Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@16:23:39 GMT

شرایط وام 30 میلیونی ازدواج+جزئیات

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۰۸۷۹۹

گروه اجتماعی- تشکیل زندگی مستقل برای جوانان در این شرایط اقتصادی دردسرهای زیادی به همراه دارد. هزینه بالای تهیه مسکن، خرید جهیزیه، مراسم عقد و عروسی و .... سبب شده تا بسیاری از جوانان از این امر مهم سرباز زنند و این مقوله را به تاخیر بیندازند.

به گزارش افکارنیوز، بیشتر پسر‌ها دلیل تأخیر در ازدواج را بیکاری و بی پولی برای خرید خانه و برگزاری مراسم عروسی قید می‌کنند و مهم‌ترین دلیل ترس دختران از ازدواج هم ترس از تهیه جهیزیه با توجه به قیمت‌های نجومی کالاهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نیمه دوم سال گذشته؛ دولت تصمیم گرفت تا وام 5 میلیونی را برای ازدواج جوانان درنظر بگیرد.

این اقدام دولت اظهارنظر‌های زیادی را به دنبال داشت تا جایی که بعد از پیشنهاد‌های بسیاری که از سوی مسئولان و معاونان وزارت ورزش و جوانان و نمایندگان مجلس صورت گرفت، ۸ بهمن اعلام شد طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در بودجه سال بعد مبلغ وام ازدواج از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین (در مجموع ۶۰ میلیون تومان) افزایش یافته است.

اگرچه با وجود نرخ بالای تورم و هزینه های سرسام آور شروع یک زندگی برای جوانان، حتی اعطای وام 30 میلیونی هم به هریک از زوجین کفاف هزینه ها را نمی دهد، اما همین اقدام نیز تاثیر بسیار مثبتی برای ایجاد انگیزه در جوانان برای تشکیل یک خانواده دارد.

به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه سیستم بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوجهایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از 1/1/1396 است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کنند.

تسهیلات وام قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوجین 30 میلیون  تومان با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. بانک ها می توانند از حساب یارانه افراد به عنوان ضامن استفاده کنند.  

اما با وجود تمام اعلام ها؛ در هفته های اخیر بسیاری از جوانان که به منظور دریافت وام ازدواج راهی شعب بانکی شده اند با بخشنامه های عجیب و غریبی رو به رو شده اند که کار را برای دریافت وام 30 میلیونی ازدواج سخت کرده است.

نکته مهم و شاید اولین سنگ پیش پای جوانان برای دریافت وام ازدواج تعداد ضامنینی است که بانک ها به انتخاب خودشان تعیین کرده اند.

برخی از بانک ها 2 ضامن کارمند رسمی دولت و برخی دیگر 3 ضامن از هر یک از زوجین می خواهند این درحالی است که طبق مصوبه مجلس وام 30 میلیونی باید با دوره بازپرداخت پنج‌ساله و اخذ یک ضامن معتبر و سفته پرداخت شود.

در این میان مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با توجه به سخت گیری هایی که بانک ها در ازتباط با ضامنین وام ازدواج اعمال می کنند، گفت: ما متن مصوب قانون را به تمام یبانک ها اعلام کردیم و تاکید کردیم که حساب یارانه افراد به عنوان ضامن بپذیرند و یا حداکثر یک ضامن معتبر از زوجین بخواهند.

امید است که بانک ها همکاری بیشتری با متقاضیان وام ازدواج داشته باشند.

بانک مرکزی امروز در اطلاعیه ای شرایط و ضوابط قانونی بهره‎مندی از تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه ازدواج را اعلام کرد:

افرادی که تاریخ عقد آنان از تاریخ 1/1/96 می باشد، می توانند برای ثبت نام وام 60 میلیونی ازدواج اقدام کنند.

زوجینی که قبل از تاریخ مذکور در سامانه ثبت نام کرده اند ولیکن در صف انتظار دریافت وام مانده اند، مشمول دریافت وام 60 میلیونی نمی شوند و مبلغ وام برای این افراد همان 15 میلیون تومان است.

کسانی که قبلا وام ازدواج گرفته اند، نمی توانند از مابه التفاوت مبلغ آن استفاده کنند.

تشخیص معتبر بودن ضامن معرفی‌شده بر عهده بانک عامل است.

متقاضیان صرفاً می‌توانند از بانک‌هایی که امکان ثبت‌نام متقاضی در سامانه برای ایشان وجود دارد، نسبت به انتخاب بانک عامل اقدام کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ازدواج بانک مرکزی وام ازدواج ازدواج وام ازدواج ازدواج جوانان وام 30 میلیونی ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است

استاندار هرمزگان گفت: تعریف منابع چندگانه اعتباری تصمین موفقیت و پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده و امسال نیز همین منابع ترکیبی، پروژه‌ها را به پایان می رسانیم.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشستی با معاونان امور عمرانی و اقتصادی و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی مسائل و چالش‌های پروژه‌های پیشران را بررسی کرد و گفت: پایان سال‌جاری تعهدات دولت با اولویت سه حوزه درمان، آب و مسکن به مردم تقدیم می‌شود.

وی راز موفقیت و پیشرفت پروژه ‌های پیشران استان را استفاده از منابع اعتباری ترکیبی دانست و افزود:امسال نیز همین منابع اعتباری در قالب اعتبارات داخلی، مولدسازی، تسهیلات، کمک‌های فنی_اعتباری، اعتبارات سفر دور دوم، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کمک‌های خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی برای اتمام پروژه‌های اولویت دار استان به خدمت گرفته می شوند.

مهدی دوستی در بررسی جزییات پیشرفت برنامه های پیشران و چالش‌های پیش ‌رو تاکید داشت: مدیران طبق برنامه زمان‌بندی تامین منابع، ایجاد ساختار مدیریت پروژه‌ها و نظارت جدی بر روند اجرایی آن‌ها همچنین گزارش کار را بصورت پیوسته در دستورکار دارند.

گفتنی است در این نشست تکمیل دو بیمارستان ۱۶۰تختخوابی میناب و ۵۳۱تختخوابی ، ۳۰هزار پروژه مسکن ملی و ۵راه دسترسی آن‌ها،تحویل زمین‌های طرح جوانی جمعیت، پیگیری انجام تعهدات شرکت زیرساخت موضوع ترانشه حاجی آباد و پل کنخ، افزایش ظرفیت منجر به تولید آبزی‌پروری، نصب سازه‌های زیستگاه مصنوعی ماهیان،تکمیل و آغاز به کار مراکز بازسازی ذخایر آبزیان، اتمام مراحل زنجیره‌‌های کاغذ، موز، گلخانه‌ها، پرورش جلبک و شتر بررسی شد.

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی