Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه تمام دولت‌ها به منظور حفظ استقلال و عدم وابستگی، همواره درصدد تامین امنیت غذایی در جامعه خود هستند، تصریح کرد: در تامین امنیت غذایی علاوه بر افزایش کمی تولیدات، توجه به سلامت و کیفیت محصولات تولیدی نیز امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهیل نصرتی افزود: در کنار ارتقای بهره‌وری و یا به عبارتی افزایش تولید در واحد سطح به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های بخش کشاورزی، اطمینان از کیفیت و سلامت مواد غذایی به طور جدی مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان این بخش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سلامت محصولات کشاورزی وابسته به کیفیت و سلامت منابع آب و خاک و انواع نهاده‌ها است و با مدیریت درست و اصولی می‌توان آن را ارتقا داد، خاطرنشان کرد: تولید محصولات گواهی شده به دلیل اینکه میزان آلاینده‌ها و نیترات در آنان کمتر از حد مجاز و یا مطابق با استاندارد‌های مربوطه است، گام بسیار مهمی در اطمینان از سلامت مواد غذایی و نهایتا تامین سلامت جامعه به حساب می‌آید.

نصرتی با اشاره به رونمایی از سامانه صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی طی اردیبهشت امسال در راستای تولید محصولات گواهی شده و شناسنامه‌دار شدن کالاها، بیان داشت: متقاضیان به منظور درخواست صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات تولیدی خود باید به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت جهاد کشاورزی به آدرس eagri.maj.ir یا پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات گواهی شده و ارگانیک به آدرس cerganic.mag.ir مراجعه کنند.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: تمامی مراحل فرآیند صدور کد شناسایی محصول توسط وزارت جهاد کشاورزی و اعطای پروانه نشان حد مجاز آلاینده‌ها توسط سازمان ملی استاندارد به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه مذکور انجام می‌گیرد.

وی کاهش هزینه‎‌های تولید، حذف بروکراسی‌های اداری، ایجاد شفافیت و اطمینان در مصرف کننده، ایجاد اشتغال و تسهیل در فرآیند تولید محصولات گواهی شده، دسترسی برخط و ساده به عوامل تولید، شرکت‌های تولید کننده نهاده‌ها، فروشندگان، مصرف کنندگان، صادر کنندگان و شرکت‌های بازرسی و مدیران کنترل کیفیت را از جمله اهداف و مزایای سامانه صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها برشمرد.

نصرتی بیان کرد: با ایجاد این سامانه و پیشبرد فرآیند تولید محصولات گواهی شده از این طریق زمینه رونق و رشد صادرات محصولات کشاورزی تولیدی کشورمان بیش از پیش فراهم شده و سهم بیش‌تری از بازار‌های صادراتی را به خود اختصاص می‎دهیم.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ضمن معرفی مدیران کنترل کیفی آموزش دیده و تربیت شده در استان به سازمان استاندارد، اقدام به ثبت دو شرکت بازرسی در استان کرده‌ایم که کشاورزان می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور، مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همچنین به دنبال ایجاد شرکت‌های هلدینگ در استان زنجان هستیم تا محصول گواهی شده تولیدی کشاورزان استان را خریداری کنند.

نصرتی بیان داشت: در چند سال گذشته ۲۰ مورد استاندارد تشویقی برای محصولاتی همچون پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار، زردآلو، هندوانه، توت فرنگی، سیب درختی، اسفناج و به‌لیمو در استان زنجان اعطا شده است.

انتهای پیام/ن     سلامت مواد غذایی به طور جدی مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت هوای پایتخت در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در روز جمعه، هفتم اردیبهشت بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و از این رو هوا در وضعیت زرد رنگ و قابل قبول توصیف شده است.

روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۷ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

اما با این حال کوه‌های تهران که از ابتدای بهار از هر نقطه شهر معلوم بود، طی دیروز و امروز زیر غباری پنهان شده است که نشان از افزایش آلاینده‌ها دارد.

همچنین ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در فرمانداری شهرری و منطقه ۱۷ با نشان دادن شاخص ۱۵۸ و ۱۵۳ نشان می‌دهد هوا در این دو نقطه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و برای همه مردم بسیار ناسالم است.

ایستگاه شهرک سرچشمه در منطقه ۲۲، با نشان دادن شاخص ۴۱ نشان می‌دهد که هوا فقط در این نقطه تهران پاک است.

دیگر خبرها

  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟