Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:21:31 GMT

مجید کیهانی: احسان حدادی یک فدراسیون جدا است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۸۱۵۲

مجید کیهانی: احسان حدادی یک فدراسیون جدا است

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: حدادی یک فدراسیون جدا است. هزینه‌های احسان و تمرینات و اردوهایش خیلی زیاد است. تأمین این هزینه‌ها با توجه به شرایط اقتصادی خیلی مشکل است ولی سعی می‌کنیم آن‌ را فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در نشست مطبوعاتی خود قبل از رقابت‌های قهرمانی جهان که امروز در محل فدراسیون برگزار شد اظهار کرد: امسال و سال گذشته برای دوومیدانی آسیا متفاوت از سال‌های پیش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه مسابقات مختلف اردوهای مختلف در رده‌های متفاوت برگزار شده است. ما مجبور بودیم اردوهای خود را در فاصله زمانی عقب‌تر آغاز کنیم تا برای رقابت‌ها آماده باشیم.

او افزود: عمده فعالیت‌های ورزش دوومیدانی تقریباً تا امروز انجام شده است و آخرین آن رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردیبهشت بود. کارهای ما بر طبق برنامه‌ریزی در حال انجام است و با توجه به مسائل اقتصادی و شرایط خاص کارها را پیش می‌بریم. باید مطابق شرایط خاص پیش رویم. باید اهم و فی الاهم برای برنامه‌های خود داشته باشیم. به جایی که اولویت باشد نگاه می‌کنیم. در شرایط خاص اقتصادی هستیم و باید به این موضوع توجه کنیم. باید از هزینه‌هایی که در آینده برای فدراسیون ایجاد می‌شود جلوگیری کنیم. همه برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود اما شاید جایی لازم باشد که آرام‌تر پیش رویم. تا پایان دوره ۴ ساله برنامه‌ها را انجام می‌دهیم و نمی‌گذاریم کاری باقی بماند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره این که تصمیمش برای دوره آینده فدراسیون چیست آیا قصد ثبت نام ندارد؟ گفت: نه خیر جو و شرایط دوومیدانی خاص است و شاید رئیس دچار بی‌انگیزگی شود. اما من نه بی‌انگیزه نشده‌ام. هنوز تصمیم نگرفتم چون بودن در هر شرایطی برای من با روحیات من سازگار ندارد.

وی درباره مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ اظهار کرد: ما سالی سخت و پرباری را تا جاکارتا داشتیم. ۶ ماه اردوی روسیه، ۱۸ ماه اردوی ممتد در فرانسه و … بعد از جاکارتا که نتایج خوبی هم گرفتیم خیلی از ورزشکاران ما شاید دچار بی‌انگیزگی شدند؛ شاید نیاز به استراحت داشتند. ما سه سال و نیم موفق را پشت سر گذاشتیم، قهرمانی جوانان، قهرمانی آسیا نوجوانان، قهرمانی آسیا بزرگسالان و بازی‌های آسیایی جاکارتا همه خوب پیش رفت. اگر بخواهیم به فکر آینده هم باشیم باید آینده‌نگری کنیم. بهنام شیری، مهدی پیرجهان باید خود را نشان دهند تا ما روی آن‌ها سرمایه گزاری کنیم. در قهرمانی آسیا ما نتیجه متوسط گرفتیم خیلی از ورزشکاران در حد خود ظاهر شدند و خیلی‌ها هم انتظارات را برآورده نکردند. در کل نتیجه قهرمانی آسیا نسبی بود و ممکن است انتقاداتی به فدراسیون وارد باشد.

کیهانی درباره اطهارنظر غیاثی در رسانه‌ها گفت: غیاثی سخنگوی فدراسیون است و باید پاسخگو باشد. تماسی که با او گرفته می‌شود تنها به سبب سازمان تیم‌های ملی نیست. یک زمانی به عنوان کارشناس با او صحبت می‌کنید و نمی‌توان خرده‌ای گرفت. می‌گوئید علیه ثمری، حدادی و.. صحبت می‌کند ولی خوب اول که او صحبت نکرده است. ثمری حرفی زده و غیاثی در پاسخ به او ارائه نظر کرده است. من کلیات حرف شما را می‌پذیرم ولی معتقدم رسانه از غیاثی پاسخ می‌خواهد. ان‌شاءالله بین من و او هماهنگی بیش‌تری شود.

رئیس فدراسیون دو و میدانی در پاسخ به این سوال که با بودجه‌ای که برای حدادی گرفته شده توانای گرفتن چه مدالی را دارید؟ گفت: احسان حدادی اسطوره بزرگ ورزش دوومیدانی است. روند قهرمانی او را به بزرگ‌ترین ورزشکار تبدیل کرده است. من بعد از زمانی که حدادی در قهرمانی جهانی پکن ۶۰.۳۶ متر را پرتاب کرد و دوتای بعدی را خطا کرد و از دور مسابقات حذف شد وارد فدراسیون شدم. ما در سه سال و نیم گذشته با قاطعیت می گویم بهترین شرایط را با سختی فراوان برای حدادی فراهم کردیم. مربی خوبی را با ۸ هزار دلار و مربی بدنسازی را با ۲۵۰۰ دلار استخدام کردیم. ما شرایط را برای او فراهم کردیم که در سه سال و نیم گذشته دو مدال طلای قهرمانی آسیا و مدال بازی‌های آسیایی جاکارتا را گرفته است. به رکوردهای ۹ سال پیش برگشته و می‌خواهیم او را به جهانی و المپیک برسانیم. بودجه زیادی هزینه شده که باز مدعی کسب مدال جهانی و المپیک شده است. ما تلاش کردیم که تمام خواسته‌های احسان برآورده کردیم و درصدد تمدید قرارداد با مربی‌اش هستیم. اکنون یک توافقی کرده‌ایم ولی تمدید قرارداد برای جهانی خواهیم داشت. حدادی یک فدراسیون جدا است و سایر ورزشکاران فدراسیون دیگری. هزینه‌های احسان و تمرینات و اردوهایش خیلی زیاد است. تأمین این هزینه‌ها با توجه به شرایط اقتصادی خیلی مشکل است ولی سعی می‌کنیم با کمک وزارت و کمیته ملی المپیک آن‌ها را فراهم کنیم. قرار است جلسه‌ای سه جانبه با حضور رئیس کمیته و وزیر و فدراسیون برگزار شود تا برای تأمین هزینه‌ها صحبت شود. تاکنون هزینه‌ها را فدراسیون برآورده کرده است. ان شاءالله هزینه فراهم شود تا زمینه افتخارآفرینی و کسب مدال برای حدادی فراهم شود. تمام هدف ما کسب مدال جهانی با حدادی است.
او در پاسخ به این سوال که آیا مدالی بهتر از برنز مد نظر است؟ گفت: ما تمام هدف‌مان کسب مدال جهانی با حدادی است. بعد از رقابت‌های قهرمانی جهان برای المپیک تصمیم می‌گیریم و همه چیز بعد از قهرمانی جهان مشخص می‌شود. امیدواریم به مدال برسد.
وی در پاسخ به این سوال که گفتید حدادی فدراسیونی جداست آیا در سایر کشورها هم همین‌طور است یا اسپانسر در نظر گرفته می‌شود؟ گفت: تاکنون میسر نشده که احسان حدادی اسپانسر داشته باشد. کشورهای دیگر مثل چین و قطر بودجه فدراسیون‌شان با ما قابل قیاس نیست. ولی یک مربی خاص یک نفر نیست و از حضور مربی تمامی افراد بهره می‌برند. هر مربی که برای احسان در نظر گرفته می‌شود خاص او است و برای دیگر ورزشکاران فایده ندارد. ما این‌بار با مک ایمیل زدیم که باید بخشی از تمرینات در ایران باشد تا بتوان برای همه ورزشکاران بهره داشته باشد و باید خود حدادی نیز در این مورد کمک کند.

کیهانی در پاسخ به این سوال که جبهه‌گیری ورزشکاران نسبت به فدراسیون تنها به دلیل پایان دوره ریاست شما است؟ گفت: ما مسابقه هدف دیگری در ۲۰۱۹ نداریم. ورزشکار برنامه‌ای را طلب می‌کند و شاید در چارچوب برنامه فدراسیون نباشد. ما ورزشکار را در صورتی حمایت می‌کنیم که هدف ما در آن مسابقه و یا در مسابقات آینده باشد. ورزشکاری که یک مدال آسیایی نگرفته چطوری برای او حقوق در نظر بگیریم. سیستم حقوق محور را به پاداش محور تبدیل کردیم. رحمانی فر در قهرمانی نوجوانان آسیا طلا گرفت و ۱۵ میلیون پاداش می‌گیرد. در پرتاب چکش برنز گرفتیم که ورزشکار ۷ میلیون و مربی ۷ میلیون خواهند گرفت. حدادی در قهرمانی آسیا طلا گرفت که ۵۰ میلیون پاداش گرفت.

ادامه دارد…

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دووميداني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های ووشوی استان قم

با برگزاری رقابت‌های ووشوی استان قم در بخش ساندا  امیرعلی یونسی، امیرعباس صفری، ابوالفضل صالحی، علی اصغر بهاری، محمدکسری قمری، احسان ملکی و محمد طا‌ها قهرمانی در رده سنی نونهالان و در اوزان مختلف بر سکوی نخست ایستادند.

در رده نوجوانان محمدمهدی مغانلو، محمدمهدی همایی پور، امیرعباس صفایی پور، مهدی و ماهان شکوری، معین وفایی و امیرمحمد اکبری مقدم، مازیار کثیرلو و محمد مهدی رضایی قهرمان شدند.

در رده جوانان ابوالفضل سائلی، مانی حیدری، امیرحسین جهانشاهلو، حسن خدایاری، علی بیات، ابوالفضل نصرتی، کسری پارزج آباد، شروین علیجانی و احسان باقری عناوین نخست را از آن خود کردند.

در رده  بزرگسالان هم مهدی اکبری مقدم، مهدی امیرآبادی و مجید موحد نسب به عنوان قهرمانی رسیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تقدیر وحید شمسایی پس از قهرمانی در جام ملت‌ های آسیا
  • قهرمانی آسیا ۱۹ ماه بدون پول؛ جام مفتی برای تاج!
  • پاداش قهرمانی ملی‌ پوشان فوتسال آب رفت!
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • پایان رقابت‌های ووشوی استان قم