Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفره افطاری‌های ساده که به‌دور از هر گونه چشم و هم‌چشمی و فارغ از تجملاتی که در دیگر ایام تن سبک زندگی‌های ما را رنجور کرده، در مساجد پهن می‌شود، از نقاط عطفی است که شیرینی حضور در ضیافت‌الله را در کام جان‌ها می‌نشاند طوری که نمک‌گیرشان می‌شویم.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «افطاری» هسته‌ اصلی و نقطه‌ کانونی بهره‌برداری اجتماعی از ویژگی‌های ممتاز ماه مبارک رمضان است، زیرا شیاطین دربند هستند و دل‌ها و جان‌ها آماده‌تر از هر زمان دیگر برای قرارگرفتن در مسیر الی‌الله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع افطاری دادن به روزه داران و تقدیر از این بندگان صالح و پاک از سنت های سابقه دار اسلامی است که در تمامی اعصار و قرون مورد اهتمام مسلمانان بوده و نه نتها در اعصار پیامبر(ص)  و امام علیهم السلام رایج بوده بلکه در عصرهای دیگر نیز همچنان به قوت خود باقی بوده و هست.

 

از جمله سنت‌های پسندیده‌ای که مدتی است در کشور ما رایج شده است، موضوع «افطاری ساده» در مساجد و حسینیه ها است. رهبر معظم انقلاب نیز سالها قبل در خطبه‌های نماز عید فطر سالها ضمن تأکید بر این سنت حسنه، خواستار توجه مردم به آن شدند.

 

​به مناسبت ماه مبارک رمضان هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در بیشتر مساجد برای روزه‌داران سفره افطار بر پا می‌شود. در اهمیت افطاری دادن در روایتی از حضرت محمد(ص) آمده است: اگر کسی به روزه داری افطار دهد ثواب عمل روزه و هر عمل نیکی که در آن روز توسط روزه دار انجام شده است را بدون آنکه از اجر روزه دار چیزی کم شود، برای خود کرده است. در ادامه تصاویری از سفره هایی که در مساجد برپا می شود، را به تصویر می کشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان شب قدر مراسم شب قدر خبرگزاری شبستان مجلس جشن روزه اولی ها شب های قدر اردبیل مسجد احیای شب قدر سفره های افطاری در مساجد سبک زندگی اسلامی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، شادروان مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش روز چهارشنبه درگذشت.

مراسم تشییع این هنرمند روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ساعت ۹:۳۰ از مسجد بلال برگزار خواهد شد. همچنین مجلس یادبود زنده یاد اسکویی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ در مسجد بلال خواهد بود.

دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارش های مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه های ورزشی را در برنامه «ورزش از نگاه دو» تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال ۶۰ به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را در رادیو ورزش گزارش می کرد.

یکی از شاخصه های او در اجرا، ارایه گزارش مسابقات ورزشی بدون داشتن نگاه جانبدارانه بود.

کد خبر 6096348 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • بر سر سفره بزرگ فقهی، کلامی و عقلی امام صادق (ع)نشسته‌ایم
  • تاریخ مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش اعلام شد
  • فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • فوت‌وفن تهیه دلمه برگ مو / ترکیب سبزی دلمه برگ مو؛ برای نرم و ترد شدن برگ‌های مو چه کنیم؟
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • خاموشی صدایی ماندگار
  • خاموشی صدای ماندگار ورزش
  • کارکنان عقیدتی سیاسی مسئول تقویت هدایت و معنویت هستند