Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین کلینیک ویژه خدمات درمانی مناطق کم‌برخودار اردبیل با عنوان کلینیک تخصصی« امام علی(ع) » در ۳۱۰۰ متر مربع، هزینه کرد ۷ میلیارد تومان و استقرار ۱۱ رشته پزشکی در شهرک کارشناسان به بهره‌برداری رسید. ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این پروژه اظهار داشت: کلینیک‌های درمانی در حاشیه شهرها و مناطق محروم و با هدف توزیع خدمات درمانی و عدالت در دریافت خدمات راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت اخوان اکبری تصریح کرد: تعدادی از کلینیک‌ها در داخل بیمارستان و برخی در خارج از بیمارستان احداث می‌شود که تاکنون چهار کلینیک در مرکز استان  و در خارج از بیمارستان راه‌اندازی شده و خدمات آن در بعد از ظهرها ارائه می‌شود.

1850 نفر از مردم مناطق محروم اردبیل خدمات درمانی رایگان دریافت کردندخدمات درمانی مهمترین نیاز کودکان کار در اردبیل استتمامی خدمات درمانی به کودکان مبتلا به سرطان در اردبیل پرداخت می‌شود

وی با بیان اینکه 11 رشته پزشکی از جمله مغز و اعصاب، قلب و عروق، گوارش بزرگسالان، گوارش کودکان، جراحی عمومی، بیماری های کلیوی، خون، چشم و ارتوپدی در کلینیک تخصصی امام علی (ع)  دایر شده است، گفت: خدمات با تعرفه دولتی تعریف شده  و تمامی بیمه‌ها از جمله بیمه سلامت مورد پذیرش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: تعرفه ویزیت پزشک متخصص 4800 تومان و تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص 5800 تومان است و به زودی پزشکان رشته‌های دیگری نیز در این کلینیک مستقر خواهند شد.

پیاده‌سازی طرح نظام ارجاع در روستاها

همچنین معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل در این مراسم به پیاده‌سازی طرح نظام ارجاع در استان همگام با کشور اشاره و تصریح کرد: در فاز نخست طرح نظام ارجاع در روستاها پیاده شده است.

محمد رضا رضایی افزود: در طرح نظام ارجاع در ابتدا بیمار توسط پزشک عمومی و پزشک خانواده ویزیت شده و در ادامه با تشخیص پزشک به متخصص و فوق تخصص معرفی می‌شود و در واقع چرخه صحیحی در درمان فرد طی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در بخش روستایی این طرح با معرفی بیمار از مراکز بهداشتی به مراکز تخصصی اجرا می‌شود و به مرور زمان با اجرای آن در شهرها مردم خدمات درمانی تخصصی را دریافت می‌کنند و نوبت دهی نیز از طریق خود پزشک انجام خواهد شد.

معاون درمان علوم پزشکی استان تصریح کرد: در وضعیت فعلی خدمات تخصصی و فوق تخصصی با نوبت دهی اینترنتی، تلفنی و حضوری انجام می‌شود که در کلینیک های ویژه نیز به این شکل است.

احداث 1500 تخت بیمارستانی در اردبیل

رضایی در خصوص کمبود تخت‌های بیمارستانی به خبرنگار تسنیم گفت: با توجه به استانداردهای تعریف شده برای هر هزار نفر 1.5 تخت بیمارستانی در بخش دولتی و یک تخت بیمارستانی در بخش خصوصی تعریف شده است و در استان اردبیل با جمعیت حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در حال حاضر 1800 تخت در بخش دولتی و 450 تخت در بخش غیردولتی داریم.

معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل افزود: در افق 1404 افزایش تخت‌ها تا 4 هزار مورد برنامه‌ریزی شده و در وضعیت فعلی نیز دو پروژه کلان بیمارستان 500 تخت خوابی نجف زاده و بیمارستان هزار تخت خوابی در دست اجرا است که بهره‌برداری از این دو نیاز به تخت‌های درمانی اردبیل را تا سال‌ها جبران خواهد کرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بیمارستان شهدای پارس آباد با 148 تخت گفت: همچنین بهره‌برداری از بیمارستان تروما نیز 100 تخت به امکانات درمانی استان می‌افزاید.

انتهای پیام/ ع

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای نفت دوگنبدان ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات آن خریداری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از بیمارستان نفت گچساران اظهار داشت: بارقه‌های امیدی برای تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز درمانی که قریب به 17 سال از عملیات اجرایی آن می گذرد در دولت سیزدهم شکل گرفت و هم اینک به پیشرفت چشمگیری در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان شهدای نفت گچساران در سال 1386 در قالب سه طبقه و پنج بخش اصلی شامل کلینیک های تخصصی،‌ بخش‌های بستری،‌ اورژانس و آزمایشگاه، خدماتی و اداری آغاز شد.

احمدزاده تصریح کرد: این طرح درمانی در زمینی به وسعت 11 هزار مترمربع در حال ساخت است و به دلیل برخی مشکلات عملیات ساخت این مرکز درمانی چندین سال متوقف و عملیات تکمیل این طرح اوایل مرداد امسال دوباره از سر گرفته شد.

وی بیان کرد با توجه به افزایش جمعیت سرویس گیرنده از بهداشت و درمان صنعت نفت و همچنین جهت رفع مشکلات خدمات گیرندگان در تلاش هستیم این مرکز درمانی اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد و کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران سال ها چشم انتظار راه‌اندازی این مرکز درمانی هستند.

به گفته احمدزاده موقعیت این بیمارستان به گونه‌ای است که با راه‌اندازی آن هم کارکنان صنعت نفت و هم مردم پیرامونی آن منتفع می‌شوند و 940 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان شهدای نفت گچساران در دولت سیزدهم اختصاص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی