Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل ساعی صبح امروز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بابیان اینکه بر اساس پایش های انجام‌شده، تراز دریاچه ارومیه در ۶ خرداد سال جاری ۱۲۷۱.۹۴ متر بوده و در مقایسه با مشابه سال گذشته که ۱۲۷۰.۸۵ متر بود یک متر و ۹ سانتی‌متر و نسبت به ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۹۷) یک متر و ۶۷ سانتی‌متر افزایش‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر و اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه در مدیریت و هدایت آب‌ها به سمت پیکره دریاچه ارومیه تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۲ نزدیک‌تر می‌شود و تحقق این امر جای امیدواری بسیاری در رسیدن به تراز اکولوژیک یعنی ۱۲۷۴ متر را دارد، تراز دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۸ به ۱۲۷۲ رسیده است.

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی، بابیان اینکه بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده از سدهای استان تا به امروز ۸۳ میلیون مترمکعب آب به سمت پیکره دریاچه ارومیه رهاسازی شده است، ادامه داد: از سد قلعه چای عجب‌شیر باوجود برنامه‌ریزی برای رهاسازی ۱۰ میلیون مترمکعب آب، تا به امروز ۵۰ میلیون مترمکعب رهاسازی شده است.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه برنامه‌ای برای رهاسازی آب از سد علویان مراغه وجود نداشت، تا به امروز با پیگیری‌های انجام‌شده ۳۳ میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه هدایت‌شده و همچنان ادامه دارد.

ساعی اضافه کرد: در حال حاضر حجم آب موجود در دریاچه ارومیه ۵.۳۸ میلیارد متر مکعب رسیده و این میزان نسبت به مشابه سال گذشته که ۲.۲۵ میلیارد مترمکعب بود، ۳.۱۳ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

وی ادامه داد: وسعت دریاچه ارومیه در ۶ خرداد سال جاری به بیش از ۳ هزار و ۲۶۹ کیلومتر رسیده و نسبت به مشابه سال قبل که ۲ هزار و ۴۰۲ کیلومتر مربع بود، ۸۶۶ کیلومتر مربع وسعت یافته است.

مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به اینکه وسعت دریاچه در ابتدای مهرماه سال ۹۷( ابتدای سال آبی ۹۷-۹۸) یک هزار و ۷۲۲ کیلومتر بوده، دریاچه ارومیه در ۶ خرداد سال جاری نسبت به ابتدای سال آبی جاری یک هزار و ۵۴۶ کیلومتر مربع و به عبارتی حدود دو برابر بزرگ‌تر شده است.

کد خبر 4627508

منبع: مهر

کلیدواژه: دریاچه ارومیه ستاد احیای دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم) صف گردشگران برای دیدن دریاچه ارومیه پر آب (فیلم) ورود رودخانه‌ها به دریاچه ارومیه (فیلم)

دیگر خبرها

  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه (فیلم)
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه
  • تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول