Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- رییس اتحادیه لبنیات فروشان کرج با اشاره به اینکه علت اصلی افزایش قیمت محصولات لبنی، کمبود شیردر کشوراست، گفت: سال گذشته اکثر واحدهایی که تولید شیر داشتند به علت گرانی گوشت، دام های شیرده خود را به کشتارگاه ها فروخته اند.

امرالله سرحدی در گفتگو با قدس آنلاین، درخصوص علل افزایش لبنیات در ماه های اخیر اظهار کرد: افزایش قیمت بستگی به عرضه و تقاضا دارد و علت اصلی افزایش قیمت محصولات لبنی، کمبود شیردر کشوراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت های تولیدی و کارخانجات صنعتی نیز در کمبود شیر در کشور سهیم هستند چراکه شیر را از دامداران خریداری می کنند و تبدیل به شیر خشک می کنند.

رییس اتحادیه لبنیات فروشان کرج با بیان اینکه برای تولید بستنی نیز با کمبود شیر مواجه هستیم، گفت: سال گذشته اکثر واحدهایی که تولید شیر داشتند به علت گرانی گوشت، دام های شیرده خود را به کشتارگاه ها فروخته اند از این رو با کمبود شیر مواجه هستیم.

سرحدی  با تاکید بر اینکه در حال حاضر درکشور کمبود دام نداریم، گفت: واردات دام هم بر عهده دولت است و باید ببینیم  چه تصمیمی در این زمینه خواهند گرفت.

رییس اتحادیه لبنیات فروشان کرج با بیان اینکه در سال جاری قیمت لبنیات سنتی افزایش چندانی نداشته است، گفت: این واحدهای تولیدی و کارخانجات هستند که قیمت محصولات لبنی را افزایش داده اند درحالی که لبنیات سنتی فقط ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی اضافه کرد: اتحادیه لبنیات فروشان اجازه افزایش قیمت بیش از۱۰ درصد به محصولات سنتی نداده است و واحدهای صنفی سنتی در این خصوص گلایه مند هستند.

سرحدی خاطرنشان کرد: نظارت بر واحدهای صنعتی و شرکتی شیر و لبنیات زیر نظر سازمان حمایت ازمصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در زمینه افزایش قیمت بایستی ورود کنند.

رییس اتحادیه لبنیات فروشان کرج در پایان گفت: چون با کمبود شیرمواجه هستیم واحدهای صنعتی با دادن ودیعه به دامداران شیر را با قیمت بالاتری ازآنها خریداری می کنند که این روند باعث شده قیمت محصولات لبنی شرکتی خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز شیر کرج لبنیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود

ویتامین‌ها چه نقشی در افزایش وزن می‌توانند داشته باشند؟ ویتامین‌های چاق کننده کدامند؟ آیا خوردن قرص ویتامین دی باعث چاقی می‌شود؟ کمبود چه ویتامینی باعث گرسنگی می‌شود؟ آیا می‌دانستید برخی از ویتامین‌ها در اشتها نیز تأثیر می‌گذارند و در نتیجه باعث می‌شود که غذای بیشتری بخوریم و بنابراین بر چاق شدن تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، سطح پایین ویتامین B ۶ سطح سرتونین مغز را کاهش می‌دهد و همین موضوع بر افزایش اشتها تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر برخی از افراد مولتی ویتامین‌ها را بر افزایش وزن و یا لاغری مقصر می‌دانند و به سبک زندگی و برنامه غذایی خود توجه نمی‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، ممکن است ویتامین D بتواند به عنوان ویتامینی که افزایش اشتها را تحریک می‌کند، مطرح شود. ویتامین D در واقع یک هورمون است که در بدن ساخته می‌شود و نقش مهمی در تنظیم سطح سرمی سایر هورمون‌ها و عملکرد سیستم عصبی دارد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که کمبود ویتامین D می‌تواند باعث کاهش اشتها و افزایش ریسک ابتلا به کاهش وزن شود. بنابراین، مصرف ویتامین D به صورت معتدل و بر اساس توصیه پزشک ممکن است در افزایش اشتها و وزن مفید باشد.

مهم است بدانید که تعدادی عوامل دیگر نیز می‌توانند بر روی اشتها تأثیر بگذارند، از جمله فعالیت بدنی منظم، روزمره، تنوع رژیم غذایی، مصرف غذا‌های پرکالری، تغذیه متعادل و سلامت عمومی بدن. به همین دلیل، بهتر است با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید تا رژیم غذایی و مکمل‌هایی که ممکن است اشتها را تحریک کنند، به شما توصیه شوند.

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • قیمت سکه امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد