Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان با اظهار بی اطلاعی از دستور کار دیدارهای طالبان و سیاسیون افغان در مسکو اظهارداشت که هیئت افغان به رهبری حامد کرزی در حاشیه نشست مسکو با طالبان دیدار خواهد کرد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه گفت که در حاشیه نشست مسکو گروهی از سیاسیون افغان به رهبری «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان با نمایندگان دفتر سیاسی قطر دیدار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست به مناسبت صدمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک روسیه و افغانستان برگزار شده و دو طرف قرار است درباره چگونگی برقراری صلح با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

کابلوف در این باره به «تاس» گفت: ما از طالبان و سیاستمداران افغان دعوت کردیم تا در نشست رسمی مسکو شرکت کنند که به مناسب صد سال روابط دیپلماتیک دو کشور برگزار شده است.

وی افزود که پس از این نشست دو طرف حق و تمایل آن را دارند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و چنین فرصتی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

نماینده ویژه پوتین با اظهار بی‌اطلاعی از دستور کار این دیدارها نیز گفت: مشخص نیست که طرفین درباره چگونگی برقراری صلح مذاکره و یا گفت‌وگو خواهند کرد.

پیش از این طالبان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت 14 نفره طالبان امروز (8 خرداد) با شماری از چهره‌های سیاسی افغان درباره آینده این کشور بحث و گفت‌وگو می‌کند.

دیلی تایمز: طالبان در نشست مسکو شرکت می‌کندتلاش آلمان برای احیای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی با طالباندومین نشست بین‌الافغانی در مسکو؛ تلاش روسیه برای نقش پررنگ در افغانستان

در این هیئت ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان، شیر محمد عباس ستانکزی، شهاب الدین دلاور، سید رسول، عبدالسلام حنفی، ملا محمد فاضل آخند، مولوی امیرخان متقی، ملا عبداللطیف منصور، محمد حنیف، سهیل شاهین، ملا خیرالله خیرخواه، مولوی محمد نبی عمری، ملا نورالله نوری و مولوی محمد حسن حضور دارند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند

والی «لوگر» در شرق افغانستان در دیدار با رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل از سازمان ملل خواست واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضیاءالرحمان مدنی»، والی لوگر در دیدار با «رزا اوتنبایوا» رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) اظهار داشت: این نهاد بین‌المللی باید واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند.

وی افزود: حکومت افغانستان تلاش‌های زیادی را برای آموزش و رفع مشکلات مردم و ارائه خدمات بهتر انجام داده است.

مدنی ادامه داد: جهان با حکومت کنونی افغانستان منصفانه رفتار نمی‌کند.

رئیس یوناما نیز در این دیدار تاکید کرد که در آینده نزدیک، یک میلیون کلاس آموزش‌های اجتماعی در افغانستان ایجاد می‌شود.

طالبان: گزارش‌های حقوق بشری باید واقعیت‌های افغانستان را منعکس کندطالبان: انتظار داریم در نشست تاشکند واقعیت‌های افغانستان درک شود

«شیرمحمد عباس استانکزی»، معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان نیز پیش از این در سفر به ولایت لوگر گفته بود که شرایط خوبی در افغانستان به ویژه برای افراد بازگشته از دیگر کشورها فراهم شده است.

وی تاکید کرده بود که غربی‌ها از واقعیت‌های عینی افغانستان بی خبر هستند.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند