Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@04:49:19 GMT

برنامه دولت برای ایجاد رونق در بخش مسکن

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۷۳۴۳

برنامه دولت برای ایجاد رونق در بخش مسکن

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فراخوان مشارکت در اجرای طرح اقدام ملی به زودی اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: به استان‌ها ابلاغ کردیم تا زمین‌های رایگان را برای اجرای این طرح شناسایی کنند.

به گزارش صدای ایران محمد اسلامی در جلسه هم‌اندیشی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه مسکن و رونق دادن به آن در بخش عرضه و تقاضا و همچنین ساماندهی بازار اجاره بها از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است، گفت: مسکن به لحاظ ساختاری نیمی از وزارتخانه بزرگ راه و شهرسازی است و در مورد رونق دادن به بازار مسکن، وزارتخانه با حمایت دولت و همچنین مجلس، برنامه‌های جامعی را در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه فراخوان مشارکت برای اجرای طرح اقدام ملی به زودی رسانه‌ای و اطلاع رسانی عمومی خواهد شد، گفت: از سوی سازمان ملی زمین و مسکن به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا زمین‌های رایگان را برای اجرای طرح اقدام ملی شناسایی و معرفی کنند که این کار انجام شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: باید فضای جامعه را به سمت تولید مسکن که جزو برنامه‌های دولت است و بخشی از آن نیز عملیاتی و اجرایی شده است، سوق دهیم و برنامه‌های دولت را برای تولید مسکن و رونق دادن به بازار مسکن با اطلاع رسانی درستی تشریح کنیم.

اسلامی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا راهکارهایی را عملیاتی و اجرایی کنیم که نقدینگی به بخش مسکن، تزریق و در این حوزه، سرمایه گذاری بشود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برنامه‌های بازآفرینی شهری در خصوص احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری، همچنین برنامه شهرهای جدید در احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و برنامه بنیاد مسکن برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تهیه شده اند و بخشی از قراردادهای احداث آنها آماده و برخی نیز به بهره برداری رسیده اند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه امکانات دولت در خصوص تولید مسکن، یکپارچه شده است، خاطرنشان کرد: هدف کلان ما هدف برنامه ششم توسعه است و همان را هدف قرار داده و مطمئن هستیم که بر اساس آن هدف، می‌توانیم به احداث واحدهای مسکونی برنامه ریزی شده، دست یابیم.

حمایت وزارت راه و شهرسازی از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه

وزیر راه و شهرسازی از حمایت وزارت راه و شهرسازی از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد و گفت: ما امروز هم تکنولوژی روز و هم سریع سازی را داریم. به همین دلیل باید مردم را تشویق کنیم تا بیایند و با دریافت پروانه ساختمانی نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون صدور پروانه ساختمان کاهش پیدا کرده است که باید کاری کنیم تا روند صدور از حالت فوق خارج شود.

اسلامی در بخشی از اظهاراتش به تورم اقتصادی اشاره کرد و گفت: سقوط ارزش پول، مردم را ناگزیر کرده تا پول و نقدینگی خود را به سمت تبدیل به کالاهای مختلف ببرند. باید کاری کنیم که در برنامه رونق دادن به بازار مسکن، اقشار متوسط و افرادی که مستأجر هستند، لطمه نبینند. به همین دلیل باید صبورانه و عاقلانه رفتار کنیم.

وی با یادآوری اینکه جهش‌های قیمت متأثر از تورم اقتصادی و خارج از کنترل بوده است، گفت: تلاش می‌کنیم از برآیند هم‌اندیشی های وزارتخانه راه و شهرسازی با کمیسیون عمران مجلس به نتایج خوبی برای تعادل بخشی به بازار مسکن دست یابیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی محمد اسلامی مالیات بر عایدی سرمایه صدای ایران ایران صدا صدا ایران کمیسیون عمران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش صدای ایران از  ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده روز چهارشنبه با بیان این مطلب در دیدار با مدیرکل دفتر معماری و شهرسازی شرکت عمران شهر‌های جدید وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: طرح هم‌پیوندی استان خراسان جنوبی برای ایجاد شهرک مسکونی ساحلی با اولویت سواحل مکران در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است.

وی با اشاره به مزایای ایجاد این شهرک ساحلی، تصریح کرد: ایجاد ظرفیت و بازار جدید برای محصولات خراسان جنوبی، توسعه صادرات و عرضه محصولات استان در بازار‌های جهانی از مزیت‌های ایجاد شهرک ساحلی در سواحل جنوبی است.

عباس زاده یادآور شد: استان آمادگی اجرای این مصوبه و بهره برداری از ظرفیت مرز‌های دریایی در جنوب کشور را دارد.

 در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه مبنی بر رشد سالانه یک درصدی اقتصاد دریا احداث ۲۷ سکونت‌گاه ساحلی در قالب شهر‌های جدید در چهار استان ساحلی سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان مصوب شد.

با ایجاد این ۲۷ شهر جدید، استان‌هایی که اتصال مستقیم به دریای جنوب ندارند هم به واسطه طرح هم‌پیوندی قادر به استفاده از توانمندی‌های اقتصادی خود می‌شوند.

دیگر خبرها

  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • احداث پل جدید بندقیر در محور ملاثانی شوشتر
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد