Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه الجزیره به تصاویر ماهواره‌ای از هواپیماهای نظامی خارجی که در حمله نیروهای خلیفه حفتر به طرابلس از این نیروها حمایت کردند، دست یافت.

به گزارش ایسنا، تحقیقات شبکه الجزیره از کمک گرفتن نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده ارتش مستقر در شرق موسوم به "ارتش ملی لیبی" از دو هواپیمای وابسته به شرکت قزاقستانی-اماراتی برای انجام مأموریت‌هایی در لیبی پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو هواپیما که از نوع ایلوشین ۷۶ مختص حمل و نقل و حمایت لجستیکی هستند پروازهایی بین مصر، اسرائیل، اردن و لیبی انجام داده‌اند.

یکی از هواپیماها در تصویر ماهواره‌ای که ۱۳ آوریل گرفته شده در پایگاه هوایی الخادم در شرق بنغازی که یک پایگاه اماراتی است، دیده می‌شود.

یک منبع محلی هم رسیدن این هواپیما به این پایگاه را تأیید کرده است. این هواپیما قبل از رسیدن به لیبی پروازهایی بین مصر، اسرائیل و اردن داشته است.

یک هواپیمای دیگر نیز از همین نوع در لیبی دیده شده است. این هواپیما روزهای ۱۲ و ۱۹ آوریل در پایگاه الجفره که وابسته به نیروهای حفتر است و روز دوم مه در پایگاه بنینا در جنوب شرق بنغازی دیده شده است.

به نظر می‌رسد نیروهای حفتر در عملیات‌های نظامی خود به شکل گسترده بر این هواپیماها تکیه می‌کنند و از آن برای رفت و آمد بین پایگاه‌های نظامی‌شان استفاده می‌کنند.

همچنین براساس تحقیقات صورت گرفته دو هواپیمای جاسوسی وابسته به سازمان اطلاعات فرانسه عملیات شناسایی را بر فراز لیبی انجام دادند. همچنین یک جنگنده مصری روز ۱۵ آوریل وارد لیبی شده است.

نیروهای حفتر از اوایل آوریل عملیات نظامی را علیه طرابلس انجام دادند اما هنوز موفق نشده‌اند خطوط دفاعی نیروهای دولت توافق ملی را درهم بشکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صدای آژیر خطر در عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

منابع صهیونیست بیان کردند که یک پایگاه نظامی در عرب العرامشه هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر ارتش رژیم مدعی شد که جنگنده های این رژیم زیرساختهای حزب الله را در راشیا الفخار و الخیام در جنوب لبنان بمباران کرده اند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6092397

دیگر خبرها

  • درباره سایت نظامی بوسکومب داون
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • انتشار تصاویری از عملیات منفجر کردن یک تونل توسط نیروهای القسام
  • دانشگاه کلمبیا دانشجویان معترض حامی فلسطین را تعلیق می‌کند/دانشجویان دانشگاه را تسخیر کردند
  • تونل‌های بمب‌گذاری شده و کمین‌های پیشرفته؛ دردسر جدید نظامیان اسرائیلی+ فیلم
  • دردسر بزرگ برای اسرائیل؛ کمین های جدید و پشیرفته حماس | ویدئو
  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه