Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@03:14:53 GMT

خداکرمی: نوشته «باغچه» در سند ملک مهم است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۶۶۶۰

خداکرمی: نوشته «باغچه» در سند ملک مهم است

اعضای شورای شهر تهران در حالی یک زمین ۶۵۰ متری را با ۱۷ اصله درخت باغ می‌دانند که موافقان تأکید بر حفظ درختان و مخالفان اصرار بر عدم باغ بودن آن داشتند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در صد و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران نوبت به بررسی تعدادی از پلاک‌های ثبتی با اولویت بررسی باغ بودن یا نبودن این املاک رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سالاری در بیان مشخصات پلاک ثبتی اول گفت: مساحت این زمین ۶۵۵ متر و در میدان فردوسی در منطقه ۱۲ واقع شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سند این ملک نوشته است ملک مسکونی است، اما به دلیل داشتن ۱۷ اصله درخت باغ تصور شده است در صورتی که باید ۳۸ اصله درخت داشته باشد.

وی گفت: در سند سال ۱۳۱۰ نوشته شده است یک قطعه باغچه محصور و به همین دلیل ما اعتقاد داریم که این ملک باغ است.

خلیل آبادی در مخالفت با باغ بودن این ملک گفت: چند بار گفته ام که این سند‌هایی که نوشته شده باغچه طبیعی است و در گذشته همه پلاک‌ها و سند‌های تهران نوشته می‌شده است باغچه.

وی افزود: به همین دلیل نمی‌شود به این‌ها اطلاق باغ و باغچه و نمی‌شود صرف یک عبارت در سند ۸۰ سال قبل نمی‌شود این ملک را باغ متصور شد.

خداکرمی در موافقت با باغ تصور شدن این ملک گفت: در سند به صورت شفاف نوشته شده است باغچه و با توجه به مکانی که قرار دارد و لایحه‌ای که داریم منافاتی با تبدیل به خانه باغ ندارد و باغ محسوب می‌شود.

الویری در مخالفت با باغ تصور شدن این ملک گفت: این ۱۷ درخت حد نصاب باغ بودن را ندارد و وضعیت فعلی این زمین باغ بودن را به ذهن متبادر نمیکند.

صدر اعظم نوری نیز در موافقت با باغ بودن این ملک گفت: یکی از مستندترین اسناد سند ملکی است و سند یک ملک بیشترین بیانگر وضعیت یک ملک است.

وی افزود: به طور کلی تمام اسنادی که در آن نوشته شده باغ یا باغچه باید باغچ فرض شود و در مصوبه ما دیده شده است که مالکان می‌توانند این زمین را تبدیل به خانه باغ کنند. سرانجام پس از رأی گیری این ملک با ۱۱ موافق به عنوان باغ شناخته شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: باغچه شورای اسلامی پلاک ثبتی ملک مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم

دریافت 35 MB

به گزارش همشهری آنلاین این ویدیو نسخه تصویری است از سروده‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در آستانه‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، یک بیت از آن در جلسه‌ای توسط ایشان خوانده شد.

کد خبر 848220 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • سنگ تمام طرفداران بایرن برای قیصر فقید
  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • روز معلم ۱۴۰۳ + پیام، متن و عکس نوشته تبریک
  • پیام تبریک روز معلم + پوستر و عکس نوشته
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند