Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@13:44:00 GMT

بیهوشی یا بی‌حسی؛ کدام برای جراحی بهتر است؟ (+فیلم)

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۶۶۷۴

‍‍‍‍‍‍

کیفیت پایین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کیفیت خوب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عصر ایران؛ حمیدرضا غریب ـــ از قرن ۸ میلادی که نخستین بار با اختراع داروی مشهور بیهوشی یعنی اتر، بیماران برای جراحی بیهوش شدند،‌ تا امروز همچنان بحث‌‌های زیادی در مورد آن وجود دارد. با اختراع داروهای بی‌حسی، این بحث‌ها که کدام برای جراحی مناسب‌تر هستند بیشتر شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به درستی نمی‌دانیم که بشر نخستین بار کی و برای انجام چه نوع درمانی بیهوشی تحت کنترل داشته‌است. مورخین می‌گویند از ۱۰‌ها هزار سال قبل با استفاده از گیاهان دارویی افراد را برای انجام درمان‌هایی بیهوش می‌کردند. 4500 سال قبل هم برای جراحی جمجه دختری در شهرسوخته زابل او را بیهوش کردند اما امروز انجام عمل جراحی از طریق بیهوشی و بی‌حسی تحت کنترل پیشرفت چشم‌گیری داشته و داروهای مختلفی برای انجام آن‌ها ساخته شده‌است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بیهوشی بی حسی جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید مدافع سپاهان بینی‌اش را جراحی کند

به گزارش "ورزش سه"، میلاد زکی‌پور در جریان بازی گذشته سپاهان مقابل استقلال در برخوردی که با یکی از بازیکنان حریف داشت، بشدت از ناحیه بینی دچار مصدومیت شد.

بعد از معاینات انجام شده مشخص شد که بینی زکی‌پور دچار شکستگی شدیدی شده و او با گذشت دو روز از این مسابقه هم وضعیت مناسبی ندارد.

پزشکان سپاهان به زکی‌پور توصیه کرده‌اند که بینی خود را جراحی کند اما این بازیکن هنوز تصمیمی درباره این مساله نگرفته اما به نظر می‌رسد مجبور به جراحی بینی شود.

با شرایطی که زکی‌پور دارد به احتمال فراوان شاهد غیبت او در دیدارهفته بیست و هفتم مقابل مس رفسنجان خواهیم بود. باید دید این بازیکن باتجربه طی روزهای بعد چه شرایطی پیدا می‌کند و چه زمانی قادر به همراهی تیمش در لیگ برتر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شاید مدافع سپاهان بینی‌اش را جراحی کند
  • انجام بیش از ۸۲۰هزار آزمون کلرسنجی از شبکه های توزیع آب در گلستان
  • آغاز ثبت‌نام الکترونیکی کلاس‌اولی‌ها از امروز | کدام دانش آموزان نمی توانند ثبت نام کنند؟ + ویدئو
  • ستاره چلسی 10 روز بعد از جراحی برگشت! (عکس)
  • هوش مصنوعی ربات‌ها را بهتر از انسان‌ آموزش می‌دهد
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • (عکس) تمرینات مرموز حسن یزدانی در جویبار
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان کرمان ذخیره شد