Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@02:26:41 GMT

توافق پاکستان و انگلیس برای بازگرداندن اسحاق دار

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۷۵۰۵

توافق پاکستان و انگلیس برای بازگرداندن اسحاق دار

دولت‌های لندن و اسلام آباد برای بازگرداندن وزیر سابق دارایی پاکستان که به خاک انگلیس فرار کرده است به توافق رسیدند. ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، سرانجام دولت‌های انگلیس و پاکستان برای بازگرداندن «اسحاق دار» وزیر سابقه خزانه داری پاکستان به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است توافقی بین دو کشور به امضا رسیده و قرار است به زودی اسحاق دار به اسلام آباد تحویل داده شود.

«شهزاد اکبر» معاون ویژه حسابرسی نخست وزیر پاکستان با اعلام این خبر گفت: انگلیس و پاکستان تفاهم نامه کلی برای استرداد مجرمین متواری امضا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: لندن اسحاق دار را به اسلام آباد تحویل می‌داد تا قانون در مورد وی تصمیم بگیرد.

آغاز دور جدید تلاش‌های سازمان بازرسی پاکستان برای بازگرداندن «اسحاق دار»امضا معاهده تبادل زندانیان پاکستان و انگلیس؛ زنگ خطر برای «اسحاق دار»آغاز تبادل مجرمان میان انگلیس و پاکستان و ادامه تلاش‌های اسلام آباد برای بازگرداندن «اسحاق دار»

شهزاد اکبر اظهار داشت: علی رغم اینکه دادگاه عالی پاکستان گذرنامه اسحاق دار را باطل کرده است بازهم او حاضر نشد به پاکستان بازگردد.

وزیر سابق دارایی پاکستان به فساد مالی و همدستی در پرونده های بزرگ پاناما متهم است ولی از زمانی که به اتهام خود پی برد به بهانه بیماری از پاکستان خارج شده و حاضر نشد دیگر به این کشور بازگردد.

یکی از جدی‌ترین وعده‌های انتخاباتی عمران خان مبارزه با فساد اقتصادی بود و دستگیری اسحاق دار و بازگرداندن او به پاکستان نیز یکی از این وعده‌ها تلقی می‌شد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

 

هرمزگان-جام جم انلاین-با سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند.

 

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با آزادی زندانیان پاکستانی، برخی از اتباع ایرانی زندانی در پاکستان نیز آزاد می‌شوند و این فرایند بین دو کشور تا تعیین تکلیف همه افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه دارد.

 

کاظم غریب‌آبادی افزود: این اتباع به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان بسر می‌بردند و با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

 

وی گفت: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اسلام آباد موگویی رکوردار بارش‌های رگباری
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است
  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند