Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- «پدر» داستان پر سوز و گداز عشق عجيب و يک سويه دختري شر و شور و لا مذهب به پسري مذهبي و آرام است که در نهايت به رابطه عاطفي دو طرفه منجر مي شود و دختر را با واسطه اين احساس، به دگرگوني اعتقادات و سبک زندگي اش مي رساند.

به گزارش آريا، در اين ميان، پدر قصه يعني حاج علي تهراني با بازي مهدي سلطاني نقش حامي و پاسدار اين عشق را دارد و پس از مرگ پسرش نيز سايه پدرانه خود را بر سر ليلاي مفتون و مجنون حفظ مي کند و سعي دارد او را از بلاي حوادثي که بي وقفه و بي تنفس بر سرش آوار مي شود نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مجموعه که بهرنگ توفيقي کارگرداني کرده و حامد عنقا نوشته است، رمضان گذشته از شبکه دو سيما پخش شد و رمضان امسال هر شب روي آنتن آي فيلم فارسي و عربي مي رود.

سريال پدر به دليل ترکيب چهره هاي تازه بازيگري و هنرپيشگان شناخته شده در نقش هاي اصلي، همچنين قصه اي آشنا اما با وجوهي تازه توانست به استناد نظرسنجي هاي صدا و سيما در جذب مخاطب موفق عمل کند و پاي حاشيه ها و گپ وگفت درباره آن خيلي زود به شبکه هاي اجتماعي مجازي باز شود. 
ريحانه پارسا، چهره جوان و بازيگر تازه کار نقش ليلا است و نقش حامد را هم سينا مهراد بازي مي کند که او هم براي مخاطب سيما چندان شناخته شده نيست. اين بازيگران به خاطر بازي در مجموعه پر مخاطب پدر، خيلي زود به شهرت رسيدند. البته اين ديده شدن به رسم هميشه بها داشت و بهاي آن مواجهه با نظرهاي مخالف و تيغ تيز نقد بود. آنچه در بسياري از نقدهاي اين سريال آمده، نه نگاهي به ايرادات شخصيت پردازي و سفيدي و سياهي آدم هاي قصه و نه متوجه بي جان شدن قصه پس از جان دادن حامد است، بلکه بيشتر رفتارهاي ساختار شکنانه ليلا در راه رسيدن به معشوق را تقبيح مي کند. نقدهايي غالبا محتوايي و با اشاراتي فرامتني به ويژگي هايي که براي دختر خوب بودن در فرهنگ ايراني تعريف شده است. اين در حالي است که نفس همين تمايز، حتي اگر دم دستي تصوير شده باشد باز به سبب دوري جستن از کليشه و جنسيت‌زدگي درخور توجه است.
تنها آن جا مي توان با نقدهاي بيان شده همراه بود که به باورپذيري برخي رخدادها همچون تصميم آني و عجيب حامد براي پايين پريدن از پنجره خرده گرفته اند. در واقع فيلمنامه را بدون عملي کردن اين تصميم بي منطق حامد و با جايگزين بهتري براي آن مي توان متصور بود. عنقا،‌ نويسنده و تهيه کننده مجموعه در مصاحبه اي به اين نقدهاي مطرح شده واکنش نشان داده و گفته بود که در ابتداي قصه براي جذب مخاطب و قلاب کردن حواس او به سريالش از ترفندهايي همچون همين اتفاقات دور از ذهن استفاه کرده است. در نهايت هم مي توان گفت اين سکانس براي سريال پدر کارکرد زيادي داشت و پخش شدنش در فضاي مجازي نوعي تبليغ براي مجموعه به حساب آمد و آن را حسابي بر سر زبان ها انداخت. اين تبليغ گرچه به لحاظ محتوايي ضد اثر بود اما کنجکاوي بسياري را که تا پيش از آن، مجموعه را دنبال نمي کردند در پي داشت و آنان را تا جان گرفتن روايت سريال، تماشاگر و همراه کرد. «پدر» غير از اين اتفاقات که برخي به باورپذيري اش خرده مي گيرند،‌ از نظر شخصيت پردازي برخي نقش هاي اصلي هم دچار نقصان است. مثلا مي توان با شخصيت حاج علي و مادر همذات پنداري کرد اما آنچه باورپذيري کاراکتر حامد را دشوار مي‌کند، ‌خوب مطلق بودن اوست. حامد پسري مذهبي است که در تحصيل، کار، عاشقي و... نمره 20 مي‌گيرد و دست از پا خطا نمي کند و همين ويژگي ها فاصله اي عميق ميان اين کاراکتر و مخاطب را سبب مي شود.  قصه پدر آن جايي که ماجراي عشق مجنون وار ليلا به حامد آغاز مي شود، جان مي گيرد و مخاطبان را بيش از پيش با خود درگير مي کند. بعد از آن و با مرگ حامد، کم کم فيلمنامه وارد وادي هايي مي شود که سرانجام آن از پيش مشخص است. عموي بد قصه و کينه ورزي هاي او از يک سو و تلخي گزنده داغي که ليلا ديده، همگي آن جذابيت اوليه قصه که بخشي از آن مديون سبک روايت فيلمنامه و رفت و برگشت هايش به زمان حال و گذشته است را کم مي کند. تنها با دلبستگي توفيق همکار حاج علي به ليلا دوباره قصه وارد فازي بکر و تازه مي شود و کمي از يکنواختي قصه هاي بارها به نمايش درآمده داماد کلاهبردار و دست هاي سياه پشت پرده که براي آدم مثبت ها نقشه هاي شوم مي کشند،‌ مي کاهد.

 

مهرآوه مسعودي

 

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه می‌خورد؟

مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمت‌های جدید برنامه  مدیری، به مرحله‌ی تازه‌ای نرسیده اما متوقف هم نشده است.

اختلاف‌نظرها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامه‌ای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبه‌هایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث‌ بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روزها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.

به تازگی هم خبرهایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح می‌دهند پروژه‌هایشان را در بی‌خبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.

در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را می‌توان پروژه‌ی جدید مهران مدیری پس از برنامه‌ی «اسکار» دانست که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد.

گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقش‌های محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، می‌توان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.

هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در قالب سی‌دی و دی‌وی دی منتشر می‌شد و به عنوان پرفروش‌ترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسش‌برانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه می‌خورد؟
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید | عکس
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون