه پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.

حاجی بابایی افزود: جمع‌بندی نهایی در این جلسه این بود که پیشنهادی که ارائه کردیم و در صحن علنی مجلس قرائت و با رای نمایندگان مردم مصوب شد؛ یعنی جز «ی» بند الف. تبصره ۱۲ قانون مصوب مجلس و ملاک تصمیم گیری برای افزایش حقوق‌ها در سال ۱۳۹۸ می‌باشد.

وی افزود: اعضای حاضر در جلسه بر تخلف آشکار دولت در اجرای قانون اذعان و اتفاق نظر داشتند؛ که این تخلف به ویژه برای حقوق‌های ۲/۵میلیون تا ۵ میلیون تومان محرز تشخیص داده شد.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: بعضی از نمایندگان دولت که در این جلسه حاضر بودند به سندی اشاره داشتند که مبنا و ملاک عملکرد دولت قرار گرفته است؛ در صورتی که این سند در مجلس مطرح و مصوب نشده است و هیچگونه ارتباطی با پیشنهاد مطرح شده در صحن علنی مجلس و در نهایت قانون مصوب مجلس ندارد.

وی گفت: اگر ملاک عملکرد دولت در افزایش حقوق مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته دولت متن و سندی است که در این جلسه ارائه شد، عوض کردن قانون بر خلاف مصوبه پیشنهادی در مجلس می‌باشد.

حاجی بابایی گفت: با ادله‌ای که ارائه شد، مقرر شد ضمن ارسال گزارش این جلسه به هیات رئیسه مجلس ظرف ۱۰ روز دیوان محاسبات با بررسی احکام صادر شده، گزارشی را برای تصمیم‌گیری در جلسه آتی ارائه کند. ضمن اینکه با برگزاری این جلسه تخلف دولت در عدم اجرای پیشنهاد اینجانب برای افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته، به ویژه برای حقوق‌های ۲/۵تا ۵ میلیون تومان محرز تشخیص داده شد. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش حقوق تخلف دولت افزایش حقوق دیوان محاسبات کشور کمیسیون بودجه مجلس مجلس شورای اسلامی حمیدرضا حاجی بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است

محمد اله بخش امروز در بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل از پروژه های پرورش ماهی در شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: استان اردبیل ظرفیت بی‌نظیری برای اجرای طرح های آبزی پروری داشته و می‌توان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نیز رفع موانع سرمایه گذاری در استان به ظرفیت مطلوبی در این حوزه دست یافت.

مدیرکل شیلات استان اردبیل یکی از اهداف مهم این اداره کل را توسعه همه‌ جانبه فعالیت های شیلاتی و استفاده از همه ظرفیت ها در کنار حفظ منابع عنوان کرد.

به گفته او، بدون شک رهنمودها و راهنمایی های دستگاه های نظارتی همچون دیوان محاسبات می تواند در این مسیر چراغ راه باشد.

اله بخش با بیان اینکه ظرفیت های آبی و رودخانه ای استان اردبیل بستری برای ایجاد طرح های اصولی پرورش آبزیان است، افزود: با استفاده از خروجی طرح های مطالعاتی و کارشناسی شده ظرفیت تولید استان را به نحو مطلوبی ارتقا خواهیم داد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت