Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم با اشاره به اینکه هم استانی ها برای کاهش ترافیک و سرقت در لیالی قدر از ناوگان عمومی استفاده کنند، گفت: به دلیل تاثیر معنویت این ماه در رفتارهای اجتماعی ، شاهد کاهش چشمگیر ناهنجاری های اجتماعی و تصادفات در استان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به میزان آمار جرائم در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از برکات ماه هایی مانند ماه مبارک رمضان ، ماه محرم و سایر اعیاد و مناسبت های معنوی کاهش ناهنجاری های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به سطح اعتقادات مردم و آن اِرق دینی و معنوی مردم که بر روی رفتارهای اجتماعی تاثیری بسیاری می گذارد آمارهای جرائم کاهش پیدا می کند.

کاهش ناهنجاری های اجتماعی در ماه مبارک رمضان
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم با اشاره به کاهش ناهنجاری های اجتماعی در ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به آمارهایی که در حوزه ناهنجاری های اجتماعی در سطح قم داشته ایم در ماه مبارک رمضان کمتر شده و این ناشی از تاثیر معنویت در رفتارهای اجتماعی و فرهنگ عمومی جامعه است.
وی بیان داشت: در سرجمع جرائم این ماه نسبت به ماه های قبل کاهش چشمگیر آمار را در حوزه های ناهنجاری های اجتماعی را شاهد هستیم؛ در حوزه جرائم خشن هم کاهش چشمگیری داشته ایم و البته در حوزه تصادفات ناشی از وسایل نقلیه و همچنین موتورسیکلت سوارها هم کاهش چشمگیر و خوبی را داشته ایم که امیدواریم این کاهش را بتوانیم تا پایان ماه مدیریت کنیم.
حاجی زاده با اشاره به شب های لیالی قدر، اضافه کرد: با توجه به استقبال مردم برای حضور در اماکن مذهبی مانند حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در این شب ها، حجم ترافیک و تردد درون شهری از روزهای عادی بیشتر شده است که این مسئله باعث بروز ترافیک های کم و بیش پیچیده در شهر مخصوصا هسته ای مرکزی می شود.

همشهری ها در شب های قدر از ناوگان عمومی استفاده کنند
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود پارکینگ ها و زیرساخت های مناسب،  همشهری ها خودروهای خود را در اطراف خیابان های حرم و اماکن مقدس دیگر پارک می کنند که این مسئله باعث به وجود آمدن ترافیک می شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم افزود: البته این رهاسازی خودرو ها در خیابان های اطراف حرم باعث می شود تا تعداد از افراد فرصت طلب، وسایل داخل خودرو را سرقت کنند به همین دلیل تقاضا داریم که همشهری ها از ناوگان عمومی استفاده کنند و همچنین اقلام و اشیا قیمتی خود مانند کیف، ساک دستی و وسایل دیگری که ممکن است سارقین را وادار به سرقت کند را داخل خودرو نگذارند.

موتورسیکلت ها را برای جلوگیری از سرقت در پارکینگ ها قرار دهید
وی ابراز داشت: همچنین موتورسیکلت هایی که در اطراف میادین و فضاهای اماکن برگزار کننده مراسمات لیالی قدر پارک می شود به نوعی ممکن است برای سارقین طمع سرقت را ایجاد کند که ما از همشهری ها تقاضا داریم به دلیل آسان بودن سرقت موتورسیکلت ها و حتی دوچرخه ها برای سارقین حرفه ای ، این وسایل نقلیه خود را در محل های امن مانند پارکینگ ها پارک کنند.

مشارکت و حمایت مردم از طرح های امنیتی و اخلاقی دراستان
حاجی زاده با اشاره به طرح های امنیتی اخلاقی، عنوان داشت: ما در حوزه های مختلفی شاهد مشارکت مردم و حمایت مردم از طرح های امنیتی اخلاقی هستیم.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان با همکاری ستاد امربه معروف و نهی از منکر هر روز طرح هایی را برای ارتقا امنیت اخلاقی دراستان برگزار می کند که بازهم آمارها نشان دهند کاهش این جرائم در استان می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۰۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی بعد از ظهر شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها همراهی خیرین و نیکوکاران را مایه دلگرمی دانست و اظهار کرد: هم اکنون سه هزار ۱۳۳ یتیم و ده هزار و ۲۲۱ فرزند از خانواده محسنین در استان گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره مند می‌شوند که علاوه بر دریافت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع گردیده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با اشاره به اینکه طی ماه رمضان امسال در قالب پویش باران مهربانی ۵۸۰۰ نفر به عنوان حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده‌اند، افزود: این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷ درصد افزایش یافته است و هم اکنون حدود چهل هزار حامی در این طرح مشارکت دارند.

وی در ادامه، با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از یکصد میلیارد تومان توسط حامیان به فرزندان معنوی شأن اهدا شد، اضافه کرد: حدود ۸۳ میلیارد تومان از میزان کمک‌های اهدایی حامیان نقدی و مابقی به صورت کالا و خدمات ضروری برابر نیازهای فرزندان از سوی این عزیزان اهدا گردید.

اهرابی با تأکید بر اینکه تعداد زیادی از فرزندان ایتام و محسنین هستند که دارای حامی نبوده یا دریافت مراحم بسیار پایینی دارند، گفت: مردم نوعدوست و خیر، جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام و همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می‌توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، ادامه داد: ارسال عدد ۱۳ به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ نیز از روش‌های دیگر برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌باشد.

وی ضمن تقدیر از اعتماد حامیان و خیرین گفت: به منظور تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام نموده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده کنند.

اهرابی در پایان با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار گیلان، عنوان کرد: مردم خیر استان در قالب پویش اطعام مهدوی به منظور تهیه بسته‌های افطاری ساده، غذای گرم و بسته معیشتی برای اقشار کم برخوردار، بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان مشارکت کردند.

کد خبر 6090008

دیگر خبرها

  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد | تیرهایی را که به سمت ما رها می شود مبارک می دانیم
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان