Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@23:15:39 GMT

آغاز برداشت گلرنگ در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۶۲۱۳

آغاز برداشت گلرنگ در جنوب کرمان

فرامرز رستگاری، گفت: برابر بررسی  انجام شده برداشت محصول گلرنگ از اوایل خرداد از شهرستان فاریاب آغاز و با توجه به تاریخ های کاشت تا پایان خرداد در منطقه ادامه دارد.

«فرامرز رستگاری» مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی با هدف افزایش ضریب خوداتکایی در تولید محصولات استراتژیک از جمله دانه های روغنی در (سال زراعی ۹۸-۹۷) برنامه توسعه کشت گلرنگ پاییزه با تأکید بر رعایت تناوب زراعی و جایگزینی کشت دیر هنگام گندم پس از ذرت تابستانه، بهینه‌سازی مصرف آب، استفاده مناسب از اراضی حاشیه‌ای و لب شور و نیز تضمین برگشت سرمایه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرامرز رستگاری، افزود: برابر بررسی‌های کارشناسی، مطالعات فنی و کاربردی و مشارکت کشاورزان سطحی معادل ۱۳۰ هکتار در جنوب کرمان به کشت این محصول اختصاص یافت.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، با اشاره به مقاومت گیاه گلرنگ به شوری، ابراز داشت: از آنجایی گلرنگ گیاهی مقاوم به شوری  (EC کمتر تا ۷ )،  خشکی هوا و سرما است و نیاز آبی آن به مراتب بسیار کمتر از گندم بوده و هزینه تولید آن نیز خیلی از گندم کمتر می باشد و امکان استفاده از گل آن به عنوان گیاهرنگ و دانه  آن برای روغن‌کشی و مصرف خوراکی میسر است و جایگزین مناسبی پس از کشت ذرت تابستانه و کاشت در اراضی حاشیه ای و فقیر می باشد.

 رستگاری، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی زمستانه، با ۴ مرحله آبیاری در مراحل حساس رشد امکان تولید محصول اقتصادی امکان پذیر است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، بیان داشت: در شرایط مطلوب رشد، علاوه بر دانه در هر هکتار ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرم امکان برداشت گل قابل دسترس وجود دارد.
وی، افزود: براساس نیاز و تقاضای بازار مصرف قیمت هر کیلو گل خشک حداقل ۶۰۰ هزار ریال است. 
رستگاری، عنوان کرد: برابر بررسی  انجام شده برداشت محصول از اوایل خرداد از شهرستان فاریاب آغاز و با توجه به تاریخ های کاشت تا پایان خرداد در منطقه ادامه دارد. 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، ابراز داشت: پیش بینی می شود از سطح مذکور بیش از ۲۶۰ تن محصول دانه  در جنوب کرمان برداشت و عرضه شود.
گفتنی است: محصول تولیدی دانه توسط شرکت غله و بازرگانی خریداری و قیمت محصول  به صورت تضمینی از قرار هر کیلو ۳۱ هزار و ۴۲۴ ریال پرداخت می شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب قدر ماه رمضان مراسم شب قدر خبرگزاری شبستان مجلس احیای شب قدر مسجد ماه مبارک رمضان استان بوشهر آغاز برداشت گلرنگ برداشت گلرنگ جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت:این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود:همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد:میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان