Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای ١٠٠=١٣٩٠) در زمستان ١٣٩٧ برابر با ٣٦٨,٥ بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٦٠.٥ درصد افزایش یافته است.

شاخص چهار فصل منتهی به فصل جاری  نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٤٧.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٨ درصد افزایش یافته است.

رشد ٤٢.٠ درصدی شاخص زراعت و باغداری

شاخص "زراعت و باغداری" در  زمستان  ١٣٩٧ برابر با ٣١٦,٩ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٢.٠ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ( تورم سالانه) نیز معادل ٤٥.٤ درصد افزایش می‌باشد.

شاخص گروه "غلات" در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ٤٣١,٥ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٠.٥ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه)  برابر با ٢٨.٦ درصد افزایش است.

شاخص گروه "میوه‌ها و میوه‌های آجیلی" در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ٢٣٢,٨ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٩.٤ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ( تورم سالانه)  برابر با ٥٤.٤ درصد افزایش است.

شاخص گروه "سبزیجات" در  زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ٤٦٠,٢ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠٤.٧ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ( تورم سالانه) برابر با ٥١.٨ درصد افزایش است.

شاخص گروه "موادخام طبقه بندی نشده" در  زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ٢٦٥,٩ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٩.٣ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ( تورم سالانه) نیز برابر با ٣٤.٢ درصد افزایش است.

افزایش ٩٦.٩ درصدی شاخص دامداری سنتی

شاخص "دامداری سنتی" در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ٤٧٩,٥ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٩٦.٩ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه)  برابر با ٥٣.٠ درصد افزایش است.

شاخص گروه "پرورش بز و بزغاله " در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ٥٥٨,٨ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣٨.٦ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ( تورم سالانه)  برابر با ٧١.٩ درصد افزایش است.

بیشتر بخوانید: گزارش متوسط قیمت محصولات کشاورزی زمستان ٩٧/رشد ۱۵۰درصدی قیمت هرکیلو گوسفند زنده

شاخص گروه "پرورش گاو و گوساله سنتی" در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ٤٨١,١ است که نسبت به فصل مشابه سال ١٠٤.٤ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ( تورم سالانه)  برابر با ٥٦.٢ درصد افزایش است.

شاخص گروه "گوسفند و بره" در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ٥٦٥,٨ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣٧.٦ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه)  برابر با ٧٣.٤ درصد افزایش است.

شاخص گروه "سایر محصولات حیوانی" در فصل زمستان سال ١٣٩٧ برابر با ٣٧١,٣ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤١.٨ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ( تورم سالانه)  برابر با ٢٦.٦ درصد افزایش است.

برای مشاهده متن کامل خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده ملزومات دارویی، گفت: طی سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت